خانه  > اندیشه و بیان, زندانیان  >  بیانیه سازمان گزارشگران بدون مرز در مورد امیرحسین میراسماعیلی و صادق قیصری

بیانیه سازمان گزارشگران بدون مرز در مورد امیرحسین میراسماعیلی و صادق قیصری

خبرگزاری هرانا – سازمان گزارش‌گران بدون مرز طی بیانه‌ای بازداشت “امیرحسین میراسماعیلی” روزنامه‌نگار روزنامه جهان صنعت را محکوم کرد و خواهان آزادی فوری این روزنامه‌نگار شد. همچنین این سازمان حکم “صادق قیصری” به زندان، شلاق و دوسال ممنوعیت از هر گونه فعالیت روزنامه‌نگاری و خروج از کشور را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، سازمان گزارش‌گران بدون مرز بازداشت امیرحسین میراسماعیلی روزنامه‌نگار روزنامه جهان صنعت را به تاریخ ۲۱ تیر ۱۳۹۷، محکوم می‌کند و خواهان آزادی فوری او است.

این خبرنگار گمان می‌رود در پی انتشار توییتی در بارهمیاری کمیته امداد امام خمینی به مردم غزه در ماه رمضان بازداشت شده است.

امیرحسین میراسماعیلی

کمیته امداد امام خمینی یکی از نهادهای خیریه و قدرتمند ایران و تحت مهار علی خامنه‌ای است، ثروت و سرمایه‌ای چشمگیر دارد.

افزون بر ایران در برخی از کشورهای دیگر از این میان فلسطین، سومالی و افغانستان و… شعبه‌ دارد.

امیر حسین میراسماعیلی در پاسخ به توییتی نوشته بود که این «نهاد از پول گردآوری شده مردم ایران به ساکنان غزه کمک کرده است.»

فعالیت‌های خارج از کشور کمیته امداد امام خمینی در ایران و به ویژه در ماه‌های اخیر و با شدت گرفتن بحران اقتصادی که بنا بر آمار رسمی دست‌کم بیست میلیوین نفر در زیر خط فقر زندگی می‌کنند، معترضان زیادی دارد.

امیرحسین میراسماعیلی پیش از این به تاریخ ۳ اردیبهشت نیز به دلیل انتشار توییتی که از سوی مسوولان قضایی «توهین به مقدسات» تلقی شده بود بازداشت که پس از ۲۴ روز در انتظار برگزاری دادگاه با سپردن وثیقه آزاد شده بود.

صادق قیصری

صادق قیصری شهروند خبرنگار به ۷ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد

گزارش‌گران بدون مرز محکومیت به هفت سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و دوسال ممنوع شدن هر گونه فعالیت روزنامه‌نگاری و خروج از کشور را برای صادق قیصری محکوم می‌کند.

این شهروند خبرنگار زندانی به تاریخ ۱ اسفند ۱۳۹۶ در خیابان پاسداران تهران به هنگام درگیری‌های پر خشونت میان نیروهای انتظامی و درویشان گنابادی بازداشت شد.

با آنکه وی از درویشان گنابادی نیست و تنها برای پوشش خبری این رخ‌داد در محل حضور داشته است،

اما در تاریخ ۴ تیرماه مطلع شده است که شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران وی را همچون دیگر روزنامه نگاران و شهروند خبرنگاران به حکمی سنگین محکوم کرده است.

وی از زمان بازداشت از مشورت حقوقی و داشتن وکیل محروم بوده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید