خانه  > slide, اعدام  >  انتقال دو زندانی امنیتی محکوم به اعدام به سلول انفرادی

انتقال دو زندانی امنیتی محکوم به اعدام به سلول انفرادی

خبرگزاری هرانا – روز جمعه ۱۱ آذر، دو زندانی امنیتی محبوس در زندان رجایی شهر کرج به نامهای میلاد اشرفی آتباتان و منوچهر شهبندی بجندی به سلول انفرادی منتقل شدند. آنان در خردادماه سال جاری از بابت اتهام “همکاری اطلاعاتی با اسرائیل” بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند. حکم صادره به تازگی در دیوان عالی کشور تایید شده بود. با توجه به شرایط پرونده و محلی که این دو زندانی منتقل شدند، نگرانی از احتمال اجرای حکم آنان افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱، میلاد اشرفی آتباتان و منوچهر شهبندی بجندی به سلول های انفرادی در زندان رجایی شهر کرج منقل شدند.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “آقای اشرفی حدود دو هفته قبل از زندان ساوه به این زندان منتقل شده بود. وی به همراه آقای شهبندی روز جمعه به سلول انفرادی منتقل شده است”.

میلاد اشرفی آتباتان در بند ۵ و منوچهر شهبندی بجندی در بند ۱۰ زندان رجایی شهر نگهداری میشدند.

سلولهای معروف به سوئیت در رجایی شهر معمولا محل نگهداری زندانیان پیش از اجرای حکم اعدام است. خانواده های این زندانیان ملاقات کوتاهی با آنان در روز جاری داشتند.

به گفته منابع نزدیک به زندانیان به این دو زندانی امنیتی گفته شده است برای ضبط فیلم اعترافات به سلول منتقل شده اند.

خبرگزاری هرانا به استناد تماس های غیر رسمی اما حامل خبر اجرای حکم این افراد که از زندان با خانواده های این افراد گرفته شده بود ساعاتی پیش خبر از اجرای حکم این دو زندانی داده بود که پس از ملاقات صورت گرفته خانواده ها، این گزارش را بازنویسی و اصلاح کرد.

لازم به یادآوری است این افراد به همراه ۵ تن دیگر در خردادماه سال جاری توسط ماموران سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات تحت عنوان “اعضای شبکه مرتبط با سرویس های یکی از کشورهای خارجی” بازداشت شدند.

۴ تن از این شهروندان به نام های حسین اردوخانزاده، شاهین ایمانی محمودآباد، میلاد اشرفی آتباتان و منوچهر شهبندی بجندی به اعدام و ۳ تن دیگر به ۵ تا ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

چندی پیش مرکز رسانه قوه قضائیه از تایید حکم اعدام چهار تن در شعبه ۹ دیوان عالی کشور خبر داد و اتهام این زندانیان را “همکاری اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی و آدم ربایی” عنوان کرد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید