خانه  > slide, اقلیت های ملی, اندیشه و بیان  >  علیرضا فرشی و بهنام شیخی توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شدند

علیرضا فرشی و بهنام شیخی توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا – علیرضا فرشی و بهنام شیخی فعالان ترک (آذربایجانی) امشب سه‌شنبه ۳۱ تیر توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود در تهران بازداشت شدند. علیرضا فرشی و بهنام شیخی پیشتر توسط دادگاه انقلاب بهارستان به ترتیب به ۱۵ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به باغملک از توابع استان خوزستان و ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به مسجد سلیمان از توابع استان خوزستان محکوم شدند. این حکم نهایتا در مرحله تجدیدنظر  برای هر یک از این شهروندان به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید تقلیل یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امشب سه‌شنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹، علیرضا فرشی و بهنام شیخی فعالان ترک (آذربایجانی) توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود در تهران بازداشت شدند.

از دلایل بازداشت و محل نگهداری علیرضا فرشی و بهنام شیخی اطلاع دقیقی در دست نیست. با این حال احتمال می‌رود بازداشت این افراد جهت تحمل دوران محکومیت دو سال حبس قطعی وی صورت گرفته است.

هرانا امروز در گزارشی از بازداشت حمید منافی، دیگر هم پرونده این فعالین خبر داد.

 بهنام شیخی و علیرضا فرشی به همراه حمید منافی و اکبر آزاد و سه تن دیگر به دلیل شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در اسفندماه ۱۳۹۲ در نسیم شهر تهران بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان زمان دادرسی آزاد شدند.

علیرضا فرشی و بهنام شیخی در سال ۱۳۹۵ مرحله بدوی توسط شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان بهارستان از بابت اتهام “مشارکت در تشکیل جمعیت به منظور برهم زدن امنیت کشور” به ۱۵ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به باغملک از توابع استان خوزستان و ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به مسجد سلیمان از توابع استان خوزستان محکوم شدند.

این حکم در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی بابایی به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید تقلیل یافت.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید