خانه  > زندانیان  >  اعتصاب غذای اعتراضی عیسی سحرخیز در پی انتقال به زندان اوین‬ ‫

اعتصاب غذای اعتراضی عیسی سحرخیز در پی انتقال به زندان اوین‬ ‫

خبرگزاری هرانا – عیسی سحرخیز روزنامه نگار زندانی و فعال سیاسی در اعتراض به رعایت نشدن قانون در پرونده قضایی‌اش، پس از انتقال به زندان اوین دست به اعتصاب غذای‌تر زده است.

بنا به گزارش تارنمای کلمه، در حالیکه عیسی سحرخیز بیش‌ از شش‌ماه در بیمارستان و تحت مداوا بود، ساعت ۱۰ شب سه‌شنبه، هفتم شهریور به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده و از‌‌ همان زمان دست به اعتصاب غذای‌تر اعتراضی زده است.

ماموران تنها اجازه دادند تا سحرخیز دارو‌هایش را همراه با خود را ببرد این درحالی است که کماکان از وی به‌صورت یک روز درمیان “خون‌گیری” می‌شود و پزشکی قانونی پیش‌تر نظر خود مبنی بر “عدم تحمل کیفر” در خصوص وضعیت پزشکی سحرخیز را صادر کرده بود. این فشار‌ها درحالی نسبت به او وارد شد که پس از انتقال از بیمارستان طی روزهای گذشته به بهداری زندان منتقل شده است.

سحر خیز پیش‌تر گفته بود: چنانچه قانون درخصوص پرونده قضایی وی رعایت نشود و برخلاف نظر پزشکان معالج؛ وی را دوباره به زندان منتقل کنند، از‌‌ همان روز نخست دست به اعتصاب‌غذا خواهد زد.

اعلام اعتصاب غذای عیسی سحرخیز در شرایطی است که پیش‌تر پزشکان معالج وی در ماه مبارک رمضان سحرخیز را به دلیل مشکلات کلیوی و قلبی از روزه گرفتن منع کرده بودند و هم اکنون آغاز اعتصاب غذای سحرخیز، نگرانی نسبت به وضع وخیم جسمی این فعال سیاسی و مطبوعاتی را شدت بخشیده است.

سحرخیز تیرماه ۸۸ و در پی بازداشت‌های گسترده پس از انتخابات ریاست جمهوری دستگیر و سپس توسط قاضی صلواتی، رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس محکوم شد. خرداد ماه با وجود تمام شدن حکم سه سال محکومیت عیسی سحرخیز وی بر خلاف روند جاری آزاد نشد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید