خانه  > slide, اندیشه و بیان, زندانیان  >  نامه راحله احمدی مادر صبا کردافشاری از زندان اوین؛ تا نفس دارم صدای دخترم خواهم بود

نامه راحله احمدی مادر صبا کردافشاری از زندان اوین؛ تا نفس دارم صدای دخترم خواهم بود

خبرگزاری هرانا – راحله احمدی فعال مدنی محبوس در بند زنان اوین نامه‌ای در خصوص افزوده شدن غیرقانونی حکم ۱۵ سال حبس به پرونده دخترش صبا کردافشاری از بابت “اشاعه فساد” که پیشتر از بابت آن تبرئه شده بود نوشته است. او در بخشی از این نامه ضمن ناعادلانه و غیرقانونی برشمردن این اقدام بر محفوظ دانستن حق خود برای اعتراض به این رویه غیرقانونی تاکید کرده است. خانم کردافشاری که در حال تحمل ۹ سال حبس تعزیری خود در زندان اوین است، در صورت عدم اصلاح تخلف صورت گرفته قضائی با حکم ۲۴ سال حبس روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی هفته گذشته به صبا کردافشاری، فعال مدنی محبوس در زندان اوین ابلاغ شد حکم ۱۵ سال حبس وی از بابت “اشاعه فساد” که پیش تر از بابت آن تبرئه شده بود در پرونده او اعمال شده است.

ابلاغ این حکم به خانم کردافشاری در حالی صورت گرفته که در تاریخ ۲۶ اسفند ۹۸ ابلاغیه‌ای از طرف دادسرای اوین مبنی بر تبرئه از اتهام “اشاعه فساد و فحشا از طریق کشف حجاب و پیاده روی بدون حجاب” صادر و به وی ابلاغ شده بود. اکنون در تاریخ ۶ خرداد ۹۹ ابلاغیه‌ای دیگر از طرف دادسرای ارشاد به او داده شده که در آن آمده است “اشاعه فساد و فحشا از طریق کشف حجاب و پیاده روی بدون حجاب” به ۱۵ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری ” و از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور”.

حسین تاج، وکیل مدافع خانم کردافشاری پیشتر در یادداشتی در این خصوص گفت: «روز سه شنبه صبا کردافشاری از اوین تماس گرفت و اطلاع داد که ۱۵ سال حبسی که در دادگاه تجدیدنظر تبرئه شده بود مجدداً در پرینت او اعلام شده و اجرای احکام نامه ای با این مضمون به او ابلاغ کرده! رای مبنی بر برائت موکلم در شعبه ۳۶ تجدیدنظر حضوراً بعنوان وکیل ایشان به من ابلاغ شده بود. امروز با مراجعه به اجرای احکام دادسرای ارشاد متوجه شدم که مفاد دادنامه تجدیدنظر صبا کردافشاری تغییر پیدا کرده . در اسرع وقت این موضوع را از طریق حفاظت اطلاعات قوه قضائیه پیگیری خواهم کرد.»

راحله احمدی فعال مدنی زندانی اکنون نامه‌ای در خصوص اعمال حکم ۱۵ سال حبس در پرونده دخترش صبا کردافشاری از بابت “اشاعه فساد” که پیشتر از بابت آن تبرئه شده بود نوشته است.

متن کامل این نامه که جهت انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته است در ادامه می‌آید:

«در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ برای دخترم صبا کردافشاری ابلاغیه‌ای از دادسرای اوین به زندان اوین ارسال شد. در این ابلاغیه آمده بود که صبا از اتهام فساد و فحشا تبرئه شده و به اتهامات تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی جمعا به ۹ سال حبس که که ۷ سال و شش ماه آن قابل اجرا است، محکوم شده است.

حالا پس از گذشت ۳ ماه در در تاریخ ۶ خرداد ۹۹ این بار ابلاغیه‌ای از دادسرای ارشاد به زندان اوین ارسال شده که در آن آمده است دخترم به اتهامات فساد و فحشا ۱۵سال، تبلیغ علیه نظام ۱ سال و نیم و اجتماع و تبانی به ۷ سال و شش ماه حبس محکوم شده است. حکمی که با استناد به دادگاه تجدیدنظر که در آذر ۹۸ تشکیل شد صادر شده و طبق ماده ۱۳۴ مجازات اشد یعنی ۱۵ سال حبس تعزیری برای صبا قابل اجرا است.

با پیگیری‌های وکیل صبا متوجه شدیم که مفاد دادنامه تجدیدنظر تغییر پیدا کرده و ایشان موضوع را از قوه قضاییه پیگیر هستند.

در تاریخ ۱۲خرداد ماه ۹۹ آقای محمدی، دادیار ناظر بر زندان به بند آمدند و من موضوع را با ایشان مطرح کردم و ایشان گفتند که اصلا ابلاغیه با حکم ۹ سال داخل پرونده نیست و من درخواست پیگیری نوشتم! ولی به من گفتند که شما نسبتی ندارید که پیگیری کنید! به او گفتم من مادر صبا هستم و همان‌طور که صدای دخترم شدم و در دادگاه من را به خاطر دفاع از حقوق فرزندم و دادخواهی محاکمه‌ام کردید، سکوت نمی‌کنم و نمی‌گذارم بیشتر از این در حقش ظلم کنید.

آخر بی عدالتی تا کی؟ بی‌قانونی تا کی؟ تا نفس دارم صدای دخترم خواهم بود.

اکنون از مقامات قضایی درخواست اصلاح قانونی در خصوص ابلاغ ۲ رای متناقض برای دخترم صبا کردافشاری را دارم و اعلام می‌کنم در صورت عدم توجه به خواسته قانونی من به عنوان یک مادر از کلیه حقوق قانونی‌ام جهت اعتراض مدنی استفاده خواهم کرد.

راحله اصل احمدی / ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ / بند زنان زندان اوین.»

در ارتباط با نویسنده این نامه گفتنی است، راحله اصل احمدی آذرماه ۱۳۹۸ توسط دادگاه انقلاب تهران به ۴ سال و ۲ ماه حبس محکوم شد. بر اساس دادنامه صادره توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، راحله اصل احمدی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق همکاری با رسانه های «معاند»” به ۳ سال و شش ماه حبس و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” به ۸ ماه حبس و در مجموع به ۴ سال و ۲ ماه حبس محکوم شده بود. خانم احمدی از بابت اتهام “تشویق به فساد از طریق کشف حجاب در اماکن عمومی و انتشار آن در فضای مجازی” نیز تبرئه شد. از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۳ سال و شش ماه حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق همکاری با رسانه های «معاند»” در خصوص خانم احمدی قابل اجرا است. این حکم نهایتا با عدم اعتراض به رای صادره و تسلیم به رای، به به ۲ سال و هفت ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

خانم احمدی نهایتا در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ پس از حضور در شعبه ۳ اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب تهران بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید