خانه  > slide, اقلیت های ملی, سایر گروهها  >  بیانیه جمعی از فعالان مدنی کرد در واکنش به بازداشت گسترده شهروندان در کردستان

بیانیه جمعی از فعالان مدنی کرد در واکنش به بازداشت گسترده شهروندان در کردستان

خبرگزاری هرانا – شماری از فعالین سیاسی و مدنی کردستان در واکنش به بازداشت و احضار ده‌ها تن از شهروندان ساکن استان کردستان و سایر شهرهای کردنشین غرب کشور، با انتشار بیانیه‌ای ضمن اظهار نگرانی از موج بازداشت‌ها خواستار آزادی این افراد شده‌اند. طی هفته های اخیر موج جدیدی از بازداشت، احضار و فشارهای قضایی و امنیتی بر شهروندان و فعالان کرد ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی هفته‌های اخیر موج جدیدی از بازداشت، احضار و فشارهای قضایی و امنیتی بر شهروندان و فعالان کرد ایجاد شده است.

این شهروندان در شهرهای بوکان، پیرانشهر، سروآباد، مریوان، ربط، بوکان، نقده، سنندج، سقز، پاوه، کرمانشاه و مهاباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و یا به نهادهای امنیتی احضار شدند. بازداشت این شهروندان که طی روزهای اخیر به ۶۴ نفر رسید، در بعضی موارد بدون ارائه حکم بازداشت و گاها به همراه ضرب و شتم، تفتیش منزل و ضبط لوازم شخصی صورت گرفته است.

اکنون شماری از فعالین سیاسی و مدنی کردستان با نوشتن بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از موج اخیر بازداشت‌ها خواهان پایان دادن به این فضا و آزادی بازداشت‌شدگان شده‌اند.

متن کامل این بیانیه که نسخه‌ای از آن جهت انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته است عینا در ادامه می‌آید:

«بازداشت شدگان اخیر در کردستان آزاد شوند و به فضای به وجود آمده پایان دهید

در روزهای اخیر ده‌ها نفر از فعالان مدنی، دانشجویی و زیست محیطی در شهرهای مختلف کردستان بازداشت شده اند. این بازداشت های گسترده و نگرانی خانواده های بازداشت‌شدگان در کنار فضای به وجود آمده، نگرانی‌ها را دوچندان کرده است. بسیاری از خانواده‌های بازداشت‌شدگان از محل بازداشت فرزندشان و اینکه به چه اتهامی بازداشت شده‌اند، خبری در دست ندارند.

ما شماری از فعالان سیاسی و مدنی و حقوق بشری ضمن اظهار نگرانی از موج بازداشت‌ها در کردستان خواهان پایان دادن به این فضا و آزادی بازداشت‌شدگان هستیم.»

اسامی امضاکنندگان:

کاک حسن امینی، اسعد زنگنه ،اسماعیل مفتی زاده، حاصل داسه، سیاوش حیاتی، جلال جلالی زاده، عبدالله سهرابی، رحیم فرهمند، محسن رضوی، اجلال قوامی، هاشم حسین پناهی، حامد فرازی، حمیدرضا صمدی، نوشین محمدی، رئوف کریمی، محمود محمودی، موسی امیدی، علی والایی، کیوان قلخانی، بیژن رحمانی، بهمن نجفی، باقر پیری، صلاح پزشکی، ایرج عبادی، فریدون بهمنی، خالد اویندار، سعید زکی، مولود خوانچه زرد، هیوا باتمانی، شورش محمدی، گلاله عباسی، امید رحمانی، سیدعبدالله سیده، شهرام صفری، محمدحسن کریمی، اردشیر غلامیپور، فواد ساوانی، رستم اسدزاده، شاهو دهگلانی، رحیم آدابی، مهوش ستوده، کاوه وزیری، صادق سبحانی، فهیمه ملکی، ارسلان رنجبر، کیوان سقزی، هیمن رحیمی، ناصر وحیدی، هیرو پیاده، امیر پیاده، ناصر شعبانی و توفیق احمدی.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید