خانه  > slide, اعدام  >  محکومیت اعدام محمد ثلاث توسط زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج

محکومیت اعدام محمد ثلاث توسط زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج

خبرگزاری هرانا – جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) با امضای بیانیه ای اعدام محمد ثلاث درویش گنابادی زندانی در ایران را محکوم کردند، آنها از “همه دولتها و مجامع بین المللی و حقوق بشری خواستند که در کنار مردم ایران بایستند”. حکم اعدام محمد ثلاث، با وجود ابهام در پرونده زیر گرفتن چند مامور نیروی انتظامی در جریان درگیری زمستان گذشته بین درویشان گنابادی با پلیس در تهران، روز دوشنبه ۲۸ خرداد در زندان رجایی شهر اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج در بیانیه‌ای که روز ۳۰ خرداد امضا کردند، تاکید کرده که محمد ثلاث «تحت شکنجه» بوده و در روندی شتابزده و ناعادلانه به اعدام محکوم شده بود.

متن کامل نامه زندانیان رجایی شهر کرج که جهت انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته است را در ادامه بخوانید:

پیش تر شاید هر چه از بی قانونی و ستم در زندانها می گفتیم، پذیرفتنش ساده نبود اما این بار محمد ثلاث با تحمل ۵ ماه انفرادی بدون هیچ گونه ملاقات و تلفنی که حق مسلمش بود و تنها برای اینکه شکنجه و ضرب و شتم و اعترافات زیر شکنجه بر بدن و در کلامش برملا نشود از همه حقوقش او را محروم و عجولانه اعدامش کردند.

اگر تنها همین مورد برای عمق فاجعه و ظلم و ستمی که بر مردم ما روا میدارند کافی نیست، هزاران دلیل دیگر هم کافی نخواهد بود. اما شهادت مظلومانه محمد ثلاث عمق ستمی را که در بیدادگاهها و زندانهای این حکومت بر مردم و زندانیان میرود، برای بار دیگر در پیش چشم عالمیان بر ملا کرد و به همین دلیل قداست خونش جاودانه خواهد ماند و جوشش آن گریبان همه عاملان و آمران و مجریانش را خواهد گرفت.

ما زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج، ضمن محکوم کردن این جنایت وحشیانه برای خانواده و عزیزانش صبرو بردباری آرزو میکنیم و از همه دولتها و مجامع بین المللی و حقوق بشری میخوایم که در کنار مردم ایران بایستند و بویژه به دولتها و کشورهای اروپایی یادآوری می کنیم که تا وقتی منافع و مراودات تجاری اش را به رعایت حقوق بشر مشروط نکنید، با چشم پوشی از جنایاتی از این دست راه را برای حکومت نامشروع ایران جهت دست زدن به اقدامات ضد بشری علیه شهروندان و زندانیان بی دفاع هموارتر خواهید نمود

امضا کنندگان
سعید ماسوری، محمدبنازاده امیرخیزی، محمدعلی منصوری، مجید اسدی، ابوالقاسم فولادوند، پیام شکیبا، ابراهیم فیروزی، آرش صادقی، حسن صادقی

زندان گوهردشت / ۳۰ خرداد ۹۷

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید