خانه  > slide, زندانیان  >  نامه بابک دادبخش در اعتراض به روند بازرسی زندان اردبیل

نامه بابک دادبخش در اعتراض به روند بازرسی زندان اردبیل

خبرگزاری هرانا – بابک دادبخش، زندانی سیاسی محبوس در زندان اردبیل با نوشتن نامه‌ای به روند بازرسی اخیر این زندان اعتراض کرده و از رئیس سازمان زندان‌ها خواهان تجدید بازرسی شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بابک دادبخش، زندانی سیاسی محبوس در زندان اردبیل با نوشتن نامه‌ای به روند بازرسی اخیر این زندان اعتراض کرده است.

متن این نامه، که جهت انتشار به دست هرانا رسیده است، در ادامه می آید:

«ریاست محترم سازمان زندان‌های کل کشور

احتراما اینجانب بابک دادبخش، بنا به دیده‌ها و مستندات مشروح عرض می‌نمایم. جمعه پیش شخصی کت و شلوار پوش و اتوکشیده در معیت دو تن از مدیران داخلی، معاون زندان و ریاست حفاظت اطلاعات اداره کل زندان اردبیل در محاصره سایر کارمندان ریز و درشت زندان اردبیل مثلا برای سرکشی سرزده آمده بود و قرار بود از زندان بازدید و بازرسی داشته باشد. حال شما قضاوت کنید! چه کسی در بین این افراد جرات بازگویی کمبودها و طرح مشکلات را دارد؟

بازرسی که از شب قبل آن سیاهی لشکری برای تمام امور تدارک دیده شده بود. زندانیانی را به صورت نمایشی به عنوان کار کردن در بنیاد تعاون برده بودند که به دروغ بگویند همه چیز گل و بلبل است و ماهی بیشتر از یک میلیون حقوق می‌گیرند. در حالی که سخنگوی آنان شخصی به نام ابوالفضل مهدوی است که فقط در ماه گذشته ۱۳۸ هزار تومان معادل روزی ۴ هزار و ۵۰۰ تومان حقوق گرفته است. آن هم برای یک ماه کار از ساعت ۸ صبح تا ۷ بعد از ظهر. عده‌ای نیز در قالیبافی‌ها حضور نمایشی داشتند و آنان نیز وضعیت بهتری از سایر کارگران ندارند.

حال به ناگفته‌ها به بازرسی بپردازیم که با به‌به و چه‌چه از زندان رفت! جناب بازرس! اینجا زندانیان را سرکیسه می‌کنند. مثلا ما هر شانه تخم مرغ را صد و بیست هزار تومان خریداری می‌کنیم. یک مرغ بسیار کوچک را صد هزار تومان می‌خریم. هزینه آشپزخانه و یا گاز برای هر زندانی ماهیانه به صورت متغیر ۵۰ الی ۱۰۰ هزار تومان است. درباره میوه هم باید بگویم که میوه‌های کف بازار و زباله‌های آن را با قیمت میوه‌های لوکس عرضه می‌کنند. سایر ضعف‌های مدیریتی که تنها می‌شود به بازرس مستقل گفت که آن هم در سایه بازرسی آبکی ممکن نبود!

در آخر باید بگویم که در یک سال گذشته حتی یکبار هم بازرسی زندان چه از سمت زندان و یا از سوی اداره کل زندان اردبیل را در حال بازدید ندیده‌ایم. حال امیدواریم که بازرسی اخیر را مردود اعلام کنید و برای بازرسی مجدد اقدام کنید.

بابک دادبخش / آبان‌ماه ۱۴۰۰ / زندان اردبیل.»

در خصوص نویسنده این نامه گفتنی است؛ بابک دادبخش، در آبان ۹۷ توسط ماموران پلیس امنیت تهران بازداشت و به وزارت اطلاعات تحویل داده شد. این زندانی در ایام بازداشت شرایط متفاوتی را در بازداشتگاه‌های مختلف از جمله بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین و زندان تهران بزرگ سپری کرده است. او همچنین برای مدتی در بیمارستان روانپزشکی رازی (امین آباد) نگهداری شده است. وی نهایتا در ۲۷ بهمن‌ماه ۹۷ به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. وی در بهمن‌ماه ۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و تجمیع احکام از بابت اتهاماتی همچون “فساد فی الارض و محاربه”به تحمل ۱۷ سال حبس تعزیری محکوم شد. اما فرودین‌ماه سال گذشته مجددا احضار و حکم پیشین وی با این بهانه که حکم دادگاه ناقص بوده، نقض و حکم ۲۵ سال حبس تعزیری در زندان به او ابلاغ شد. به او گفته شده بود که دو اتهام محاربه و دو اتهام فساد فی الارض وی تبدیل به بغی شده و مجازات اشد به دلیل تکرار جرم، یک و نیم برابر شده است.

گفتنی است، بنا به تشخیص بیمارستان روانپزشکی رازی (امین آباد) در سال ۹۸ وی به بیماری MDD، اختلال دو قطبی با علائم سایکوتیک مبتلاست با این حال پس از ۲۱ روز نگهداری در این بخش و علیرغم تائید پزشکی قانونی کرج مبنی بر نیاز به درمان و بستری مجددا به زندان رجایی شهر کرج بازگشت. او نهایتا در تاریخ ۸ بهمن‌ماه ۹۹ از زندان رجایی شهر کرج به زندان اردبیل منتقل شد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید