خانه  > slide, اندیشه و بیان, کارگران  >  بیانیه جمعی از وکلای پرونده هفت تپه در واکنش به پرونده سازی علیه فرزانه زیلابی

بیانیه جمعی از وکلای پرونده هفت تپه در واکنش به پرونده سازی علیه فرزانه زیلابی

خبرگزاری هرانا – جمعی از وکلای دادگستری امروز جمعه ۲۴ اردیبهشت‌ماه با نوشتن بیانیه‌ای نسبت به احضار فرزانه زیلابی، وکیل مدافع پرونده هفت تپه واکنش نشان دادند. نعمت احمدی، امیر رئیسیان، سیدجمال الدین حیدری منش و سید حسین تاج در این بیانیه ضمن دفاع از اقدامات خانم زیلابی در جهت تحقق دادرسی منصفانه برای موکلان خود، از قوه قضاییه خواستار مختومه اعلام کردن این پرونده شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز جمعه ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، جمعی از وکلای دادگستری با نوشتن بیانیه‌ای نسبت به احضار فرزانه زیلابی، وکیل مدافع دو تن از متهمان پرونده اعتراضات هفت تپه واکنش نشان دادند.

نعمت احمدی، امیر رئیسیان، سیدجمال الدین حیدری منش و سید حسین تاج در این بیانیه ضمن دفاع از اقدامات خانم زیلابی در جهت تحقق دادرسی منصفانه برای موکلان خود، از قوه قضاییه خواستار مختومه اعلام کردن این پرونده شدند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «ضرورت اخلاقی و حرفه‌ای ایجاب می‌کند اینجانبان وکلای مدافع متهمان پرونده هفت تپه، شهادت دهیم که اقدامات همکار محترم، خانم زیلابی، چه در زمینه اطلاع‌رسانی به افکار عمومی و چه در حوزه دفاع در محاکم، در نهایت قانونمداری و رعایت اصول و ارزش‌های حرفه‌ای بوده است و تشکیل چنین پرونده‌ای برای ایشان اقدامی نادرست است که امیدواریم قوه محترم قضاییه هر چه عاجل تر مانع ادامه تعقیب قضایی شده و پرونده را مختومه نماید.»

متن کامل این بیانیه در ادامه می آید:

«متاسفانه در هنگامه‌ای که جامعه و اقشار گوناگون آن نیازمند آرامش‌اند و تنها عدالت و آزادی است که شاید، بتواند اندکی از رنج مردم بکاهد، باخبر شدیم همکار ارجمند ما، وکیل شریف، خانم «فرزانه زیلابی» به اتهاماتی از قبیل تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی جهت اقدام بر علیه امنیت ملی به دادسرای اهواز فراخوانده شده‌اند و گویا اساس تشکیل این پرونده دفاع ایشان از مطالبات بر حق کارگران هفت تپه و انجا وظایف وکالتی در دفاع از برخی متهمان این پرونده بوده است.

از آنجایی که تحقق «دادرسی منصفانه» مستلزم به رسمیت شناختن «مصونیت وکیل در انجام وظایف حرفه‌ای» اوست و با توجه به اینکه حقانیت خواسته کارگران نزد افکار عمومی و همچنین در مراجع قضایی اثبات شده است. ضرورت اخلاقی و حرفه‌ای ایجاب می‌کند اینجانبان وکلای مدافع متهمان پرونده هفت تپه، شهادت دهیم که اقدامات همکار محترم، خانم زیلابی، چه در زمینه اطلاع‌رسانی به افکار عمومی و چه در حوزه دفاع در محاکم، در نهایت قانونمداری و رعایت اصول و ارزش‌های حرفه‌ای بوده است و تشکیل چنین پرونده‌ای برای ایشان اقدامی نادرست است که امیدواریم قوه محترم قضاییه هر چه عاجل تر مانع ادامه تعقیب قضایی شده و پرونده را مختومه نماید و چنین اقداماتی سنت نگردد که در غیر این صورت متهمان بی گناه از حق دفاع آزادانه محروم خواهند شد و بی تردید دادرسی منصفانه ملکوک مخدوش خواهد شد.

وکلای دیگر متهمان که در پرونده هفت تپه افتخار دفاع از کارگران یا مدافعان حقوق آنها را داشته‌ایم؛

نعمت احمدی، امیر رئیسیان، سیدجمال الدین حیدری منش و سید حسین تاج»

روز گذشته سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه با اشاره به احضار این وکیل دادگستری پرونده سازی برای خانم زیلابی را محکوم کرده بود.

این وکیل دادگستری مردادماه ۹۸ نیز طی ابلاغیه‌ای به دادسرای عمومی و انقلاب شهر اهواز احضار شد. وی همچنین پیشتر به دادسرای شوش احضار شده بود.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید