خانه  > زنان  >  زنان فوتبالیست خواهان حضور در استادیوم آزادی شدند

زنان فوتبالیست خواهان حضور در استادیوم آزادی شدند

خبرگزاری هرانا – در شرایطی که در ماه‌های اخیر صحبت‌های زیادی بابت حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال به گوش می‌رسد و وزیر ورزش بارها از این طرح حمایت کرده، حالا درخواست مجددی از سوی برخی فوتبالیست‌های بانوان خطاب به حسن روحانی مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شهوند، مریم ایراندوست مربی فوتبال بانوان و برخی از ملی‌پوشان همچون الهام فرهمند در متن مشترکی که روی صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده‌اند، از رئیس‌جمهوری درخواست جالبی داشتند: «دختران و زنان ایرانی در تمام لحظات کنار مردان و پا به پای آنها برای سربلندی و عزت سرزمین عزیزمان ایران تلاش بسیار کردند و جنگیدند اما‌ هزار افسوس که بستری پیش از این نبوده تا در لحظه به ثمرنشستن تلاش‌شان نیز در کنار خانواده و مردان خود نظاره‌گر شکوه و عظمت و سربلندی این مرزوبوم باشند. ما دختران و زنان ایران‌زمین امیدواریم که در دولت تدبیر و امید این بستر فراهم شود تا در ١۴ شهریور ٩۶، یک روز به یادماندنی را در تاریخ ایران اسلامی به مناسبت صعود تیم‌ملی فوتبال به جام‌جهانی و ورود دوباره بانوان به ورزشگاه آزادی جشن بگیریم. ‌ای‌ کاش که آن روز این شادی و حس غرور محدود به نیمی از ایران نباشد و مردان و زنان ایرانی با حقوق برابر در این شادی سهیم باشند.»

این درخواست جالب که از شخص دکتر روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهوری مطرح شده، حمایت مسعود شجاعی کاپیتان تیم‌ملی فوتبال را هم به همراه داشته است که در گذشته و در ملاقات با رئیس‌جمهوری این بحث را مطرح کرده بود.

حالا باید دید با توجه به صحبت‌هایی که در ماه‌های اخیر شده و اقداماتی که وزارت ورزش صورت داده، شرایط برای حضور بانوان در کنار آقایان در ورزشگاه آزادی آن هم در روز جشن صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی ٢٠١٨ مهیا خواهد بود یا این مسأله با تأخیر مواجه می‌شود.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید