خانه  > اصناف  >  بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور در خصوص محکومیت طاهر قادرزاده

بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور در خصوص محکومیت طاهر قادرزاده

خبرگزاری هرانا ـ شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور، با صدور بیانیه ای اعتراض خود را نسبت به محکومیت طاهر قادرزاده، فعال صنفی اعلام کرد و خواستار آزادی وی شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حقوق معلم و کارگر، بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور در خصوص حکم صادره علیه طاهر قادرزاده عضو انجمن صنفی فرهنگیان کردستان

به نام خداوند جان و خرد

فرهنگیان گرانقدر!

امروزه آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین نهاد هر جامعه و در مرکز تفکر توسعه مدارانه قرار گرفته است. اهمیت آموزش وپرورش از آن جهت است که نقش اساسی در توسعه ی کشورها دارد، به گونه ای که این نقش پر رنگ ، قابل اغماض و چشم پوشی نیست.

آموزش و پرورش مرکز تولید سرمایه ی اجتماعی و به عبارت روشن تر، نیروی انسانی کارآ و خلاق آتی جوامع بشری است. برهمین مبناست که تفکر توسعه مدار باید بیشترین توجه را به نظام آموزشی و اجزای تشکیل دهنده ی آن داشته باشد.

در آستانه ی روز معلم و در ادامه ی برخوردهای فراقانونی با فعالان صنفی و تلاشی برای به محاق بردن حرکت های صنفی و برحق معلمان، حکم ناعادلانه ی ۹۱ روز حبس تعزیری علیه طاهر قادرزاده، عضو انجمن صنفی معلمان استان کردستان و از فعالین صنفی شهرستان سقز، به اتهام مشارکت در برگزاری تجمعات صنفی که از بدیهی ترین و ابتدایی ترین حقوق به رسمیت شناخته ی معلمان در ایران و بسیاری از نقاط دنیا می باشد، صادر گردیده است.

مسلماً احضار، بازداشت، تبعید و احکام ناروای این چنینی نه تنها خللی در اراده ی راسخ جامعه ی بزرگ فرهنگیان ایجاد نکرده، بلکه عزم جامعه ی فرهنگیان را جزم تر نموده و تا هر چه بیشتر حقانیت و قانونی بودن خواسته های بر حق مطرح شده را به اثبات برسانند.

اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» جفایی بزرگ در حق فرهنگیان محسوب می شود که ناشی از نگاه امنیتی و سیاست آلود مسؤلان به فعالیت های صنفی و قانون مدار معلمان است نه تنها از حیث مبانی حقوقی سنخیتی با کنش های صنفی ندارد بلکه برای افکار عمومی نیز قابل پذیرش نیست .

بدون تردید چشم انداز کنش های صنفی معلمان در صورت تحقق، به تقویت امنیت ملی خواهد انجامید و بی تردید آنها که تبعیض را دامن می زنند و به خواسته های عدالت خواهانه فرهنگیان بی توجهی می کنند و حق طلبی را با تهمت و حبس پاسخ می دهند، زمینه بحران را فراهم و امنیت ملی را تهدید می کنند.

معلمان ایران با عزمی آهنین و استوار در برابر احکامی که فراتر از بنیان های مبانی قانونی باشد با اتکاء به موازین قانونی و حقوق مدنی خواهند ایستاد و به شیوه های مقتضی، اعتراض خود را نشان خواهند داد.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور، احکام صادره بر علیه معلمان را نقض آشکار حقوق فرهنگیان می داند و لذا بر مبنای مفاد اساسنامه ی متبوع خود، ضمن دفاع از فعالیت های صنفی معلمان مصرانه خواهان پیگیری آزادی همه فعالان فرهنگی صنفی و الغای حکم زندان علیه آقای طاهر قادر زاده می باشد.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور

۲۷ فروردین ماه ۱۳۹۵

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید