خانه  > اصناف, اندیشه و بیان  >  بیانیه اعتراضی شورای هماهنگی نسبت به ادامه سرکوب معلمان در شهرهای مختلف

بیانیه اعتراضی شورای هماهنگی نسبت به ادامه سرکوب معلمان در شهرهای مختلف

خبرگزاری هرانا – شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران طی بیانیه ای نسبت به ادامه سرکوب معلمان در شهرهای مختلف توسط نهادهای امنیتی زیر نظر دولت اعتراض کرد. این شورای هماهنگی اعلام داشته است که بر حسب وظیفه قانونی خود از دولت و وزارت متبوع انتظار دارد که با اتخاذ روشهای مناسب از ادامه این روند جلوگیری نمایند و اجازه ندهند دستگاههای امنیتی رفتارهای ضعیف خود را در دیگر حوزه ها با سرکوب معلمان جبران نمایند، اجازه ندهند منافع کشور به خاطر تصمیمهای غیرقانونی آنها مورد تهدید قرار گیرد. در غیر اینصورت شورای هماهنگی به نمایندگی از تشکلهای صنفی فرهنگیان کشور حق هر گونه اعتراض را برای خود لازم و ضروری می داند.

در ادامه من این بیانیه را که کانون صنفی معلمان منتشر کرده است، بخوانید؛

به نام خداوند جان خرد

در دی ماه ۱۳۹۶ خورشیدی مردم به جان آمده از تبعیض، بی عدالتی، اختلاس و همه نامردمی های حاکم بر جامعه ایران در نزدیک به صد شهر ایران به خیابانها آمدند و فریاد عدالتخواهی سر دادند، این اعتراضات در شهرهای محروم و دورافتاده بیشتر بود و شهر الیگودرز در کنار شهرهایی مانند درود ، تویسرکان، قهدریجان، خمینی شهر و … صحنه اعتراضات مردمی بود.

در واکنش به این اعتراضات در الیگودرز بخش امنیتی شهر اقدام به دستگیری دو نفر از فرهنگیان دلسوز شهر نمود و آنها را نزدیک به دو هفته در بازداشت موقت نگه داشت، سپس با قید وثیقه و کفالت آزاد نمود. اما خط برخورد متوقف نشد و در ادامه یکی از مدیران مدارس تلفنی به اداره اطلاعات احضار گردید که بنابر اطلاع بعد از مراجعه مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بعد از چند ساعت بازداشت آزاد شده است و در کمال ناباوری اداره آموزش و پرورش به جای پیگیری این هتک حرمت، ابلاغ ایشان را لغو نموده است.

برخورد امنیتی با معلمان معترض در استان های لرستان، اصفهان و سایر نقاط ، حکایت از سرکوب معلمان به شیوه ها و ترفندهای مختلف دارد و در ادامه همان بازداشتها، تبعیدها و اخراجهای بی قانونی است که سالهاست در حق معلمان این مرز و بوم روا می دارند.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران قویا نسبت به این نوع رفتارهای فراقانونی هشدار میدهد و از مسئولین وزارت آموزش و پرورش می خواهد نسبت به این نوع رفتارهای امنیتی واکنش مناسب نشان داده و از تمامی توان خود جهت متوقف ساختن این شیوه های سرکوب استفاده نماید و همچنین به دستگاههای امنیتی و قضایی اعلام میدارد چگونه است که توان جلوگیری از فرار غارتگران بیت المال و دزدان صندوقهای بازنشستگی و صندوق ذخیره فرهنگیان را ندارید اما نسبت به خواسته های مدنی مردم و معلمان این مرز و بوم که معلمان فرزندانتان نیز هستند دست به سرکوب میزنید؟ به شیوه های غیر قانونی آنها را دستگیر و بر خلاف قانون بازداشت، زندانی، تبعید و با اعمال نفوذ اخراج می نمایید؟ مباد روزی که کاسه صبر معلمان کشور از رفتارهای فراقانونی شما به آخر برسد.

شورای هماهنگی بر حسب وظیفه قانونی خود از دولت و وزارت متبوع انتظار دارد که با اتخاذ روشهای مناسب از ادامه این روند جلوگیری نمایند و اجازه ندهند دستگاههای امنیتی رفتارهای ضعیف خود را در دیگر حوزه ها با سرکوب معلمان جبران نمایند، اجازه ندهند منافع کشور به خاطر تصمیمهای غیرقانونی آنها مورد تهدید قرار گیرد.

در غیر اینصورت شورای هماهنگی به نمایندگی از تشکلهای صنفی فرهنگیان کشور حق هر گونه اعتراض را برای خود لازم و ضروری می داند.

چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۶ خورشیدی

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید