خانه  > slide, بهداشت و محیط زیست, سایر گروهها  >  نامه زندانیان سیاسی رجایی شهر به سیل زدگان؛ از اینکه دیوارهای زندان مانع حضور ما در کنارتان می‌شود شرمساریم

نامه زندانیان سیاسی رجایی شهر به سیل زدگان؛ از اینکه دیوارهای زندان مانع حضور ما در کنارتان می‌شود شرمساریم

خبرگزاری هرانا – جمعی از زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر طی نامه ای مشترک، وضعیت نامناسب امدادرسانی های دولتی به مناطق سیل زده و هدر دادن منابع و ثروت ملی برای صدور تروریسم در منطقه را همچون نشانه هایی از عدم کفایت حکومت عنوان کردند. این زندانیان در نامه خود ضمن ادای تسلیت و همدردی با سیل زدگان از اینکه “دیوارهای قطور زندان مانع حضورشان در کنار مردم شده است” اظهار شرمساری کرده و از مردم درخواست کردند که به یاری ساکنین مناطق سیل زده بشتابند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۸، جمعی از زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج با نوشتن نامه‌ای مشترک وضعیت نامناسب امدادرسانی های دولتی به مناطق سیل زده را محکوم کردند.

این زندانیان در بخشی از نامه خود می‌گویند: “از همه مردم بخصوص جوانان استدعا داریم با تشکیل شوراهای مردمی برای کمک‌رسانی مستقل به مناطق آسیب‌دیده به یاری مردم سیل‌زده بشتابید و آنان را در میانه‌ی آلام و مصیبت‌ها در برابر غارت و ستم این حکومت تنها نگذارید”.

متن کامل این نامه که جهت انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته است، در ادامه می‌آید:

“سیل ویرانگر اخیر در نقاط وسیعی از کشور و نحوه مواجهه و مدیریت حکومت با مردم و آسیب دیدگان بار دیگر عدم کفایت و مشروعیت آن را بر همگان هویدا کرد. حکومتی که حتی کمک رسانی و امداد مردمی به آسیب دیدگان را امنیتی کرد و با گسیل نیروهای امنیتی و نظامی و سانسور شدید فجایع، به سرکوب مطالبات بحق مردم آسیب دیده و ستمدیده در مناطق سیل زده پرداخت.

چهل سال غارت و از بین بردن محیط زیست، منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع، رودخانه و کوه فروشی، ساخت و سازهای غیر اصولی و بطور کلی نابودی کلیه زیرساخت‌های کشور و هزینه کردن منابع و ثروت ملی در صدور تروریسم و به آتش کشیدن منطقه و سرکوب داخلی به همراه فسادهای نجومی نوکیسگان حکومتی، تمام هستی این مردم ستمدیده را بر باد داده است.

لذا ما تنی چند از زندانیان سیاسی ضمن عرض تسلیت، مراتب همدردی و همبستگی خود را با تمام مصیبت‌زدگان سیل اخیر اعلام کرده و از اینکه دیوارهای قطور زندان و حافظان شب مانع حضور ما در کنارتان و خدمت به شما می‌شود شرمساریم.

از همه مردم به خصوص جوانان استدعا داریم با تشکیل شوراهای مردمی برای کمک‌رسانی مستقل به مناطق آسیب دیده به یاری مردم سیل‌زده بشتابید و آنان را در میانه‌ی آلام و مصیبت‌ها در برابر غارت و ستم این حکومت تنها نگذارید.

زندان رجایی‌شهر کرج، ۲۱ فروردین ۱۳۹۸؛

امضا کنندگان:

محمد بنازاده امیرخیزی

محمدعلی (پیروز) منصوری

سعید ماسوری

مجید اسدی

پیام شکیبا

آرش صادقی

سعید شیرزاد

ابراهیم فیروزی

سعید صفایی

حسن صادقی“.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید