خانه  > اندیشه و بیان  >  دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران خواهان رفع اتهام علیه ریحانه طباطبایی شد

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران خواهان رفع اتهام علیه ریحانه طباطبایی شد

خبرگزاری هرانا – دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران طی بیانیه‌ای در واکنش به برگزاری سومین دادگاه برای ریحانه طباطبایی، روزنامه‌نگارا، خواستار پس‌گرفتن تمام اتهامات مطرح‌شده علیه وی است. در طی هشت سال اخیر این سومین مرتبه‌ای است که این زندانی سابق و فعال سیاسی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” پای میز محاکمه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری هرانا و به نقل از فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در واکنش به برگزاری سومین دادگاه طی هشت سال اخیر برای ریحانه طباطبایی خواستار پس گرفتن تمامی اتهامات مطرح شده به این روزنامه‌نگار شد.

آنتونی بلانژه دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این خصوص گفت: “ما به شدت نگران اتهاماتی هستیم که متوجه این روزنامه‌نگار شده است”.

بلانژه افزود: “براساس نگاه ما ریحانه طباطبایی با توجه به استانداردهای روزنامه‌نگاری فعالیت کرده است و برهمین اساس هیچ دلیلی نمی‌بینیم که این روزنامه‌نگار بخاطر استفاده از آزادی بیان‌اش بار دیگر به زندان محکوم شود”.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران بارها ناامیدی خود را نسبت به محاکمه و زندانی کردن روزنامه‌نگاران اعلام کرده است.

ریحانه طباطبایی روز دوشنبه و برای سومین بار متوالی طی هشت سال اخیر به اتهام تبلیغ علیه نظام محاکمه شده است.

گفتنی است ریحانه طباطبایی بار اول در سال ۸۹ به اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت ۳۶ روز در زندان انفرادی دوالف بود که با حکم دادگاه به یک سال زندان محکوم گردید که شش ماه حبس تعزیری آن را در زندان اوین گذراند. در مرتبه دوم وی در سال ۹۳ مجددا به دلیل تشکیل پرونده از سوی اطلاعات سپاه به یکسال زندان محکوم شد و که حبس خود را سپری کرد. در پرونده اخیر که مربوط به یک ماه بازداشت انفرادی بند ۲۰۹ در سال ۹۱ است این روزنامه‌نگار قرار است برای بار سوم به پای میز محاکمه برود.

این روزنامه‌نگار هفته گذشته با اعلام خبر برگزاری سومین دادگاهش در توئیتر خود نوشت: “سال ۹۱ نزدیک به ۲۰ روزنامه نگار به اتهام های واهی ظرف چند روز دستگیر شدند. هرکدام یک ماه و بیشتر انفرادی کشیدیم و نهایتا هم بعد سالها در یک سال اخیر دادگاه های این بازداشت برگزار شد. حالا دوشنبه برای سومین بار به اتهام تبلیغ علیه نظام دادگاه دارم و البته برای دومین بار با صلواتی”.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید