خانه  > اندیشه و بیان  >  کانون نویسندگان ایران خواهان لغو فوری احکام صادره در خصوص علیرضا ثقفی، هاله صفرزاده و پروین محمدی شد

کانون نویسندگان ایران خواهان لغو فوری احکام صادره در خصوص علیرضا ثقفی، هاله صفرزاده و پروین محمدی شد

خبرگزاری هرانا – روز گذشته، کانون نویسندگان ایران در اعتراض به احضار علیرضا ثقفی، هاله صفرزاده و پروین محمدی برای اجرای حکم یک سال حبس، بیانیه ای منتشر کرد. در این بیانیه کانون ضمن دفاع از حق ایجاد تشکل‌ها و آزادی بیان خواهان «لغو فوری و بی‌ قیدوشرط حکم‌های صادره» شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کانون نویسندگان ایران، دیروز جمعه ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۸، کانون نویسندگان ایران با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعتراض به احضار دو تن از اعضای این کانون و نیز پروین محمدی فعال کارگری، جهت اجرای حکم حبس خواستار لغو این احکام شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: “کانون نویسندگان ایران با دفاع از حق ایجاد سندیکا، انجمن، اتحادیه، جمعیت‌ها و دفاع از حق ابراز نظر، اعتراض و آزادی بیان همه افراد و تشکل‌ها، اتهام‌های وارده را به‌شدت محکوم کرده و خواهان لغو فوری و بی‌قیدوشرط حکم‌های صادره است”.

متن کامل این بیانیه در ادامه می آید:

“در ادامه‌ خشونت‌های گسترده، سرکوب، بازداشت و صدور احکام سنگین برای کارگران، روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق کارگری که در جریان اعتصاب‌ها و اعتراض‌های مسالمت‌آمیز خواستار حقوق و مطالبات خود بودند و پیرو سیاست‌های منکوب‌کننده‌ی دستگاه‌های امنیتی و قضایی، در تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، علیرضا ثقفی خراسانی، عضو کانون نویسندگان ایران و کانون مدافعان حقوق کارگر و هاله صفر زاده، معلم، فعال کارگری و عضو کانون نویسندگان ایران به همراه هفت تن دیگر از فعالان کارگری در پارک جهان نمای کرج بازداشت شدند؛ به‌قرار گزارش‌ها به‌جز این دو عضو کانون نویسندگان و پروین محمدی، سایر بازداشت‌شدگان پس از ساعاتی بازجویی و آزاد شدند.

دادگاه این سه تن پس از ۱۶ روز حبس و آزادی به قید کفالت در تاریخ ۲ شهریور برگزار و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” با مصداق گرامیداشت روز جهانی کارگر، برای هر نفر حکم یک سال حبس صادر شد و در فاصله‌ی یک ماه از درخواست تجدیدنظر، ابلاغیه‌ی تأیید و اجرای احکام را به آن‌ها ارجاع دادند.

کانون نویسندگان ایران با دفاع از حق ایجاد سندیکا، انجمن، اتحادیه، جمعیت‌ها و دفاع از حق ابراز نظر، اعتراض و آزادی بیان همه افراد و تشکل‌ها، اتهام‌های وارده را به‌شدت محکوم کرده و خواهان لغو فوری و بی‌قیدوشرط حکم‌های صادره است.

کانون نویسندگان ایران/۱۷ آبان ۱۳۹۸″.

گفتنی است پیشتر هرانا طی گزارشی از محکومیت و سپس تایید حکم بدوی این سه تن در دادگاه تجدید نظر خبر داده بود.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید