خانه  > کارگران  >  کانون شوراهای اسلامی کار استان مرکزی: محکومیت برخورد با کارگران آذر آب وهپکو

کانون شوراهای اسلامی کار استان مرکزی: محکومیت برخورد با کارگران آذر آب وهپکو

خبرگزاری هرانا – در ادامه واکنش‌ها نسبت به برخورد قهری که روز گذشته با کارگران معترض دو کارخانه آذرآب و هپکو در استان مرکزی، صورت گرفت؛ کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی نیز با انتشار بیانیه این برخورد را محکوم کرد. “کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی با محکوم خواندن رفتار دیروز نیروهای انتظامی با همکارانمان در شرکت‌های هپکو و آذر آب از تمام مسئولین کشور عاجزانه می‌خواهیم تا وارد عمل شده و در مسیر نابودی طراحی شده برای صنایع بزرگ استان سد محکمی ایجاد کرده و آب رفته را مجددا به جوی برگردانند”.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، متن کامل بیانه کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی به شرح زیر است؛

نقش بازوى توانا و سرپنجه‌ى ماهر و ذهن و ذوق و سلیقه‌ى کارگر در حیات انسان – چه حیات فردى‌اش، چه حیات اجتماعى‌اش – یک امر واضحِ عقلائى است. آن کسانى که به قشر کارگر و مجموعه‌ى کارگرى بى‌توجهى و بى‌اعتنائى می‌کنند، در حقیقت این نقش اساسى و مهم را نمى‌بینند یا ندیده می‌گیرند. (بخشی از سخنان رهبری در جمع کارگران)

در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال که متکی به نیروی کار و کارگران این مرزو بوم است نه تنها مسیریابی درستی از سوی مسئولین صورت نگرفت بلکه عزت و کرامت و شان کارگر نیز مورد توهین و تعرض قرار گرفت. آیا این بود سفارش اسلام و رهبری در خصوص نقش و کارآمدی کارگران در جامعه اسلامی؟

در آستانه هفته دفاع مقدس به جای اینکه از کارگران دو صنعت استراتژیک کشور (هپکو و آذرآب) که در جنگ و دفاع از آب و خاک و ناموس این کشور نقش بسزا و پررنگی داشتند و شهدایی، هم در کارخانه و هم در جبهه‌ها به این انقلاب و مردم تقدیم کردند با گل و شیرینی تجلیل گردد با باتوم و گاز اشک آور و … پذیرایی شود . آیا این است دستمزد سال ها پایداری و سازندگی و افتخار آفرینی برای این کشور و ملت؟

آیا این کارگران چیزی جز بقا و مانایی اشتغال و کارآفرینی ملی را فریاد می‌زنند؟

آیا این قشر فهیم و زحمتکش چیزی جز تولید ملی را طلب میکنند؟

آیا این کارگران چیزی جز حفظ سرمایه ملی را می خواهند؟

کمی در خصوص شعارهای سال رهبری در چندین سال اخیر تامل کنیم و نقطه اتکا و عطف دست یابی به نتایج مثبت این رهنمودهای رهبری را که همانا کار و کارگر است را جدی بگیریم و ارزش و جایگاه این قشر تاثیرگذار را حفظ نماییم.

جالب است دیگر هیچ مقام مسئولی در استان حتی برای دلجویی از ماه‌ها تاخیر حقوق کارگران حاضر نمی‌شود. آیا کارگران نیروی کارند یا آشوبگر؟ که با نیروهای ویژه دسته پنجه نرم کنند. آیا وظیفه کارگران جز پیکار با آهن و فولاد و کار است برای ساخت و ساز و تولید، که امروز باید با نیروی ضدشورش پنجه در پنجه شوند.

کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی با محکوم خواندن رفتار دیروز نیروهای انتظامی با همکارانمان در شرکت‌های هپکو و آذر آب از تمام مسئولین کشور عاجزانه می‌خواهیم تا وارد عمل شده و در مسیر نابودی طراحی شده برای صنایع بزرگ استان سد محکمی ایجاد کرده و آب رفته را مجددا به جوی برگردانند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید