خانه  > اندیشه و بیان  >  اعتراضات سراسری؛ آزادی پنج شهروند با تودیع قرار وثیقه

اعتراضات سراسری؛ آزادی پنج شهروند با تودیع قرار وثیقه

خبرگزاری هرانا – روز شنبه ۱۲ آذرماه قهرمان کریمی از زندان دیزل آباد کرمانشاه و عبدالرئوف ریگی، علی اکبر ریگی (بادل)، عمر ریگی و عبدالناصر گرگیج، از زندان زاهدان با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از حال وش، عبدالرئوف ریگی، علی اکبر ریگی(بادل)، عمر ریگی و عبدالناصر گرگیج از زندان زاهدان آزاد شدند

آزادی این افراد با تودیع قرار وثیقه به شیوه موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

براساس این گزارش “عبدالرئوف ریگی” ٣١ ساله، فرزند قادربخش (عبدالرحمن)، “علی اکبر ریگی(بادل)”، ٣٢ ساله فرزند شاه محمد و “عمر ریگی” ٣٠ ساله، همگی اهل زاهدان در تاریخ ١۴ مهرماه توسط نیروهای امنیتی در رابطه با اعتراضات سراسری بازداشت شده بودند. همچنین “عبدالناصر گرگیج” ٢٨ ساله فرزند عبدالرحمن اهل زاهدان در ٢۶ مهرماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شده بود.

در این گزارش آمده است، “عبدالناصر بدلیل تصادف رانندگی بینایی یک چشم خود را ازدست داده و از دست و پای چپ دارای معلولیت می‌باشد.”

افزون بر این، کردپا از آزادی موقت قهرمان کریمی، وکیل پایه یک دادگستری خبر داد.

در این گزارش آمده است، قهرمان کریمی با تودیع قرار وثیقه از زندان دیزل آباد کرمانشاه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده است. آقای کریمی پیشتر در جریان اعتراضات سراسری در پاوه بازداشت شده بود.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید