خانه  > slide, زندانیان  >  بیانیه ی وکلای خانوده سید امامی؛ گزارش صدا و سیما گواه فقدان مدرک مستدل علیه کاووس سید امامی است

بیانیه ی وکلای خانوده سید امامی؛ گزارش صدا و سیما گواه فقدان مدرک مستدل علیه کاووس سید امامی است

خبرگزاری هرانا – وکلای خانوده کاووس سید امامی با انتشار بیانه ای اعلام داشتند که “مسئولان ذیربط به جای فضا سازی امنیتی و هتک حیثیت متوفی و جریحه دار نمودن عواطف خانواده ایشان پاسخگوی مسئولیت خود در وقوع این امر فجیع باشند، از مقام قضائی رسیدگی کننده انتظار می رود قاطعانه و با رعایت اصل بی طرفی و براساس اختیارات و تکالیف قانونی برای روشن سازی چرایی و چگونگی ابعاد وقوع این تراژدی اسفناک ملی یاری رساند.” آرش کیخسروی و پیام درفشان، وکلای خانوده کاووس سیدامامی ضمن طرح مسایل و ادعاهای خود درباره‌ی این پرونده، با انتقاد به فیلم ۲۰:۳۰ و پاسخ به برخی موارد آن، گفته‌اند که با طرح شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه آن را پیگیری خواهند کرد.

آرش کیخسروی و پیام درفشان در بیانیه‌ای با عنوان «بیانیه‌ی نخست وکلای خانوده شادروان کاووس سیدامامی» ضمن طرح مسایل و ادعاهای خود درباره‌ی این پرونده، با انتقاد به فیلم ۲۰:۳۰ و پاسخ به برخی موارد آن، گفته‌اند که با طرح شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه آن را پیگیری خواهند کرد.

متن این بیانیه که نسخه‌ای از آن به هرانا ارسال شده، در پی می‌آید:

با عنایت به واقعه ی اتفاق افتاده و حاشیه های ایجاد شده، ما وکلای خانواده سیدامامی لازم می دانیم مراتب زیر را اعلام داریم:

١. از لحظه ورود به پرونده فوت شادروان دکتر کاوس سید امامی، سعی جدی وکلا بر این امر بوده تا در مسیر کشف حقایق به اندازه وسع خود ایفای وظیفه نموده و در این راستا امیدوار و متعهد هستیم که تا مرحله پایانی پرونده، کوشا، پیگیر و پاسخگو به خانواده محترم مرحوم و مردم عزیز ایران باشیم.

٢. در چند روز گذشته شاهد انتشار فیلمی کوتاه و توهین آمیز درباره شادروان سیدامامی از صدا و سیمای کشور بوده ایم که تولید و پخش آن برخلاف تمامی قوانین عادی و خصوصا اصول متعددی از قانون اساسی می باشد ضمن آنکه بدیهی ترین معارف اخلاقی و انسانی نیز در ساخت فیلم مورد توجه قرار نگرفته است . بر همین اساس متعاقبا ضمن تقدیم شکواییه، درخواست تعقیب قانونی مسئولین برنامه تلویزیونی ۲۰:۳۰ را از مرجع قضایی خواهیم داشت.
اما از آنجایی که پخش این فیلم اهانت آمیز در شب مراسم خاکسپاری شادروان سیدامامی علاوه بر تهاجم به احساسات خانواده سوگوار مرحوم همچنین موجب جریحه دار شدن عواطف خیل عظیمی از مردم ایران شده است و در اقدامی تخریبی و مشکوک سعی شده تا خدشه بر انگیزه و امید فعالان محیط زیست واقع گردد بنابراین لازم می دانیم در این مقطع توضیح کوتاهی درباره فیلم داده شود و تفصیل آن ضمن شکوائیه در خصوص این پرونده و روال پیگیری آن اعلام می شود:

در ساخت این فیلم که گواه فقدان مدرک مستدل علیه شادروان سید امامی می باشد سازندگان سعی کرده اند با تمسک به روش های غیر قانونی و استفاده از تصاویر خانوادگی و خصوصی متوفی که برخی در جمع های خانوادگی و تعدادی نیز بنا بر جایگاه بین المللی این پژوهشگر معتبر در کشورهای دیگر می باشد موجبات تخدیش چهره این سرمایه ملی را فراهم نمایند.

بدیهی است شخصیت فروتن و عاری از تکبر این انسان بزرگوار که منطبق با آموزه های ملی و دینی تلاش می نموده با حضور در کنار جوانان، مشوقی برای فعالیت مردم در جهت صیانت از سرمایه های محیط زیست ملی باشد با خط کش کوتاه و مغرض اشخاص سازنده این فیلم سنخیتی نداشته و ندارد.

این فیلم زننده چنان غیر کارشناسی تهیه گردیده که حتی به ضرر عوامل سازنده آن در بخشی از فیلم عنوان می شود فعالین محیط زیست که مشغول جمع آوری اطلاعات حساس نظامی از سایت های موشکی بوده اند در طول چند سال گذشته مورد پایش اطلاعاتی بوده اند که این سوال جدی را مطرح می سازد اگر بنا بر ادعا این اطلاعات نظامی دارای اهمیت بوده است چطور با علم و اطلاع اشخاص مسئولی که در فیلم تحت عنوان سربازان گمنام نامیده شده اند، از کشور خارج می گردیده و در طول تمامی این سالها سکوت نموده اند. بدیهی است اگر این اطلاعات ادعایی ایشان دارای اهمیت باشد عنوان معاونت در جرم بر اشخاصی که عالمانه اجازه خروج اطلاعات را می داده اند صدق می کند . دیگر ایرادات قانونی و منطقی این فیلم ساختگی ضمن طرح شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه پیگیری خواهد شد.

٣. پس از اعلام وکالت و تشکیل پرونده مرحوم کاوس سید امامی در دادسرای امور جنایی تهران با طرح شکوائیه ای پرونده امنیتی ایشان مطالبه خواهد شد تا ابعاد دقیق ماجرا مشخص شود.

عدم حضور وکیل در مرحله تحقیقات مقدماتی براساس محدودیت های قوانین ایران موجب بی اعتباری این تحقیقات است.

۴. از آنجا که پرونده متشکله سایر بازداشت شدگان محیط زیست مرتبط با پرونده حاضر می باشد و سرنوشت این اشخاص و علت بازداشت ایشان می تواند کمک به پیش برد بهتر کلیت این ماجرا نماید از خانواده محترم سایر بازداشت شدگان تقاضا می شود به دور از هرگونه هراس احتمالی به وکلاء مراجعه کرده تا ضمن پیگیری فوری وضعیت شخص بازداشت شده و رسیدگی به وضعیت ایشان بتوان با اطلاع از وضعیت سایر بازداشت شدگان نسبت به اقدامات گسترده تر عمل نمود

۵. با توجه به ابعاد ملی مساله و از آنجا که ملت بزرگ ایران یک فرزند گرانمایه و سرمایه ملی خود که با برنامه ریزی سازنده مشغول نجات محیط زیست ایران بوده را از دست داده و مسببین این تراژدی ملی به عوض پاسخگویی به مرجع قضائی مشغول حاشیه سازی و فضا سازی با خیال تحمیل اغتشاش در پیگیری پرونده هستند، جمع زیادی از همکاران وکیل به وکلای پرونده اعلام آمادگی کرده اند تا در پیگیری ابعاد مختلف و طرح شکوائیه های لازم در مراجع قضائی همیاری نمایند که پیشاپیش از اعلام حضور و آمادگی تمامی این سروران سپاسگزاری می شود.

۶. در حال حاضر اطلاع رسانی اخبار خانواده متوفی از طریق کانال تلگرامی تشکیل شده و پروفایل فرزند ایشان آقای رامین سید امامی در اینستاگرام مطرح خواهد شد و اطلاع رسانی پرونده نیز از طریق وکلاء صورت می گیرد و هرگونه اعلام خبری که متکی بر این دو منشاء باشد مورد تایید خانواده سیدامامی است.

هموطنان عزیز با پیشبرد گام به گام موارد در بیانیه های بعدی به فراخور اطلاع رسانی صورت خواهد پذیرفت.

با سپاس

وکلای خانواده مرحوم کاوس سید امامی

آرش کیخسروی و پیام درفشان

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید