خانه  > اندیشه و بیان  >  اعضای جمعیت امام علی در نامه ای به ابراهیم رئیسی خواهان آزادی شارمین میمندی نژاد شدند

اعضای جمعیت امام علی در نامه ای به ابراهیم رئیسی خواهان آزادی شارمین میمندی نژاد شدند

خبرگزاری هرانا – اعضای جمعیت امداد امام علی، در نامه ای سرگشاده به ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه، نسبت به تداوم بازداشت و بی توجهی به وضعیت جسمانی شارمین میمندی نژاد، موسس این جمعیت امداد دانشجویی-مردمی اعتراض کرده و خواستار آزادی وی شدند. آنها در این نامه با اشاره به اینکه تداوم بازداشت و محرومیت آقای میمندی نژاد با بیماری‌های متعدد نه تنها با اصول قانونی، بلکه با انسانیت و عدالت در تناقض است، نوشتند، دیگر صحبت از حق و حق خواهی نیست؛ بلکه صحبت از جان انسانی است که با پای خود به زندان رفت، چند روز پیش واکر درخواست کرد و دیگر از وی خبری در دست نیست. مسئولیت پاسداشت سلامتی همه زندانیان بر عهده قوه قضائیه است. مهمترین حق زندانی، داشتن دسترسی به وکیل منتخب است. زندانی حق ملاقات دارد، حق تماس دارد، خانواده زندانی حق اطلاع از وضعیت وی را دارند و زندانی را نمی‌توان بدون دلایل محکم بیش از دو ماه در بازداشت موقت آن هم در شرایط سخت و تهدید آمیز روحی و جسمی نگه داشت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از انصاف نیوز، اعضای جمعیت امداد امام علی با نگارش نامه ای سرگشاده به ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه، خواستار آزادی موسس این جمعیت شدند.

متن کامل این نامه در پی می آید؛

«ریاست محترم قوه قضائیه

جناب آقای ابراهیم رئیسی

باسلام و احترام

قطعا طی ۱۰۰ روز گذشته حداقل یکبار صدای دادخواهی خانواده شارمین میمندی نژاد، اعضای جمعیت امام علی، هزاران کودک آسیب دیده و زن سرپرست خانوار، که این جمعیت پناهشان شده و شارمین میمندی نژاد، پدرشان، و همچنین اقشار مختلف مردم، به گوش جنابعالی رسیده است.

این که تا کنون سکوت فرموده و به این امر ورود نفرموده‌اید سوال برانگیز، اما محترم است، لیکن سومین نامه به جنابعالی در حالی نوشته می‌شود که در آن دیگر صحبت از حق و حق خواهی نیست؛ بلکه صحبت از جان انسانی است که با پای خود به زندان رفت، چند روز پیش واکر درخواست کرد و دیگر از وی خبری در دست نیست.

جناب رئیسی این که فردی بی‌گناه که پندار و گفتار نیکوکارانه‌اش، منشأ کردار نیکو در جوانان و علاقمندان بسیاری گردیده و آثار اجتماعی آن واضح و قابل مشاهده است یک بحث است، این که هر انسانی با هر اتهامی حق برخورداری از یک سری حقوق را دارد بحث دیگری که در این مجال هدف پرداختن به آن است.

مسئولیت پاسداشت سلامتی همه زندانیان بر عهده قوه قضائیه است. مهمترین حق زندانی، داشتن دسترسی به وکیل منتخب است. زندانی حق ملاقات دارد، حق تماس دارد، خانواده زندانی حق اطلاع از وضعیت وی را دارند.

زندانی را نمی‌توان بدون دلایل محکم بیش از دو ماه در بازداشت موقت نگه داشت. زندانی را نباید در شرایط سخت و تهدید آمیز روحی و جسمی قرار داد تا اقرار به کار نکرده کند. تمام این اصول در آیین دادرسی کیفری ما به خوبی قید شده است اما آنکه می‌خواهد به بی قانونی‌های دیگران رسیدگی کند، قانون را در شأن خود نمی‌بیند و تک تک این اصول را زیر پا می‌گذارد و دادرسی عادلانه در چنین شرایطی به رویایی تبدیل می‌شود.

جناب رئیسی خواسته ما از شما این است که نه به خاطر حل و فصل این پرونده در فضایی با حسن نیت و در شأن جمعیت خوش نام امام علی و خدمتگزار این راه، بلکه به خاطر انسانیت و مراقبت از جان انسان‌ها به این پرونده ورود فرموده و اجازه ندهید که این نقض حقوق انسانی بیش از این ادامه پیدا کند.

ادامه این بازداشت موقت و محرومیت یک نفر با بیماری‌های متعدد دردناک که طی بازداشت شدت یافته است، نه تنها با اصول قانونی، بلکه با انسانیت و عدالت در تناقض است و کماکان چشم امید تشنگان عدالت به شماست.

با احترام

جمعیت امداد دانشجویی_مردمی امام علی/ ۶ مهر ۹۹»

گفتنی است، دفتر جمعیت امداد دانشجویی-مردمی امام علی روز یکشنبه ۱ تیرماه ۹۹ توسط نیروهای امنیتی در تهران پلمب شد. همزمان شارمین میمندی نژاد، موسس جمعیت امداد دانشجویی-مردمی امام علی، مرتضی کی منش مسئول رسانه‌ای این جمعیت و کتایون افرازه، از مسئولان جمعیت امام علی بازداشت شدند.

مرتضی کی منش روز چهارشنبه ۱ مردادماه، و کتایون افرازه، روز سه شنبه ۳۱ تیرماه با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند. قرار بازداشت شارمین میمندی نژاد نیز شهریورماه امسال برای یکبار دیگر تمدید شد.

همچنین زهرا رحیمی خامنه، مدیرعامل این جمعیت روز یکشنبه ۱۶ شهریور پس از حضور در دادسرای اوین و صدور قرار وثیقه بازداشت و به قرنطینه بند زنان زندان اوین منتقل شد. وی در نهایت در روز سه‌شنبه ۱۸ شهریور با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید