خانه  > اصناف  >  بیانیه کانون صنفی معلمان درباره بازداشت محمود بهشتی لنگرودی

بیانیه کانون صنفی معلمان درباره بازداشت محمود بهشتی لنگرودی

خبرگزاری هرانا – کانون صنفی معلمان استان تهران طی بیانیه ای ضمن اعتراض به بازداشت محمود بهشتی لنگرودی،خواهان آزادی بی قید و شرط تمام معلمان دربند و تبعیدی و تحت حکم، شد. این بیانیه بصورت مشخص به محمود بهشتی لنگرودی، اسماعیل عبدی، محسن عمرانی و علی اکبر باغانی اشاره می کند.

متن کامل بیانیه کانون صنفی معلمان استان تهران در ادامه می آید:

در حالی که معلمان و دانش آموزان سراسر ایران، برای بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی آماده می شوند و انتظار می رفت؛ در استقبال از این رخداد مهم در آموزش کشور، فضای مناسب و به دور از تنشی از سوی حاکمیت برای فعالیت صنفی و آموزشی جامعه فرهنگیان فراهم گردد؛ خبر بازداشت محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی کانون صنفی معلمان، معلمان کشور را با شوک روبرو ساخته است. بارها اعلام نموده ایم و رساتر از پیش تاکید می کنیم که دغدغه ما چیزی جز بهبود معیشت فرهنگیان و اعتلای آموزش فرزندان کشور نیست و به این برخوردهای امنیتی و خارج از قاعده و قانون اعتراض داریم.

کانون صنفی معلمان استان تهران، ضمن اعتراض به بازداشت محمود بهشتی لنگرودی، خواهان آزادی بی قید و شرط تمام معلمان دربند و تبعیدی و تحت حکم، است.

محمود بهشتی لنگرودی، اسماعیل عبدی و محسن عمرانی باید آزاد گردند، حکم تبعید علی اکبر باغانی لغو شود و به پرونده سازی برای فعالان صنفی خاتمه داده شود.

تنها در این صورت است که می توان به شروع سال تحصیلی با افقی روشن، امیدوار شد.

جای معلم در زندان نیست.

کانون صنفی معلمان استان تهران

۱۳۹۶/۶/۲۱

لازم به یادآوری است محمود بهشتی لنگرودی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران ظهر روز ۲۱شهریورماه، درمنزل مسکونی خود توسط ماموران دادستانی بازداشت شد.

آقای بهشتی پیش تر گفته بود این بازداشت به دلیل شکایت دولت و وزارت اطلاعات صورت می گیرد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید