خانه  > slide, زندانیان  >  نامه بابک دادبخش از زندان اردبیل

نامه بابک دادبخش از زندان اردبیل

خبرگزاری هرانا – بابک دادبخش، زندانی سیاسی محبوس در زندان اردبیل، طی نامه ای خطاب به دادستان کل کشور خواستار بازبینی و اجرای عدالت در خصوص پرونده خود شد. آقای دادبخش ضمن اعتراض به روند پرونده خود در بخشی از این نامه نوشته است؛ “تنها برای دریافت دادنامه وادار به تسلیم به رای شدم ولی پس از سه سال زندان دادنامه ای ندارم که بدانم به چه جرمی، چرا و بر مبنای چه دلایل و قوانینی محکوم شده‌ام و هیچکس در این خصوص پاسخگو نیست”.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بابک دادبخش، زندانی سیاسی در زندان اردبیل، طی نامه ای خطاب به دادستان کل کشور خواستار بازبینی و اجرای عدالت در خصوص پرونده خود شد.

آقای دادبخش ضمن اعتراض به روند پرونده خود در بخشی از این نامه نوشته است؛ “تنها برای دریافت دادنامه وادار به تسلیم به رای شدم ولی پس از سه سال زندان دادنامه ای ندارم که بدانم به چه جرمی و چرا و بر مبنای چه دلایل و قوانینی محکوم شده ام و هیچکس در این خصوص پاسخگو نیست”.

متن این نامه، که جهت انتشار به دست هرانا رسیده است، در ادامه می آید:

«دادستان کل کشور! احتراما اینجانب بابک دادبخش، زندانی که ناعدالتی به طور صد درصد در موردش اعمال شده، زندانی که شکنجه را با تمام وجود لمس کرده و به ۲۵ سال زندان بدون محاکمه محکوم شده، معروض میدارم؛ تنها برای دریافت دادنامه وادار به تسلیم به رای شدم. ولی پس از سه سال زندان دادنامه ای ندارم که بدانم به چه جرمی، چرا و بر مبنای چه دلایل و قوانینی محکوم شده ام و هیچکس در این خصوص پاسخگو نیست. امیدوارم قانون کور و کر عمل نکند و مرا از این حق قانونی برخوردار نماید. تمامی موارد مذکور درحالیست که بدون وکیل و تنها در یک دقیقه محاکمه شده ام. درخواست دارم حال که بحث از تحول در قوه قضائیه است پرونده من نیز مورد بازبینی قرار گیرد تا از داشتن دادنامه بهره مند شوم و بتوانم از اعاده دادرسی استفاده نمایم و به وضعیتم توجه گردد. درحالیکه پزشکی قانونی بیماری اعصاب و روانم را مورد تایید قرار داده چشم به راه عدالت هستم. ضمنا پرونده ام در شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای ناحیه ۳۳ شهید مقدسی تهران است.

بابک دادبخش / مهرماه ۱۴۰۰/ زندان اردبیل.»

در خصوص نویسنده این نامه گفتنی است؛ بابک دادبخش، در آبان ۹۷ توسط ماموران پلیس امنیت تهران بازداشت و به وزارت اطلاعات تحویل داده شد. این زندانی در ایام بازداشت شرایط متفاوتی را در بازداشتگاه‌های مختلف از جمله بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین و زندان تهران بزرگ سپری کرده است. او همچنین برای مدتی در بیمارستان روانپزشکی رازی (امین آباد) نگهداری شده است. وی نهایتا در ۲۷ بهمن‌ماه ۹۷ به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. وی در بهمن‌ماه ۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و تجمیع احکام از بابت اتهاماتی همچون “فساد فی الارض و محاربه”به تحمل ۱۷ سال حبس تعزیری محکوم شد. اما فرودین‌ماه سال گذشته مجددا احضار و حکم پیشین وی با این بهانه که حکم دادگاه ناقص بوده، نقض و حکم ۲۵ سال حبس تعزیری در زندان به او ابلاغ شد. به او گفته شده بود که دو اتهام محاربه و دو اتهام فساد فی الارض وی تبدیل به بغی شده و مجازات اشد به دلیل تکرار جرم، یک و نیم برابر شده است.

گفتنی است، بنا به تشخیص بیمارستان روانپزشکی رازی (امین آباد) در سال ۹۸ وی به بیماری MDD، اختلال دو قطبی با علائم سایکوتیک مبتلاست با این حال پس از ۲۱ روز نگهداری در این بخش و علیرغم تائید پزشکی قانونی کرج مبنی بر نیاز به درمان و بستری مجددا به زندان رجایی شهر کرج بازگشت. او نهایتا در تاریخ ۸ بهمن‌ماه ۹۹ از زندان رجایی شهر کرج به زندان اردبیل منتقل شد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید