خانه  > زندانیان  >  نامه برادر نرگس محمدی؛ “از اتهامات واهی به نرگس دست بردارید”

نامه برادر نرگس محمدی؛ “از اتهامات واهی به نرگس دست بردارید”

خبرگزاری هرانا – مهدی محمدی برادر نرگس محمدی، سخنگو و نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر، با انتشار نامه‌ای سرگشاده، به ظلم مضاعفی که در زندان‌های جمهوری اسلامی بر این فعال حقوق بشر تحمیل می‌شود اعتراض کرده و اتهامات جدید مطرح شده علیه او را «واهی» خوانده است. در ابتدای این نامه آمده است: “نرگس به سبب دفاع از حقوق حقه مردم ایران به جرم فعالیت در کانون مدافعان حقوق بشر و دفاع از حقوق بشر، متحمل غیرقابل تصورترین رفتارهای غیرقانونی ماموران اطلاعاتی و قضائی کشور قرار گرفته است”.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از کانون مدافعان حقوق بشر، مهدی محمدی برادر نرگس محمدی، سخنگو و نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر، با انتشار نامه‌ای سرگشاده، به ظلم مضاعفی که در زندان‌های جمهوری اسلامی بر این فعال حقوق بشر تحمیل می‌شود اعتراض کرده و اتهامات جدید مطرح شده علیه او را «واهی» خوانده است.

متن کامل این نامه در ادامه می‌آید:

نرگس به سبب دفاع از حقوق حقه مردم ایران “فعالیت در کانون مدافعان حقوق بشر” و دفاع از حقوق بشر، متحمل غیرقابل تصورترین رفتارهای غیرقانونی ماموران اطلاعاتی و قضائی کشور قرار گرفته است.

در تاریخ ۴ اسفند ماه ۱۳۹۸ شش اتهام جدید به نرگس تفهیم شده است و متعاقب آن در ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ بازپرس شعبه ۲ دادسرای زنجان جهت اخذ آخرین دفاع از نرگس، به زندان زنان زنجان مراجعه کرده و مدعی می‌شود که ۲ پرونده جدید متعلق به تهران می‌باشد و تنها اخذ آخرین دفاع به دادگاه زنجان محول گردیده است. این سخن بدان معناست که نرگس برای تفهیم اتهامات واهی خود نیز حق خروج از زندان را ندارد.

در مورد مشابه پیشین نیز که نرگس بر اثر بیماری نیازمند چکاپ پزشکی بوده است، ماموران به‌جای اعزام وی به بیمارستان، پزشک را از بیمارستان به بالین او آورده بودند. حال به جای پزشک، قاضی را به زندان زنان احاله داده‌اند. پرسش اینجاست که به زعم آن‌همه مامور شاغل در زندان و آن‌همه نیروهای امنیتی، چرا برای خروج او از زندان این چنین احتیاط به خرج می‌دهند؟ آیا نرگس دست به عملی تروریستی زده است؟ قاچاقچی مواد مخدر یا یک قاتل بین‌المللی بوده که در انتقال او از زندان دست به چنین اعمال مشمئز کننده‌ای می‌زنند، یا می‌خواهند با اعصاب او بازی کنند؟

نرگس با برپایی جلساتی در زندان برای زندانیان، یا تحصن به خاطر کشته‌های آبان‌ماه کدام نظم زندان را به‌هم زده که اتهام حساب شده است؟ نرگس طُرفه زن مسلمانی است که در حقانیت مبارزاتش مورد احترام همه مجامع حقوق بشری جهان است. آیا هیچ مسلمان آزاده و معتقدی خواهد پذیرفت که او در روز عزا در ماه محرم، جلوی چشمان عده‌ای زندانی و زندانبان‌ها به رقص و پایکوبی بپردازد؟ این اتهامات واهی چیست که جمهوری اسلامی به مخالفان اصولی خود نسبت می‌دهد؟ آیا جز این است که می‌خواهید تلاش او را برای زنده نگه داشتن حقوق قربانیان آبان‌ماه لوث کنید؟

زنی که شادمانه‌ترین روزهای عمر خود را به دور از فرزندان و همسر خود به امید استقرار یک نظم حسینی‌وار در سخت‌ترین شرایط در زندان‌ها تحمل می‌کند یعنی بدون دریافت کتاب، حتی بدون صحبت کردن تلفنی با فرزندانش. نرگس به خاطر حقگویی‌ها باید در زندان آن‌هم با این اعمال شاقه باشد. تا کی این‌گونه جای ظالم و مظلوم باید عوض شود؟ تا کی به خاطر مقام به این زندانیان ظلم خواهید کرد؟

علی در حکومت خود با مخالفان چگونه رفتار کرد؟ نهج‌البلاغه را بخوانید. جواب خدا را با این تهمت‌ها و پرونده‌سازی‌ها چگونه خواهید داد؟ اینقدر در حق پدران، مادران، فرزندان، و همسران زندانیان ظلم می‌کنید، ولی باشد که خداوند ناظر بر اعمال ماست. از قهر خدا بترسید.

مهدی محمدی/خرداد ۱۳۹۹

لازم به ذکر است، نرگس محمدی از حضور در جلسه بازپرسی جهت ارائه آخرین دفاعیات در خصوص اتهامات مطروحه علیه وی که در اسفندماه ۹۸ در غالب دو پرونده جدید به او تفهیم شده بود، امتناع کرده است. جلسه آخرین دفاع این زندانی در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه با حضور بازپرس شعبه دو دادسرای زنجان در بند زنان این زندان برگزار شده است.

در ارتباط با نرگس محمدی گفتنی است، وی از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ١٣٩۴در زندان بسر می‌برد، برای سه اتهام به ۱۶ سال زندان محکوم شده است. پنج سال برای ” اجتماع و تبانی علیه نظام” یک سال برای “برای تبلیغ علیه نظام” و ده سال برای تاسیس و همکاری با انجمن لگام، انجمنی برای لغو مجازات اعدام، مطالبه‌ای که از سوی حکومت در ایران تحمل نمی‌شود. بنا بر ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و با در نظر داشت «مجازات اشد»، نرگس محمدی باید ١٠ سال زندان را تحمل کند.

خانم محمدی روز شنبه ۳۰ آذرماه ۹۸ همراه با ۷ زندانی سیاسی دیگر در بند زنان زندان اوین طی نامه‌ای از تحصن چند روزه خود در زندان به مناسبت چهلمین روز و در همراهی با خانواده‌های داغدار اعتراضات سراسری آبان خبر داده بودند.

در پی این تحصن مسئولان زندان اوین خانم محمدی و دیگر زندانیان تحصن کننده را به تبعید به زندان دیگر تهدید کرده بودند که در نهایت روز سه شنبه ۳ دی ماه ۹۸ وی را از زندان اوین به زندان زنجان منتقل کردند.

خانم محمدی پس از انتقالش به زندان زنجان، طی نامه ای به شرح وقایع و برخورد رییس زندان اوین و نیروهای امنیتی در جریان انتقال وی پرداخته و از آن به عنوان “روز نکبتی خشونت عریان مردان امنیتی و زندان علیه من” یاد کرده بود.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید