خانه  > اندیشه و بیان, فرهنگی  >  بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در اعتراض به سرکوب خشونت آمیز اعتراضات آبان

بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در اعتراض به سرکوب خشونت آمیز اعتراضات آبان

خبرگزاری هرانا – امروز پنجشنبه ۱۴ آذرماه، شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان وقایع آبان ماه ۹۸ و ابراز نگرانی شدید به خاطر وضعیت زخمی ها و بازداشت شدگان این رویداد تاریخی، خواهان آزادی بی قید و شرط بازداشت شدگان شده است. این شورا در بخشی از بیانیه می گوید “ما به عنوان معلم نمی توانیم شاهد وارونه سازی حقیقت و اشرار و اغتشاشگر خواندن مردم معترض و کشتار دانش آموزان ،دانشجویان و مردم تنگدست و جان به لب رسیده در شهرهای مختلف کشورمان باشیم. ما نمی توانیم شاهد بایکوت خبری و بستن اینترنت، تبدیل مدارس به بازداشتگاه و پادگان و استفاده از دانش آموزان به عنوان نیروی نظامی سرکوب باشیم”.

به گزارش خبرگزاری هرانا، شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، در اعتراض به افزایش قیمت بنزین و سرکوب اعتراضات مردمی بیانیه ای منتشر کرده است.

شورای هماهنگی در بخشی از این بیانیه با اشاره به اینکه “افزایش قیمت بنزین غیرعقلانی ترین تصمیم ممکن در جامعه ای با این مختصات است” گفته است: “سه برابر کردن قیمت بنزین و اتخاذ سیاستهای ریاضتی در چنین شرایطی یعنی تعرض و دست اندازی آشکار به سفره های مردم و فشار بیشتر بر معیشت و زندگی اکثریت جامعه که ابتدایی‌ترین اثرات آن گسترش هرچه بیشتر فقر، فساد، فحشا، از هم گسستن خانواده ها و رانده شدن تعداد بیشتر کودکان از مدرسه به سوی خیابان و کار خواهد بود”.

متن کامل این بیانیه در ادامه می آید:

“معلمان عزیز

دانش آموزان گرامی

همانطور که می دانید با سه برابر شدن ناگهانی قیمت بنزین با تصمیم سران قوا و حمایت رهبری، موجی از اعتراضات مسالمت آمیز مردمی در سراسر ایران شکل گرفت اما با کمال تاسف سران نظام به جای توجه و پاسخگویی به مطالبات و خواست مردم ، راه سرکوب و کشتار را پیش گرفتند و بر خلاف تمام پروتکلهای جهانی شهروندان معترض را هدف سلاح جنگی قرار دادند که منجر به جانباختن صدها تن و زخمی و بازداشت هزاران نفر گردید که در میان جانباختگان و افراد آسیب دیده و بازداشتی تعداد قابل توجهی کودک و دانش آموز وجود دارد.

انتشار روزانه اخبار بازداشتی های جدید و عکس شهدا نشان از عمق این سرکوب خونین دارد.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران حکومت را مسئول جان مردم می داند و این کشتار بیرحمانه را به شدت محکوم می کند و خواهان مجازات آمران و عاملان این فاجعه دردناک است.

شورای هماهنگی ضمن ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان وقایع آبان ماه ۹۸ و ابراز نگرانی شدید به خاطر وضعیت زخمی ها و بازداشت شدگان این رویداد تاریخی ، خواهان آزادی بی قید و شرط بازداشت شدگان است و نسبت به ادامه خط سرکوب و خشونت به حاکمیت هشدار جدی می دهد.

ما به عنوان معلم نمی توانیم شاهد وارونه سازی حقیقت و اشرار و اغتشاشگر خواندن مردم معترض و کشتار دانش آموزان ،دانشجویان و مردم تنگدست و جان به لب رسیده در شهرهای مختلف کشورمان باشیم.

ما نمی توانیم شاهد بایکوت خبری و بستن اینترنت، تبدیل مدارس به بازداشتگاه و پادگان و استفاده از دانش آموزان به عنوان نیروی نظامی سرکوب باشیم .
ما نمی توانیم شاهد این همه فجایع باشیم و سکوت کنیم.

مردم عزیز ایران

همانطور که خود با تمام وجود حس می کنید، از مهمترین عوامل ناکارآمدی حکومت ، مدیریت دولتی باندی، رانتی و فساد آلودی است که با سیاستگذاری غلط و غیر علمی شرایط امروز را رقم زده است.

تاکید بر خصوصی سازی بی رویه در تمام عرصه ها بخصوص آموزش و درمان، سرکوب مستمر تشکل های صنفی و مدنی ، فقدان آزادی های فردی و اجتماعی، واگذاری ثروت و منابع ملی به باندهای قدرت و ثروت ، ارزان سازی نیروی کار ، تخریب محیط زیست ، آزادسازی قیمت ها ، حذف یارانه های کالاهای اساسی و انرژی ، عدم تخصیص عادلانه بودجه عمومی به نیازهای واقعی مردم و هزینه سرمایه ملی در کشورهای دیگر با اهداف سیاسی و نظامی و … از جمله سیاست های بعد از انقلاب است که باعث شده روند تحولات به گونه‌ای رقم بخورد که اینک زندگی برای اکثریت مردم بسیار دشوار و حتی غیر ممکن شود به طوری که بنابر اخبار رسمی بیش از بیست میلیون نفر در ایران حاشیه نشین شده اند و جامعه به یک اقلیت برخوردار و ثروتمند و یک اکثریت تحت ستم تبدیل شده است.

گران نمودن بنزین غیرعقلانی ترین تصمیم ممکن در جامعه ای با این مختصات است. سه برابر کردن قیمت بنزین و اتخاذ سیاستهای ریاضتی در چنین شرایطی یعنی تعرض و دست اندازی آشکار به سفره های مردم و فشار بیشتر بر معیشت و زندگی اکثریت جامعه است که ابتدایی‌ترین اثرات آن گسترش هرچه بیشتر فقر ، فساد، فحشا، از هم گسستن خانواده ها و رانده شدن تعداد بیشتر کود کان از مدرسه به سوی خیابان و کار خواهد بود.

از همین رو شورای هماهنگی خواهان توقف این سیاست های ضدانسانی است و تنها راه نجات کشور را یک حاکمیت مردمی در سایه مشارکت آزاد شهروندان در سرنوشت خود با گسترش تشکل های صنفی و مدنی و احزاب سیاسی مستقل می داند.

در پایان از مردم هشیار ایران، اقشار و اصناف مختلف، معلمان ، دانش آموزان و دانشجویان و تشکل های صنفی و مدنی عزیز انتظار می رود با ساماندهی نیروهای مردمی از خانواده های گرامی جانباختگان ، مجروحان و بازداشت شدگان دلجویی کرده وآنان را یاری و حمایت نمایید.

۱۴ آذر ماه ۹۸/ شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران”.

 

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید