خانه  > کارگران  >  نامه جمعی از کارگران اخراج شده پارس جنوبی خطاب به وزیر نفت؛ در عسلویه نان خشک جمع می‌کنیم

نامه جمعی از کارگران اخراج شده پارس جنوبی خطاب به وزیر نفت؛ در عسلویه نان خشک جمع می‌کنیم

خبرگزاری هرانا – ۲۶۳ تن از کارگران اخراج شده شرکت پارس جنوبی عسلویه که معوقات مزدی و بیمه ای پرداخت نشده دارند، طی نامه ای خطاب به وزیر نفت، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. این کارگران که در وضعیت بد معیشتی قرار دارند، در بخشی از این نامه می‌گویند “آقای وزیر محترم واقعا شرمنده هستیم و خجالت‌زده که بگوییم ما حتی نمی‌توانیم به صورت همسر و فرزندانمان نگاه کنیم و شرمنده هستیم از اینکه بگوییم بعضاً در عسلویه نان خشک جمع می‌کنیم تا بعد از ۱۴ روز کرایه رفتن به خانه‌هایمان را داشته باشیم و به خانواده‌هایمان هر سری باید وعده‌های تکراری و دروغ بدهیم که به زودی حقوق به ما خواهند داد”.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، ۲۶۳ کارگر اخراجی پارس جنوبی در نامه‌ای خطاب به وزیر نفت، خواستار پیگیری مطالبات خود شدند.

متن کامل کامل نامه به شرح زیر است:

«وزیر محترم نفت بدون شک شما هم فرزند دختر و پسر دارید و در جامعه کنونی در حال زندگی هستند. می‌دانیم که می‌دانید روزگار چگونه است و در حالی که همه دشمنان این آب و خاک چشم طمع به این کشور عزیز دوخته‌اند، در حالی که استکبار جهانی روز به روز فشارش را به حوزه صنعت نفت کشور بیشتر می‌کند تا به قول خودش کشور را فلج کند، در این اوضاع و احوال بدون شک خبر از بیکاری و گرانی و وضعیت سخت معیشت و زندگی مردم دارید.

قصه ما را حتما شنیده‌اید؛ قریب به ۲۶۳ نفر از جوانان استان بوشهر با تحصیلات عالی دانشگاهی هستیم که هرکدام تا قبل از این بعضاً مشاغلی نیز داشته‌ایم که بنا به وعده‌های فراوان آن مشاغل را ترک گفته و کمر همت جهت خدمت در صنعت نفت بسته بودیم و از سالهای ۹۶ و ۹۷ به عنوان کارگر، نیروی خدماتی، اداری، مکانیک و تاسیسات، آبدارچی، نگهداشت کمپ‌ها و… به سازمان منطقه ویژه پارس ورود پیدا کرده‌ایم.

جناب آقای زنگنه می‌دانید که ما ۲۶۳ نفر زن و فرزند داریم و هرکدام بعضاً نان‌آور خانه‌های پدری و مادری نیز بوده و هستیم. نمی‌دانید چه شور و شعفی داشتند خانواده‌های ما وقتی ما مشغول به کار شده بودیم اما قصه ما تلخ شد. آقای وزیر شادی ما خیلی زود به تلخی رسید. حقوق و بیمه ما نسبت به ماه‌های اول کمتر شد، به این هم راضی بودیم اما این هم نماند و حقوق و بیمه قطع شد و ما ماندیم با خانواده‌های چشم‌انتظاری که حالا چشم‌هایشان به ما دوخته شده. ما که هیچ حرفی جز شرمندگی نداشتیم و بعضاً حتی کرایه رفتن تا خانه‌هایمان و سر زدن به فرزندانمان را هم نداشتیم. آقای وزیر محترم واقعا شرمنده هستیم و خجالت‌زده که بگوییم ما حتی نمی‌توانیم به صورت همسر و فرزندانمان نگاه کنیم و شرمنده هستیم از اینکه بگوییم بعضاً در عسلویه نان خشک جمع می‌کنیم تا بعد از ۱۴ روز کرایه رفتن به خانه‌هایمان را داشته باشیم و به خانواده‌هایمان هر سری باید وعده‌های تکراری و دروغ بدهیم که به زودی حقوق به ما خواهند داد.

وزیر محترم نفت بیمه ما قطع شده، حقوق نمی‌گیریم، قصه زندگی ما تلخ‌ترین قصه‌هاست. به شما پناه آورده‌ایم در این ماه مبارک تا شاید فرجی شود و دستان پرخیر شما باعث و بانی امری خیر شود.

در اواخر سال ۹۷ به همت و پیگیری مدیرعامل منطقه ویژه پارس و با حمایت مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران که الحق‌والنصاف همواره دغدغه ما را داشته است و بارها موضوع ما را به روشهای خاصی پیگیری کرده که این از صفات مدیران توانمند و بااخلاق جمهوری اسلامی ایران است، بخشی از مطالبات ما پرداخت گردید. آقای وزیر بارها پیش آمده که ما برای حفظ آبروی نظام خویشتنداری کرده‌ایم و با مدیران نفت همراه شده‌ایم که نمونه آن سفر ریاست محترم جمهور به علسویه و کنگان بود که ما علیرغم تمام فشارها نگذاشتیم حتی یک تراکت و بنر در اعتراض به وضعیت کاریمان چاپ و منتشر شود و ما همواره خود را مدیون نفت می‌دانیم.

وزیر محترم خواهشمندیم صمیمانه درخواست ما را بشنوید و با همت بالای خود دستور به رفع گره از مشکلات ما صادر بنمایید. قطعا اجر معنوی شما در این ماه مبارک در گره‌گشایی از مشکل ۲۶۳ خانواده کشور در این وضعیت سخت اقتصادی و معیشتی نزد خداوند متعال محفوظ خواهد ماند. خداوند سایه خدمتگذاران به نظام را محفوظ بدارد.

۲۶۳ تن از کارگران اخراج شده شرکت پارس جنوبی عسلویه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸″

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید