خانه  > slide, اندیشه و بیان, سایر گروهها  >  نامه جمعی از زندانیان سیاسی زندان تهران بزرگ، در حمایت از اعتراضات مردم خوزستان و لرستان

نامه جمعی از زندانیان سیاسی زندان تهران بزرگ، در حمایت از اعتراضات مردم خوزستان و لرستان

خبرگزاری هرانا – جمعی از زندانیان سیاسی زندان تهران بزرگ، با نگارش نامه‎‌ای ضمن حمایت از اعتراضات مردم خوزستان و لرستان، سرکوب معترضین را محکوم کردند. در بخشی از این نامه با اشاره به پیشینه مشکلات در استان خوزستان آمده است، “گلوله، سرب داغ و دروغ، پاسخ جمهوری اسلامی به هر اعتراض و فریادی است. اهمیتی ندارد از چه گروه، قومیت، دین و مذهب باشی و در اعتراض به چه موضوعی فریاد زده باشی، سرکوب گلوله و دروغ در انتظار ماست. مردم رنج دیده و تحت ظلم خوزستان در این ۴۳ سال شوم از بدیهیات یک زندگی عادی محروم بوده اند و تنها سهمشان از سفره انقلاب جنگ، بی آبی، هوای آلوده، خشکسالی سیل و فقر بوده است.”

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی نوری زاد، حسین هاشمی، میلاد ارسنجانی، حسین قشقایی، محمد ترکمان، اکبر فراجی، اکبر باقری، علیرضا خیری، میثم غلامی، احسان دولت خواه، شهاب سلطانیان، فرزاد قهرمانی، رضا صلواتی، آتبین جعفریان، مسیب رئیسی یگانه، مسعود وظیفه زندانیان سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ، طی نامه‎‌ای ضمن حمایت از اعتراضات مردم خوزستان و لرستان، سرکوب معترضین را محکوم کردند.

در بخشی از این نامه آمده است: ” مردم رنج دیده و تحت ظلم خوزستان در این ۴۳ سال شوم از بدیهات یک زندگی عادی محروم بوده‌اند و تنها سهمشان از سفره انقلاب، جنگ، بی آبی، هوای آلوده، خشکسالی سیل و فقر بوده است. کمتر کسی هست مسلسل های آغشته به خون را بر فراز نیزارهای ماهشهر، در بحبوبه آبان‌ماه خونین ۹۸ فراموش کرده باشد. اما با وجود این سرکوب وحشیانه، مجددا مردم خوزستان برای گرفتن حق بدیهی خود فریاد زده‌اند و پاسخ، گلوله، سرکوب و دروغ و پروپاگاندای جمهوری اسلامی، با تقلید از سیستم پروپاگاندای روسی مانند همیشه برای یاری رساندن به سیستم سرکوب با ایجاد دو گانه مضحک مردم معترض و خواسته به حقشان و اشرار مسلح، تجزیه طلبان، منافقین و اهداف شوم و ضد ایران، به دنبال توجیه کشتار و سرکوب مردم خوزستان و لرستان است.”

متن کامل این نامه که جهت انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته است، عینا در ادامه می‌آید:

“گلوله، سرب داغ و دروغ، پاسخ جمهوری اسلامی به هر اعتراض و فریادی است. اهمیتی ندارد از چه گروه، قومیت، دین و مذهب باشی و در اعتراض به چه موضوعی فریاد زده باشی، سرکوب گلوله و دروغ در انتظار ماست.

مردم رنج دیده و تحت ظلم خوزستان در این ۴۳ سال شوم از بدیهات یک زندگی عادی محروم بوده اند و تنها سهمشان از سفره انقلاب جنگ، بی آبی، هوای آلوده، خشکسالی سیل و فقر بوده است.

کمتر کسی هست مسلسل های آغشته به خون را بر فراز نیزارهای ماهشهر، در بحبوبه آبان‌ماه خونین ۹۸ فراموش کرده باشد. اما با وجود این سرکوب وحشیانه مجددا مردم خوزستان برای گرفتن حق بدیهی خود فریاد زده اند و پاسخ، گلوله، سرکوب و دروغ و پروپاگاندای جمهوری اسلامی با تقلید از سیستم پروپاگاندای روسی مانند همیشه برای یاری رساندن به سیستم سرکوب با ایجاد دو گانه مضحک مردم معترض و خواسته به حقشان و اشرار مسلح، تجزیه طلبان، منافقین و اهداف شوم و ضد ایران، به دنبال توجیه کشتار و سرکوب مردم خوزستان و لرستان است.

ما زندانیان سیاسی شکنجه گاه تهران بزرگ، با محکوم کردن سرکوب مردم و دروغ علیه مردم خوزستان و لرستان از مردم مظلوم خوزستان و لرستان حمایت کرده و خواستار حمایت مردم  و سازمان های بین المللی حقوق بشری از مردم خوزستان و لرستان هستیم.

اسامی امضا کنندگان: علی نوری زاد، حسین هاشمی، میلاد ارسنجانی، حسین قشقایی، محمد ترکمان، اکبر فراجی، اکبر باقری، علیرضا خیری، میثم غلامی، احسان دولت خواه، شهاب سلطانیان، فرزاد قهرمانی، رضا صلواتی، آتبین جعفریان، مسیب رئیسی یگانه، مسعود وظیفه.”

تجمعات مردمی در اعتراض به بی آبی و سوء مدیریت مسئولان، در استان خوزستان از شب پنجشنبه ۲۴ تیرماه آغاز شده و تاکنون به بیش از ۳۰ شهر گسترش یافته است. طی روزهای اخیر این اعتراضات علاوه بر استان خوزستان در شهرهای مختلف کشور در حمایت از مردم معترض این استان ادامه داشته است. بر اساس گزارشات دریافتی علاوه بر ده‌ها کشته و زخمی در جریان این اعتراضات صدها شهروند معترض نیز بازداشت شده‌اند. پیشتر برخی از نمایندگان مجلس، مقامات و کارشناسان علت بحران بی آبی خوزستان را انتقال آب از این استان به دیگر استانها و سد سازی های غیر اصولی، عنوان کرده‌ بودند.

هرانا طی روزهای اخیر گزارش‌ هایی از روز اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم، هشتم  و نهم اعتراضات خوزستان منتشر کرده و به جزئیات و واکنش‌ها پرداخته است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید