خانه  > اندیشه و بیان, زندانیان, سایر گروهها  >  حمایت انجمن ملی عوامل سینما و تلویزیون ایتالیا از کیوان کریمی

حمایت انجمن ملی عوامل سینما و تلویزیون ایتالیا از کیوان کریمی

خبرگزاری هرانا ـ انجمن ملی کارگردانان، تهیه‌کنندگان، بازیگران، فیلمنامه نویسان و عوامل سینما و تلویزیون ایتالیا (۱۰۰AUTORI) با صدور بیانیه‌ای از “کیوان کریمی” حمایت کرده و مراتب نگرانی خود را از وضعیت این کارگردان ایرانی ابراز کرده است، این انجمن همچنین از اعضای خود درخواست کرده تا طوماری را برای حمایت از کیوان کریمی امضا کنند.

متن این بیانیه را که توسط پایگاه خبری سحام نیوز منتشر شده است در ادامه بخوانید:

این نامه که به امضای افرادی چون فرانچسکو برونی، آندره آ پورگاتوری، مارکو بلوچیو ، پائولو سورنتینو ، پائولو ویرزی، دانیل لوچتی، آنتونیو لوتی، استفانو رولی، کارلو وردونه، اوبرتو کونتارلو ، آندریا پورگاتوری، مونیکا رامتا، آلبرتو مانی، رنزو سیناکوری، دیوید فراریو و روبرتو ونت رسیده، در مطبوعات و رسانه‌های ایتالیا توجه زیادی را به خود جلب کرده است. روزنامه رپابلیکا، مانیفست صفحات ویژه‌ای را نیز به آن اختصاص داده‌اند. ۱۰۰autori در ایتالیا بزرگ‌ترین انجمن مؤلفان و کارگردانان در بخش سمعی و بصری است که جزیی از FERA (Fédération Européenne des Réalisateurs Audiovisuelle) انجمن سمعی و بصری اروپا می‌باشد.

پیش‌تر نیز ۴۵ نماینده پارلمان اروپا و انجمن سینماگران فرانسه در بیانیه‌هایی جداگانه، خواستار از میان برداشتن محکومیت این فیلم‌ساز بین‌المللی توسط حکومت ایران شده بودند.

چند روز بیشتر به بررسی نتیجه اعتراض به حکم کیوان کریمی، فیلم‌ساز جوان ایرانی در دادگاه تجدید نظر باقی نمانده است، قاضی مقیسه رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، بدون در نظر گرفتن هزینه‌های بین‌المللی این حکم، کریمی را به ۶ سال زندان و ۲۲۳ ضربه شلاق محکوم کرده است.

متن بیانیه انجمن ملی کارگردانان، تهیه کنندگان، بازیگران و فیلمنامه نویسان سینما و تلوزیون ایتالیا در حمایت از کیوان کریمی فیلم‌ساز ایرانی به شرح زیر است:

انجمن ملی کارگردانان، تهییه کنندگان، بازیگران، فیلمنامه نویسان و عوامل سینما و تلویزیون ایتالیا (۱۰۰AUTORI) مراتب نگرانی عمیق خود را برای آن‌چه که برای کیوان کریمی فیلم‌ساز ایرانی اتفاق افتاده است ابراز می‌دارد که در ۱۴ اکتبر به شش سال زندان و ۲۲۳ ضربه شلاق توسط دادگاه انقلاب به جرم توهین به نهادهای مقدس ایران محکوم شده است.

این قضیه یادآور داستان جعفر پناهی از ایران و یا فیلم‌ساز اوکراینی اولگ ستنسوف است – که اخیرآ در روسیه به بهانه تروریسم حمله‌های بیشتری به آزادی بیان شده است – این اتهام (توهین به مقدسات) ناموجه است چرا که دانشگاه تهران معمولا کارهای کریمی را حمایت کرده است. اگرچه فیلمساز جوان ایرانی هنوز بازداشت نشده است و در انتظار نتیجه دادگاه تجدیدنظر می‌باشد اما این می‌تواند آخرین هفته‌های آزادی وی باشد.

به همین دلیل ما از دولت ایتالیا که وعده و اجازه آزادی اندیشه و آزادی بیان را به هر نویسنده داده است تقاضا داریم تا از مقامات سیاسی ایران بخواهد کیوان کریمی را آزاد و وی را از هرگونه اتهام مبرا اعلام کند.

آزادی بیان گوشه‌ای محکم و استوار در زندگی هر مرد و زنی است که انجمن ما ۱۰۰autori نمی‌تواند چنین بی‌عدالتی آشکاری را تحمل کند و در برابر دشمنی با همکاران و فیلم‌سازان جوان و کمتر شناخته شده ساکت بماند. کسانی که در ایران و در کشورهای دیگر رنج برده‌اند و مدت زمانی طولانی مورد سرزنش و خشونت قرار گرفته‌اند.

هدف و تعهد ما این است که پرونده کاری کریمی را نگاه کنیم و از همه شهروندان، رسانه‌ها و کسانی که حوزه صدا و تصویر کار می‌کنند دعوت کنیم که طومار و پتیشن آنلاینی که از دولت ایران می‌خواهد در حکم صادره تجدید نظر کند را امضا کنند تا مطمئن باشیم آزادی به همکار ما برخواهد گشت و او هم‌چون یک شهروند آزاد و فیلم‌ساز خواهد بود. به همین دلیل ما از همه شما می‌خواهیم که این طومار را امضا کنید…

هیئت مدیره ۱۰۰AUTORI مرکب است از:

فرانچسکو برونی – رئیس هیئت مدیره

آندره آ پورگاتوری – مدیر داخلی

انزو مونته لونه – خزانه دار

آنتونیو لوتی، آنا پاویگنانو ، – مسئول فیلمنامه نویسان و نویسندگان برای سینما

گیام باتیستا اولینو ، والریو میلی – مسئول کارگردانان سینما

چوسیمو کالامینی، لاورا لاپولیتی، میمو رافله – مسئول فیلمنامه نویسان و نویسندگان برای تلویزیون

آلبرتو سیرونی، سینزیا تورینی – مسئول کارگردانان تلویزیون

دانیل سینی، آگوستینو فرنته، لوکا سکیولیتو – مسئول نویسندگان فیلم مستند

لوکا رافائلی – نویسندگان انیمیشن

سینزیا ماساتونیا، کارلو چرتی، چیارا آگنلو – نمایندگان مناطق جنوب شمال و مرکز ایتالیا

اعضا:

ماکو بلوچیو ، پائولو سورنتینو ، پائولو ویرزی، دانیل لوچتی، استفانو رولی، کارلو وردونه، اوبرتو کونتارلو ، آندریا پورگاتوری، مونیکا رامتا، آلبرتو مانی، رنزو سیناکوری، دیوید فراریو ، روبرتو ونت.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید