خانه  > slide, اقلیت های ملی  >  پس از نقض حکم در دیوان عالی؛ جلسه دادگاه اکبر نعیمی برگزار شد

پس از نقض حکم در دیوان عالی؛ جلسه دادگاه اکبر نعیمی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – جلسه دادگاه اکبر نعیمی، فعال ترک (آذربایجانی) محبوس در زندان اوین، امروز دوشنبه ۱۴ آذر برگزار شد. در مرداد سال جاری، دیوان عالی کشور ۹ سال حبس از حکم صادره علیه این شهروند را نقض و پرونده وی را جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۱۴ آذرماه ۱۴۰۱، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر نعیمی، فعال ترک (آذربایجانی) برگزار شد.

در جریان این جلسه که در شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد، سیدمحمدرضا فقیهی و زهرا مینویی، وکلای مدافع آقای نعیمی به دفاع از او پرداختند.

در مرداد امسال شعبه ۹ دیوان عالی کشور، حکم صادره علیه این شهروند را از بابت اتهام های “عضویت در گروه غیرقانونی” و “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” نقض و پرونده را جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض دادگاه ارسال کرد.

آقای نعیمی در تاریخ ۲ بهمن‌ماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود واقع در بخش تعمیرات هواپیمایی هما در تهران بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

این شهروند مدتی بعد توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات “عضویت در گروه غیرقانونی” به ۵ سال حبس، به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” به ۴ سال زندان و از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی به نفع گروه‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی” به ۸ ماه حبس، مجموعا ۹ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد. آقای نعیمی همچنین من باب مجازات تکمیلی به ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، منع عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی و تهیه پژوهش نامه‌ای در نود صفحه با موضوع سیاست استعماری تفرقه افکنی به وسیله ترویج قومیت‌گرایی و ضرورت عقلی و شرعی وحدت امت اسلامی به صورت دستنویس تالیف، (ملزم به ارائه مرجع در هر دو صفحه به کتب دارای مجوز از وزرات ارشاد “اسلام و ملیت و قومیت از دیدگاه امام – قومیت و قوم گرایی در ایران”) محکوم شد.

این حکم نهایتا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال زندان برای وی قابل اجرا است.

وی روز دوشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت به زندان اوین منتقل شد.

اکبر نعیمی، ۳۹ ساله، اهل شهرستان خوی واقع در استان آذربایجان غربی است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید