خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  بازداشت سه شهروند توسط نیروهای امنیتی در شهرهای مختلف

بازداشت سه شهروند توسط نیروهای امنیتی در شهرهای مختلف

خبرگزاری هرانا – سه شهروند به نام های عارف جنتیان، علی برقبانی و سید امیررضا حسینی توسط نیروهای امنیتی در شهرهای اصفهان، تهران و شهرقدس بازداشت شدند. از میان این شهروندان آقای جنتیان پس از بازداشت به زندان اوین و آقای برقبانی به زندان تهران بزرگ منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای جمعه و شنبه ۴ و ۵ آذرماه، سه شهروند توسط نیروهای امنیتی در شهرهای اصفهان، تهران و شهرقدس بازداشت شدند.

هویت این شهروندان “عارف جنتیان، از ادمین‌های کانال توییت اسپورت در اصفهان، سید امیررضا حسینی در شهرقدس و علی برقبانی، بازیگر تئاتر و سینما در تهران” توسط هرانا احراز شده است. از میان این شهروندان آقای جنتیان پس از بازداشت به زندان اوین و آقای برقبانی به زندان تهران بزرگ منتقل شدند.

برادر آقای جنتیان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود نوشت: “شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱، مأموران امنیتی در غیاب پدرم وارد منزل شده و پس از بازرسی خانه و ضبط وسائل الکترونیکی برادرم عارف جنتیان، او را به مکانی نامعلوم منتقل می‌کنند. او در تماسی که با ما داشت گفته که اکنون در زندان اوین است.”

عارف جنتیان، با نام مستعار “بریدوف” در شبکه های اجتماعی در رابطه با موضوعات ورزشی فعالیت میکرد.

همچنین یک منبع مطلع در خصوص با بازداشت امیررضا حسینی به هرانا گفت: “امیررضا در اعتراضات دانشجویان دانشگاه آزاد شهرقدس توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.”

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید