خانه  > slide, زندانیان  >  نوشین جعفری از زندان اوین به مرخصی اعزام شد

نوشین جعفری از زندان اوین به مرخصی اعزام شد

خبرگزاری هرانا – امروز سه شنبه ۲۲ آذرماه، نوشین جعفری، خبرنگار و عکاس سینما و تئاتر از زندان اوین به مرخصی اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۱، نوشین جعفری به مرخصی اعزام شد.

مردادماه امسال وی در پی عدم موافقت با تمدید مرخصی و رد درخواست اعاده دادرسی و مخالفت با آزادی مشروط به زندان بازگشت.

خانم جعفری در تاریخ ۱۲ مردادماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۷۲ روز با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در تاریخ ۲۲ مردادماه ۹۸ طی یک کنفرانس خبری با تایید بازداشت نوشین جعفری اعلام کرده بود که وی با اتهاماتی همچون “توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام” بازداشت شده است.

پس از بازداشت خانم جعفری، در پی انتشار یک پیام صوتی خصوصی از اکانت اینستاگرام وی که برای شیوا نظرآهاری، فعال مدنی ارسال شده بود، مشخص شد که وی در محل بازداشت در وضعیت نامناسب روحی قرار دارد و از خانم نظرآهاری می‌خواهد تا “پسورد یک حساب توییتری” را که در زمان بازداشتش کاربران نزدیک به نهادهای امنیتی آن را مرتبط با خانم جعفری دانسته بودند، بدهد تا از “فشارهای” بازجویی رهایی پیدا کند. در حالی که تمام نزدیکان وی و خانم نظرآهاری ارتباط او با اکانت مذکور را رد کرده بودند.

گفتنی است خواهر نوشین جعفری، شهرزاد جعفری نیز در تاریخ ۱۰ شهریورماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی و در منزل شخصی بازداشت و پس از ۴ روز آزاد شده بود.

این شهروند نهایتا توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “توهین به مقدسات” به ۴ سال حبس تعزیری و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۴ سال حبس تعزیری در خصوص اتهام توهین به مقدسات در خصوص وی قابل اجرا است.

خانم جعفری در تاریخ ۲۸ بهمن‌ماه ۹۹، بدون احضار و ابلاغ قبلی جهت تحمل دوران محکومیت خود در منزل شخصی‌اش بازداشت به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

پیشتر در تاریخ ۱۴ بهمن ماه ۱۳۸۸، در بحبوحه اعتراضات مردمی در جریان دوره دهم ریاست جمهوری، ماموران با حضور در منزل نوشین جعفری که آن زمان «خبرنگار فرهنگی روزنامه اعتماد» بود، او را بازداشت کردند و پس از تفتیش وسایل شخصی و ضبط رایانه شخصی، او را به مکان نامعلومی انتقال دادند.

خانم جعفری که در روزنامه‌نگاری در حوزه فرهنگ فرهنگی و هنری مشغول بود. پس از آزادی به فعالیت‌های فرهنگی خود ادامه داد و عکاسی هنری و عکاسی فیلم و تئاتر را در پیش گرفت. از مهم‌ترین آثار نوشین جعفری می‌توان به فعالیت در سریال شهرزاد ۲، فیلم لانتوری و فیلم سد معبر اشاره کرد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید