خانه  > زندانیان  >  بیانیه کنشگران کارزار “لگام” در مورد نرگس محمدی و لغو اعدام در ایران

بیانیه کنشگران کارزار “لگام” در مورد نرگس محمدی و لغو اعدام در ایران

خبرگزاری هرانا ـ کنشگران کارزار “لگام”، (لغو گام به گام اعدام) طی بیانیه ای خواستار آزادی نرگس محمدی و توقف اعدام در ایران شدند، در ادامه متن بیانیه را بخوانید:

مردم شرافتمند و انسان دوست ایران

چنانکه آگاه هستید شمار و سرعت اعدامها در ایران در دو سال اخیر به شدتی بی سابقه فزونی یافته است و هم اکنون روزانه به طور متوسط ۳ نفر به دار آویخته می شوند. در میان این اعدامیان، نوجوانانی که در سن کمتر از ۱۸ سال مرتکب جرم شده‌اند یا مخالفان سیاسی ـ عقیدتی و دگراندیشان هم بوده اند. این وضعیت همه ی ما کنشگران کارزار لگام “لغو اعدام” را نگران کرده است.

در چنین شرایطی بنا به گفته ی وکیل پرونده ی آقای محمدعلی طاهری که به مکتبی عرفانی گرایش دارد، وی به جرم دگر اندیشی و ابرازعقیده ای مخالف با عقاید رسمی، محکوم به اعدام شده و حکم اعدام او تأیید شده است. صدور حکم اعدام آقای محمد علی طاهری به واقع مفهومی جز حذف آزادی اندیشه و بیان تا حد صدور حکم اعدام ندارد.

از دگرسو، شاهد بریدن دست و پای مجرمان بینوا و تایید حکم نوجوانی که زمان اجرای حکم اعدامش چند روزی به تاخیر افتاده هستیم و احکام همانند دیگر نیز صادر شده است. صدور حکم اعدام برای نوجوانانی که در کمتر از سنین قانونی مرتکب جرم شده اند به هیچ وجه قابل پذیرش وجدان بشری نیست.

همزمان، نرگس محمدی، کنشگر کارزار لگام و فعال آزادی مدنی، با وجود بیماری سخت و نیاز به استراحت مطلق و مراقبت ویژه پزشکی و داشتن دو فرزند خردسال، همچنان در زندان به سر می برد. وضعیت دشوار نرگس محمدی موجب نگرانی همه ی فعالان حقوق بشر در ایران و جهان شده است.

ما، کنشگران کارزار لگام برای چندمین بار این رفتار های سیاسی مخالف با روح انسانی و ناسازگار با ارزشهای بشری را محکوم می کنیم و به همه ی مسئولان نسبت به پیامدهای اجتماعی و اخلاقی چنین روشهایی هشدار می دهیم.

از این پس، هر شنبه از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح، ما با خواست آزادی هر چه زودتر نرگس محمدی و دیگر زندانیان سیاسی ـ عقیدتی و لغو مجازات اعدام برای همه متهمان در مقابل در ورودی زندان اوین گرد هم می آییم.

کنشگران کارزار لگام

۱۶ مرداد ۱۳۹۴

 

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید