خانه  > slide, زندانیان  >  پیام شکیبا از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد

پیام شکیبا از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد

خبرگزاری هرانا – پیام شکیبا، زندانی سیاسی امروز چهارشنبه ۱۶ آذرماه با پایان دوران محکومیت از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱، پیام شکیبا، زندانی سیاسی از زندان رجایی شهر آزاد شد.

آزادی آقای شکیبا با پایان دوران محکومیت وی صورت گرفته است.

این زندانی سیاسی در تاریخ ۲۴ خردادماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و نهایتا در تاریخ ۱۳ تیرماه همان سال، با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

آقای شکیبا شهریورماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی میان افشاری به ۱۳ ماه حبس تعزیری، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و ضبط تلفن همراه و لپ‌ تاپ محکوم شده بود. این محکومیت در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

پیام شکیبا در تاریخ ۱۳ دیماه ۱۴۰۰، پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین، جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی اواخر خردادماه ۱۴۰۱، از زندان اوین به زندان رجایی شهر منتقل شد.

وی پیش از این نیز بابت فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی در تاریخ ۴ اسفندماه ۱۳۹۵ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس در آذرماه ۹۶ توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی و همچنین تبلیغ علیه نظام، به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر نیز عینا تایید شد. او در تاریخ ۱۵ بهمن ماه ۹۹ از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید