خانه  > اندیشه و بیان, کارگران  >  اسماعیل گرامی از زندان اوین به مرخصی اعزام شد

اسماعیل گرامی از زندان اوین به مرخصی اعزام شد

خبرگزاری هرانا – امروز شنبه ۱ شهریور، اسماعیل گرامی، فعال کارگری با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین به مرخصی اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، امروز شنبه ۱ شهریورماه ۱۴۰۱، اسماعیل گرامی، فعال کارگری از زندان اوین به مرخصی اعزام شد.

بر اساس این گزارش، اعزام به مرخصی این فعال کارگری با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صورت گرفته است.

یک منبع نزدیک به خانواده این فعال کارگری، در اواسط مردادماه امسال به هرانا گفته بود: «تست کرونای آقای گرامی در تاریخ ۸ مردادماه مثبت اعلام شده و در پی آن وی از بند عمومی زندان اوین به قرنطینه بهداری این زندان منتقل شد. روز گذشته با منفی شدن نتیجه تست کرونای اسماعیل، او به اندرزگاه ۶ این زندان انتقال داده شد.»

در تاریخ ۲ مرداد ۱۴۰۱، هرانا طی گزارشی از انتقال دسته جمعی تعداد پرشماری از زندانیان سیاسی زندان تهران بزرگ از جمله اسماعیل گرامی به زندان اوین خبر داده بود.

آقای گرامی پیشتر در تاریخ ۱۶ مهرماه ۱۴۰۰، به همراه شمار دیگری از زندانیان سیاسی محبوس در تیپ دو زندان تهران بزرگ که بدون اجرای اصل تفکیک جرائم در حال سپری کردن دوران محکومیت خود بودند، توسط تعدادی از زندانیان متهم به جرائم خشن مورد ضرب و شتم قرار گرفت. در جریان این رخداد شاپور احسانی راد، پویا قبادی، اسماعیل گرامی، اکبر باقری و اکبر فراجی آسیب دیده و تعدادی از آنها جهت درمان به بهداری زندان منتقل شدند.

پس از بروز این درگیری، در تاریخ ۱۹ مهرماه همان سال، هرانا در گزارشی از انتقال تنبیهی آقای گرامی به همراه ۱۳ زندانی سیاسی دیگر به بند۱ تیپ دو این زندان خبر داد. انتقال این زندانیان به سالن ۱ که با عنوان بند دربسته نیز شناخته می‌شود، با حضور شماری از مقامات زندان به صورت اجباری و علیرغم شرایط غیراستاندارد و نامناسب این سالن صورت گرفت.

حکم محکومیت این فعال کارگری که پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به ۵ سال حبس تعزیری ۷۴ ضربه شلاق و دو میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده بود، در شهریورماه سال ۱۴۰۰ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران عینا تایید شد.

اسماعیل گرامی در تاریخ ۱۷ اسفندماه ۹۹، همزمان با اعتراضات سراسری بازنشستگان در کشور، تجمع کارگران، معلمان و بازنشستگان در مقابل وزارت کار در تهران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و یک روز بعد آزاد شد.

او مجددا در تاریخ ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در تهران بازداشت و به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین منتقل شد. اسماعیل گرامی نهایتا در تاریخ ۱۹ فروردین ماه به قرنطینه زندان تهران بزرگ منتقل شد.

اسماعیل گرامی، فعال کارگری، ۶۸ ساله و همسر ژاله روح زاد معلم بازنشسته و فعال صنفی معلمان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید