خانه  > slide, زندانیان  >  بیش از ۳۰۰ فعال سیاسی و مدنی خواستار رسیدگی به وضعیت امیر امیرقلی شدند

بیش از ۳۰۰ فعال سیاسی و مدنی خواستار رسیدگی به وضعیت امیر امیرقلی شدند

خبرگزاری هرانا – بیش از ۳۰۰ تن از شهروندان ایرانی و خارجی فعال در زمینه سیاست و حقوق بشر در بیانیه ای خواستار رسیدگی به وضعیت امیر امیرقلی شدند. متن این بیانیه را در ادامه بخوانید.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بیش از سیصد شهروند ایرانی و خارجی با امضای بیانیه ای خواستار ازادی امیر امیرقلی شدند، متن کامل  این بیانیه که جهت انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته است عینا در ادامه می آید؛

جای فعال حقوق کودک در زندان نیست

امیر امیر قلی فعال سابق دانشجویی که دهم آذرماه ۱۳۹۳ به دلیل برگزاری تجمعات صلح آمیز حمایتی از مردم کوبانی توسط نهادهای امنیتی ایران بازداشت شد، در دی ماه ۱۳۹۴ و پس از بیش از یک سال بلاتکلیفی، به اتهاماتی نظیر “توهین به مقدسات”، “توهین به رهبری”، “اجتماع وتبانی برای اقدام علیه امنیت ملی”، “اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت درتجمعات” و” تبلیغ علیه نظام” از سوی شعبه ی ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به ۲۱ سال حبس تعزیری محکوم شد و پرونده ی وی تاکنون جهت برگزاری دادگاه تجدیدنظر تعیین شعبه نشده است.

این فعال چپگرا، پس از دو ماه بازداشت در انفرادی های بند ۲۰۹، به بند ۸ زندان اوین منتقل شد و از آن زمان تاکنون بر خلاف اصل تفکیک جرایم در این بند -که یکی از بدترین بندهای این زندان است و به تبعیدگاه جدید زندانیان سیاسی شهره شده و بیماری هایی نظیر ایدز و هپاتیت در آن جا شایع است-، در ازدحام و بدون کم ترین امکانات اولیه به سر می برد.

وی که در تاریخ ۲۱ فروردین ماه به علت نامناسب بودن شرایط بهداشتی و در خطر بودن سلامت خود به مدت ۲۰ روز دست به اعتصاب غذا زد، پیش تر نیز بارها درخواست انتقال از این بند بر اساس اصل تفکیک جرایم را نموده بود؛ این همه در حالیست که تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص از سوی مسئولان صورت نگرفته است.

ما امضا کنندگان این نامه، ضمن اعتراض به حکم صادره برای امیرامیرقلی و شرایط نامناسب وی در زندان، معتقدیم که مسئولان امنیتی و قضایی حکومت ایران مسئول حفظ جان و سلامت زندانیان هستند و اعلام می کنیم عواقب هرگونه آسیبی به این زندانی سیاسی بر عهده ی مسئولین دادستانی و سازمان زندان ها می باشد و نسبت به عواقب بی توجهی به خواست های این زندانی سیاسی هشدار می دهیم. ما هم چنین خواستار توجه بیش تر رسانه ها و فعالین حقوق بشر به وضعیت این زندانی سیاسی تا آزادی بی قید و شرط ایشان هستیم.”

رونوشت؛

جناب آقایبان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد
جناب آقای احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران
جناب آقای آنتونیو گوترس کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد
جناب آقای تونی لیک مدیر عامل صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف)
سرکار خانم فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

*اسامی بیش از ۳۰۰ فعال سیاسی و مدنی ایرانی و خارجی امضا کننده این بیانیه نزد هرانا محفوظ است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید