خانه  > زندانیان  >  مادر نرگس محمدی خطاب به رئیس قوه قضاییه؛ «قوه قضائیه را مسئول حفظ امنیت جانی و سلامت جسمی دخترم می‌دانم»

مادر نرگس محمدی خطاب به رئیس قوه قضاییه؛ «قوه قضائیه را مسئول حفظ امنیت جانی و سلامت جسمی دخترم می‌دانم»

خبرگزاری هرانا – عذرا بازرگان، مادر نرگس محمدی زندانی محبوس در زندان زنجان، با انتشار نامه ای خطاب به ابراهیم رییسی، رییس قوه قضائیه از وضعیت نگهداری این زندانی در زندان زنجان ابراز نگرانی کرده و قوه قضائیه را مسئول حفظ امنیت جانی و سلامت جسمی دخترش دانسته است. او در این نامه همچنین خواستار انتقال نرگس محمدی به زندان اوین شده است. نرگس محمدی، سخنگو و نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر، در دی ماه سال جاری از زندان اوین به زندان زنجان تبعید شد و در نامه ای از روز انتقالش به عنوان “روز نکبتی خشونت عریان مردان امنیتی و زندان علیه من” یاد کرده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از کلمه، عذرا بازرگان، مادر نرگس محمدی با انتشار نامه ای خطاب به رییس قوه قضائیه خواستار انتقال دخترش به زندان اوین شد.

خانم بازرگان در بخشی از این نامه در خصوص شرایط انتقال فرزندش نرگس محمدی و ضرب و شتم وی نوشته است: “من خودم ۲۰ جای کبود در بازو و پاهای وی مشاهده کردم اما مقامات مربوطه اجازه نداده‌اند که پزشکی قانونی گزارش ضرب و شتم نرگس را به ما بدهد”.

متن این نامه در ادامه می‌آید:

“ریاست قوه قضائیه

آقای ابراهیم رئیسی

دخترم من ۶ سال زندان گذارنده است. او به علت اعتراض به حوادث آبان‌ماه ۹۸ در زندان اوین، مورد ضرب و شتم به زندان زنجان تبعید شده است.

سخنگوی قوه قضائیه علت تبعید نرگس را بازگشت موطن وی اعلام کرده است. نرگس سال ها است که ساکن تهران است. پس اعزام او به زندان زنجان توجیه قانونی ندارد.

اضافه کنم که من خودم ۲۰ جای کبود در بازو و پاهای وی مشاهده کردم اما مقامات مربوطه اجازه نداده اند که پزشکی قانونی گزارش ضرب و شتم نرگس را به ما بدهد.

شرایط زندان زنجان برای نگهداری دخترم من مناسب نیست. من چگونه آرامش داشته باشم که خبر مرگ امثال جوان ناکام (شیرعلی) را به وسیله زندانیان بزهکار در زندان شنیده ام. زندان زنجان، زندانیان جرائم مختلف به جز اتهامات عقیدتی دارد. کمترین تقاضای من این است که دخترم به زندان اوین باز گردانده شود. من نگران سلامت جسمی و امنیت جانی او هستم.

من قوه قضائیه را مسئول حفظ امنیت جانی و سلامت جسمی دخترم می‌دانم به عنوان یک مادر این خواسته‌ام را پی خواهم گرفت.

عذرا بازرگان، مادر نرگس محمدی”.

در ارتباط با نرگس محمدی گفتنی است، وی از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ١٣٩۴در زندان بسر می‌برد، برای سه اتهام به ۱۶ سال زندان محکوم شده است. پنج سال برای ” اجتماع و تبانی علیه نظام” یک سال برای “برای تبلیغ علیه نظام” و ده سال برای تاسیس و همکاری با انجمن لگام، انجمنی برای لغو مجازات اعدام، مطالبه‌ای که از سوی حکومت در ایران تحمل نمی‌شود. بنا بر ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و با در نظر داشت «مجازات اشد»، نرگس محمدی باید ١٠ سال زندان را تحمل کند.

خانم محمدی روز شنبه ۳۰ آذرماه همراه با ۷ زندانی سیاسی دیگر در بند زنان زندان اوین طی نامه‌ای از تحصن چند روزه خود در زندان به مناسبت چهلمین روز و در همراهی با خانواده‌های داغدار اعتراضات سراسری آبان خبر داده بودند.

در پی این تحصن مسئولان زندان اوین خانم محمدی و دیگر زندانیان تحصن کننده را به تبعید به زندان دیگر تهدید کرده بودند که در نهایت روز سه شنبه ۳ دی ماه ۹۸ وی را از زندان اوین به زندان زنجان منتقل کردند.

 خانم محمدی پس از انتقالش به زندان زنجان، طی نامه ای به شرح وقایع و برخورد رییس زندان اوین و نیروهای امنیتی در جریان انتقال وی پرداخته و از آن به عنوان “روز نکبتی خشونت عریان مردان امنیتی و زندان علیه من” یاد کرده بود.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید