خانه  > slide, اصناف, زندانیان, کارگران  >  نامه‌ای از ابراهیم فیروزی؛ با ایجاد فضای امنیتی نمی‌توان رانندگان کامیون را از پیگیری حقوقشان بر حذر داشت

نامه‌ای از ابراهیم فیروزی؛ با ایجاد فضای امنیتی نمی‌توان رانندگان کامیون را از پیگیری حقوقشان بر حذر داشت

خبرگزاری هرانا – ابراهیم فیروزی، زندانی عقیدتی محبوس در زندان رجایی شهر کرج با نگارش نامه‌ای سرگشاده به اعتصاب سراسری کامیون‌داران واکنش نشان داده و با اشاره به اینکه “حاکمیت فعلی به جای حل مشکلات آنان که از بی‌تدبیری و ناتوانی در مدیریت کشور ناشی می‌شود بسیاری از رانندگان را بازداشت کرده است” از اتحادیه‌های کامیون‌داران در سایر کشورها و نهادهای بین‌المللی مربوطه درخواست کرد تا از هیچ تلاشی برای آزادی هرچه سریع‌تر بازداشت‌شدگان در این رابطه دریغ نکنند. اعتصاب کامیون‌داران از تاریخ ۳۱ شهریورماه آغاز شده و تاکنون دست‌کم ۲۶۱ تن در این خصوص بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از روز شنبه ۳۱ شهریورماه رانندگان کامیون در بسیاری از شهرهای ایران در اعتراض به برآورده نشدن مطالبات صنفی خود مانند “افزایش حقوق بازنشستگی و سختی کار”، “کاهش قیمت لاستیک و لوازم یدکی”، “افزایش ۷۰ درصدی نرخ کرایه”، “کسر حق پرداختی بیمه رانندگان”، “حذف دلالان و واسطه‌ها از پایانه‌ها و باربری‌ها”، و “نظارت بر برخوردهای غلط و سلیقه‌ای مأموران راهنمایی و رانندگی و مجازات ماموران و افسران رشوه‌گیر” دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

به دنبال تداوم این اعتصاب که اکنون در بیستمین روز است، دستکم ۲۶۱ تن از معترضان در استان‌های کشور به اتهام “افساد فی‌الارض”، “اخلال در نظم و امنیت” و “قطاع‌الطریق” بازداشت شده‌اند. محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور نیز بازداشت شدگان را تهدید به صدور احکام سنگین کرده و گفت که “مجازات این حکم می‌تواند اعدام باشد.

از این رو ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی و زندانی عقیدتی محبوس در زندان رجایی شهر کرج با نگارش نامه‌ای سرگشاده از اتحادیه‌های کامیون داران در سایر کشورها و نهادهای بین‌المللی مربوطه درخواست کرد تا برای آزادی هرچه سریعتر بازداشت شدگان در این رابطه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

متن کامل این نامه که جهت نشر در اختیار هرانا قرا گرفته است را در ادامه می‌خوانید:

“مشکلات کامیونداران و رانندگان مدتی است در رسانه‌های مختلف حتی رسانه‌های پر سانسور رژیم آخوندی شنیده می‌شود. با سرکوب و ایجاد فضای امنیتی نمی‌توان رانندگان کامیون را از پیگیری حقوقشان بر حذر داشت.

در سانسورهای رسانه‌های آخوندی گفته نشده است که کرایه حمل بار به ریال پرداخت می‌شود اما هزینه تعمیر و نگهداری کامیون معادل دلاری آن محاسبه می‌شود. گفته نشده است سختی کار در شغل آنان لحاظ نمی‌شود و افراد بسیاری با داشتن سن زیاد همچنان ناچار به ادامه شغل خود هستند.

گفته نشده است داشتن اتحادیه مستقل که به کمک آن پیگیر خواسته‌های صنفی خود باشند دلیل دیگری برای انفجار اعتراضات آن‌هاست. از مبالغ بالایی که برای بیمه اجباری و بیمه خودرو می‌پردازند و مشکلات فراوان دیگر حرفی به میان نیامده است.

اکنون که رانندگان، این شب شکن‌های همیشه بیدار، به دلیل ضعف در نظام حکومتی، قطعات یدکی مانند لاستیک را به چند برابر بهای واقعی به سختی تهیه می‌کنند و در موارد متعددی ناچار به توقف شغل خود هستند، حاکمیت فعلی به جای حل مشکلات آنان که از بی‌تدبیری و ناتوانی در مدیریت کشور ناشی می‌شود بسیاری از رانندگان را به بازداشت و زندان افکنده و مانند همیشه سعی دارد ناتوانی خود را به گردن ناهنجاری کسان دیگری بیندازد.

از اتحادیه‌های کامیون‌داران در سایر کشورها و نهادهای بین المللی مربوطه تقاضا دارم برای آزادی هرچه سریعتر شب شکن‌های زحمتکش که اکنون در بازداشت هستند و نیز رسیدن آن‌ها به حقوق حقه‌شان از هیچ تلاشی فرو نگذارند.

ابراهیم فیروزی

زندان گوهردشت کرج”

در رابطه با نویسند این نامه گفتنی است، ابراهیم فیروزی، در ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۲ بازداشت و به بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شد. وی در فروردین ماه ۱۳۹۴ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام “تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور” به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد و این حکم پس از مدتی در دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید شد.

وی پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های مذهبی خود، در تاریخ ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۱ بازداشت و توسط دادگاه انقلاب رباط کریم به اتهام “تبلیغ عیله نظام” از طریق برگزاری کلاس‌های مذهبی به ۱ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان محکوم شد. آقای فیروزی پیشتر نیز در دی‌ماه سال ۸۸ بازداشت و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” از سوی دادگاه انقلاب کرج به ۵ ماه حبس تعزیری و ۵ ماه حبس تعلیقی محکوم شد و نهایتاً در ۱۸ خردادماه ۱۳۹۰ از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید