خانه  > اصناف, اندیشه و بیان, کارگران  >  زندان اوین؛ نامه حسن سعیدی در واکنش به پخش اعتراف اجباری از دو شهروند فرانسوی

زندان اوین؛ نامه حسن سعیدی در واکنش به پخش اعتراف اجباری از دو شهروند فرانسوی

خبرگزاری هرانا – امروز سه شنبه ۱۹ مهرماه، حسن سعیدی، از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با نگارش نامه ای از زندان اوین، ضمن محکوم کردن صدا و سیما و وزارت اطلاعات ایران برای اخذ اعترافات اجباری از دو شهروند فرانسوی بازداشت شده، از آنان و همکاران خود اعلام حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۱، حسن سعیدی، از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با نگارش نامه ای سرگشاده از دو شهروند فرانسوی بازداشت شده حمایت کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

“سناریوسازی نخ نما و دروغ پردازی وزارت اطلاعات و پخش آن از صدا و سیما محکوم است!

کارگران زحمتکش شرکت واحد اتوبوسرانی، کارگران شریف ایران و حقیقت جویان،

اینجانب حسن سعیدی، عضو زندانی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی، با توجه به ادعاهای کذب و خلاف واقع که توسط وزارت اطلاعات از شبکه یک سیما پخش شد و پیش از این نیز در چند مورد فیلم هایی در این رابطه از شبکه های دولتی پخش شده است، به رغم رسوا و نخ نما بودن شان، لازم دانستم پاسخی شفاف جهت آگاهی افکار عمومی ارائه نمایم.

۱- قطعا فعالین سندیکایی فرانسوی، خانم سیسیل کوهلر و آقای جک پاریس تحت شرایط خاص بازداشت شان، اعترافات خلاف واقع و اجباری علیه اینجانب و سندیکای کارگران شرکت واحد کرده اند.

۲- دیدار علنی سه تن از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد در رستورانی در تهران با خانم سیسیل کوهلر و آقای جک پاریس برای آشنایی سندیکای کارگران شرکت واحد و سندیکای (FO) فرانسه و امکان سنجی ارتباط دو سندیکا بوده است. سندیکای کارگران شرکت واحد از زمان بازگشایی سندیکا به صورت علنی ارتباط با سندیکاهای کارگری کشورهای مختلف را در دستور کار خود داشته است و اخبار آن را منتشر نموده است. در این رابطه برخی از اعضای سندیکا به نمایندگی از سندیکای کارگران شرکت واحد سفرهایی خارج از کشور به دعوت رسمی و علنی اتحادیه های کارگری شناخته شده منجمله سندیکاهای کارگری فرانسه، که از جمله شامل شرکت در اجلاس سازمان جهانی کار که دولت جمهوری اسلامی ایران عضو هیات مدیره آن است، داشته اند.

۳- ادعای مشمئز کنندۀ دریافت پول از خانم سیسیل کوهلر و آقای جک پاریس توسط اعضای سندیکا که مبتنی بر اقاریر تحت شرایط بوده است را قویا تکذیب می کنم و به تبع آن دیگر اقاریر این دو عضو سندیکای (FO) فرانسه در مورد دریافت پول برای مصارف استخدام افراد برای حضور در تجمعات، تامین مالی اعضای سندیکا، تامین مالی کارگران اخراجی، تامین مالی دستگیرشدگان سندیکایی و خرید اسلحه که مضحک ترین ادعای مطرح شده در این فیلم می باشد را رد می کنم.

۴- در فیلم منتشر شده ادعا شده است که کارگران شرکت واحد و معلمان در پی دیدار با این دو عضو سندیکای (FO) فرانسه و تاثیرپذیری از آنان تجمعاتی اعتراضی برگزار کرده اند و ناشیانه فیلم های اعتراضات پیش از حضور این دو عضو سندیکای (FO) را در آن گنجانده اند، اما با مراجعه به کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد مشخص می شود که فیلم مربوط به تجمع کارگران شرکت واحد در مقابل مجلس در آبان ماه ۱۳۹۵بوده است.

۵- ادعاهای کذب نسبت به اینجانب و آقایان شهابی و رضوی، همچنین پرونده سازی برای مترجمین خوشنام خانم آنیشا اسدالهی و آقای کیوان مهتدی، و نیز فعالین صنفی معلمی، در قالب پخش چند بارۀ فیلم از طریق شبکه های مختلف سیما در حالی صورتی گرفته است که بر اساس قانون جاری کشور پیش از صدور حکم نهایی دادگاه، مجرم قلمداد نمودن افراد جرم محسوب می گردد. لذا حق شکایت از وزارت اطلاعات و صدا و سیما و پخش دفاع خود به همان میزان از شبکه سیمای مربوطه را محفوظ می داند.
سندیکای کارگران شرکت واحد در هر شرایطی همواره از حقوق کارگران شرکت واحد و همبستگی با سایر کارگران، و از حقوق آنها، دفاع نموده است.

حسن سعیدی / ۱۹ مهرماه ۱۴۰۱ / بند ۴ زندان اوین.”

حسن سعیدی، شب چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت شد. ماموران پس از بازداشت او ضمن تفتیش منزل تلفن همراه وی و سایر اعضای خانواده را ضبط کرده و با خود بردند. وی ابتدا به بند ۲۰۹ زندان اوین و نهایتا به بند عمومی این زندان منتقل شد.

همزمان تلویزیون دولتی ایران با انتشار گزارشی بازداشت دو تبعه فرانسوی را به تجمعات اعتراضی اخیر معلمان در کشور مرتبط دانست. این گزارش سسیل کولر، عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ سندیکای نیروی کار فرانسه و همسرش ژاک پاریس به سازمان‌دهی “آشوب و بی‌نظمی” متهم کرده و اسکندر لطفی، مسعود نیکخواه، شعبان محمدی و رسول بداغی، از فعالین صنفی معلمان را با این دو نفر مرتبط دانسته بود.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید