خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  مهوین بیگدلی به ۶ ماه حبس محکوم شد

مهوین بیگدلی به ۶ ماه حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – مهوین (رقیه) بیگدلی، شهروند ساکن کرج توسط دادگاه انقلاب تهران به ۶ ماه حبس، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و سایر محرومیت های اجتماعی محکوم شد. از مجازات های تکمیلی خانم بیگدلی الزام به تحصیل علوم انسانی در حوزه علمیه به مدت ۲ ماه هر هفته ۲ ساعت و محرومیت از استفاده از گوشی تلفن هوشمند است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهوین (رقیه) بیگدلی، شهروند ساکن کرج به حبس و محرومیت های اجتماعی محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و به خانم بیگدلی ابلاغ شده، وی از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۶ ماه حبس تعزیری، تهیه پژوهشنامه چهل صفحه ای پیرامون ضرورت وجود امنیت در جوامع بشری، منع استفاده از گوشی همراه هوشمند به مدت ۲ سال، الزام به تحصیل علوم انسانی در حوزه علمیه به مدت ۲ ماه هر هفته ۲ ساعت و منع خروج از کشور به مدت ۲ سال محکوم شد.

خانم بیگدلی اویل آبان ماه امسال، پس از احضار به اداره اطلاعات فراجا بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شده بود. وی نهایتا در روز سه شنبه ۸ آذرماه، از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

روز دوشنبه ۳۰ آبان، جلسه دادگاه خانم بیگدلی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت رسیدگی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” برگزار شده بود.

گفتنی است، مهوین بیگدلی در پرونده ای دیگر در تاریخ ۲۱ دیماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به بازداشتگاه پلیس امنیت منتقل شد. وی پس از ۱۰ روز با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد. وی نهایتا تیرماه ۹۹ توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج از بابت اتهام “عضویت در دسته و جمعیت معارض با امنیت کشور، اقدام تبلیغی علیه نظام و تحریک و اغوای دیگران به جنگ و کشتار به قصد بر هم زدن امنیت کشور” به ۵ سال حبس که ۴ سال و ۱۱ ماه آن به مدت ۵ سال به حالت تعلیق در آمده بود و ۲ سال تبعید به زنجان محکوم شد.

این حکم شهریورماه ۹۹ توسط شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان البرز، عینا تایید شد. وی پیشتر نیز در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، با دریافت ابلاغیه ای جهت اجرای حکم ۲ سال و ۸ ماه تبعید به زنجان و جزای نقدی به شعبه ۷ اجرای احکام دادسرای کرج احضار شده بود.

رقیه (مهوین) بیگدلی، فرزند محمدعلی و شهروند ساکن کرج است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید