خانه  > اندیشه و بیان  >  بیانیه انجمن‌ پن استرالیا در اعتراض به اجرای حکم زندان سه عضو کانون نویسندگان ایران

بیانیه انجمن‌ پن استرالیا در اعتراض به اجرای حکم زندان سه عضو کانون نویسندگان ایران

خبرگزاری هرانا – انجمن‌ پن استرالیا طی بیانیه ای به اجرای حکم زندان سه عضو کانون نویسندگان ایران، رضا خندان مهابادی، بکتاش آبتین و کیوان باژن واکنش نشان داد. انجمن پن سیدنی، ملبورن و پرث طی این بیانیه با اشاره به این نکته که این سه نویسنده به دلیل اعتراض به سانسور و دفاع از آزادی بیان به بند کشیده شده‌اند، حمایت از آنان را وظیفه‌ی همه‌ی سازمان‌ها، نویسندگان و مدافعان آزادی بیان دانسته و خواستار آزادی فوری این نویسندگان شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کانون نویسندگان ایران، انجمن‌ پن استرالیا در واکنش به اجرای حکم زندان سه عضو کانون نویسندگان ایران، رضا خندان مهابادی، بکتاش آبتین و کیوان باژن بیانیه ای صادر کرد و طی فراخوانی خواستار اقدام فوری شد.

انجمن پن سیدنی، ملبورن و پرث طی این بیانیه با اشاره به این نکته که این سه نویسنده به دلیل اعتراض به سانسور و دفاع از آزادی بیان به بند کشیده شده‌اند، حمایت از آنان را وظیفه‌ی همه‌ی سازمان‌ها، نویسندگان و مدافعان آزادی بیان دانسته و خواستار آزادی فوری این نویسندگان شده است.

این انجمن همچنین خواهان اقدام فوری جهت نگارش نامه ای خطاب به سفیر ایران در استرالیا شد و از اعضایش خواست تا به این ترتیب اعتراض خود را به اجرای حکم زندان این سه نویسنده به گوش حکومت ایران برسانند.

متن کامل این بیانیه در پی می‌آید:

“۱۲ اکتبر ۲۰۲۰

بیانیه‌ی پن سیدنی، ملبورن و پرث

در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۲۰، سه عضو کانون نویسندگان ایران، رضا خندان مهابادی، بکتاش آبتین و کیوان باژن به زندان اوین فرستاده شدند.

آنها در حالی در یک دادگاه ناعادلانه، به ناحق متهم شدند که به زندان افکندشان در اوج شیوع ویروس کوئید ۱۹، حیات‌شان را با خطر جدی مواجه کرده است.

این سه نویسنده به خاطر اعتراض به سانسور و دفاع از آزادی بیان به بند کشیده شده‌اند و همه‌ی سازمان‌ها، نویسندگان و مدافعان آزادی بیان باید از آن‌ها حمایت کنند.

انجمن‌های پن در سیدنی، ملبورن و پرث از دولت ایران خواستار آزادی بلادرنگ این نویسندگان است.

مارک ایزاکس

رئیس پن سیدنی”

لازم به ذکر است بکتاش آبتین، رضا خندان مهابادی و کیوان باژن، سه تن از اعضای کانون نویسندگان روز شنبه ۵ مهر پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شدند.

پیشتر دادگاه تجدیدنظر استان تهران در تاریخ ۸ دیماه ۹۸، این افراد را را مجموعا به ۱۵ سال و شش ماه زندان محکوم کرد. بر اساس رای صادره که روز شنبه ۷ دی ماه به وکلای مدافع آنان ابلاغ شده است، بکتاش آبتین و رضا خندان مهابادی، دو تن از اعضای هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران هر یک به ۶ سال حبس تعزیری و کیوان باژن به ۳ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند. این شهروندان پیشتر در دادگاه انقلاب تهران مجموعا به ۱۸ سال حبس محکوم شده بودند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید