خانه  > اندیشه و بیان  >  بیانیه فدراسیون جهانی روزنامه نگاران

بیانیه فدراسیون جهانی روزنامه نگاران

خبرگزاری هرانا – در پی بازداشت سه روزنامه‌نگار طی دو ماه گذشته و عدم بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران، فدراسیون جهانی روزنامه نگاران با صدور بیانیه ای ضمن اعلام حمایت از روزنامه نگاران و انجمن صنفی، خواستار آزادی همه روزنامه‌نگاران زندانی در ایران شد.

فدراسیون جهانی روزنامه نگاران، در همبستگی با عضو وابسته خود، انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران، از دولت ایران (حسن روحانی) خواست به وعده انتخاباتی عمل نموده و با احترام به آزادی، تمامی روزنامه‌نگاران زندانی در کشور را آزاد نماید.

به گزارش منابع خبری ایرانی، برپایه گزارش این انجمن، سه روزنامه نگار دیگر ایرانی در ماه های اخیر زندانی شده‌اند که به این ترتیب شمار کل روزنامه‌نگاران زندانی در ایران به ٣٣ تن رسیده است.

انجمن جهانی روزنامه نگاران، با اشاره به بسته شدن دو روزنامه “بهار” و “آسمان” می‌نویسد: سه روزنامه نگاری که بازداشت شده اند، درزندان اوین درشمال غرب تهران زندانی هستند.

بنابر این گزارش، “حسین نورانی زاده” که مدت دو سال در استرالیا مشغول به تحصیل بوده است، در اسفند ماه به ایران بازگشته و گذرنامه او موقع ورود در فرودگاه ضبط شده و سپس در یکم اردیبهشت ماه بازداشت شده است.

“سراج الدین میردامادی” که در پاریس زندگی می کرد، در مرداد ماه سال گذشته به ایران سفرکرده و گذرنامه اش موقع ورود به ایران ضبط و ممنوع الخروج شده و در ٢١ اردیبهشت ماه بازداشت شد.

و بالاخره “صبا آذرپیک”- یک روزنامه‌نگار زن در دفتر مجلۀ “تجارت فردا” که او در آنجا کارمی کرد، ، در روز ٧ خرداد ماه بازداشت شد.

به گزارش سامانه خبری “نوروز”، رئیس فدراسیون جهانی روزنامه نگاران گفته است: از زمان انتخابات سال گذشته که روحانی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، فدراسیون بارها و بارها از او و دولتش درخواست کرده پیام قوی‌ای درمورد آزادی رسانه ها درایران با آزادی روزنامه نگاران زندانی در کشور و بازگشائی دفتر عضو وابسته ما- انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران، ارسال دارد.

وی گفت که ایران دیگر نمی تواند بهانه‌ای داشته باشد، زمان عمل فرا رسیده و رئیس جمهور بایدعمل به وعده های انتخاباتی خود را با بازگشایی دفتر انجمن و احترام به نقش مهم روزنامه نگاران در آینده ملت ایران، به خوبی نشان دهد.

نوشتۀ رحمت قاسم بیگلو

 

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید