خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  تداوم بازداشت دنا شیبانی در یک بازداشتگاه امنیتی در شیراز

تداوم بازداشت دنا شیبانی در یک بازداشتگاه امنیتی در شیراز

خبرگزاری هرانا –  دنا شیبانی، شهروند اهل شیراز علیرغم گذشت ۲۷ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دنا شیبانی شهروند اهل شیراز، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

یک منبع مطلع در رابطه با محل نگهداری خانم شیبانی به هرانا اعلام کرد: “خانواده شیبانی پس از پیگیری های متعدد، اخیرا متوجه شدند فرزندشان در بازداشتگاه مرکزی سپاه در شیراز در بازداشت است. در این مدت تنها یکبار موفق به دیدن او شده اند، دنا وزن زیادی کم کرده و از نظر روحی هم اصلا حال مناسبی نداشت.”

پیشتر نیز یک منبع مطلع به هرانا گفته بود: “دنا شیبانی در زمان بازداشت فقط یکبار به صورت تلفنی و به مدت کوتاه با خانواده خود تماس داشته و از آن زمان تاکنون از وضعیت او اطلاعی در دست نیست. تنها میدانند که پرونده در شعبه ۱۴ بازپرسی دادسرای انقلاب در دست بررسی است. بیخبری از وضعیت او باعث افزایش نگرانی خانواده شیبانی شده است.”

دنا شیبانی، متولد ۱۳۶۷، گرافیست و مربی سنگ‌نوردی اهل شیراز، روز پنجشنبه ۱۹ آبان در قشم بازداشت و سپس به شیراز منتقل شده است.

علاوه براین، به گفته یک منبع مطلع: “دنا شیبانی از تاریخ ۲۸ مهرماه، برای دیدار با خواهرش به قشم سفر کرده بود. ماموران امنیتی در زمان بازداشت برخی از لوازم دیجیتال از جمله لپ‌تاپ و تلفن‌های همراه او و خواهرش را ضبط کرده و با خود برده اند.”

تاکنون از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید