خانه  > فرهنگی  >  بیانیه‌ی مشترک لیلی رشیدی و پورآذری در رابطه با “ممنوعیت اجرا” در تئاتر ایران

بیانیه‌ی مشترک لیلی رشیدی و پورآذری در رابطه با “ممنوعیت اجرا” در تئاتر ایران

خبرگزاری هرانا – لیلی رشیدی و حمید پورآذری میزبان و مدیر بخش خارج از صحنه (آف استیج) جشنواره‌ی تئاتر فجر، متنی را منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، در این متن که در اختیار ایسنا با عنوان «دستان همه ما آلوده است» قرار گرفته آمده است: «سال‌هاست که تئاتر ایران شاهد ممنوعیت‌های بی‌جا و نظارت‌های غیر اصولی است. امسال هم در جشنواره‌ای که با شعار گفتگو برپا شده از اجرای یک اثر نمایشی جلوگیری شد تا یادمان بیاید که در این شرایط اندیشیدن و استقامت در مسیر الزامی است.

ما سوال داریم…

می‌خواهیم بپرسیم که چه اتفاقی می‌افتد که رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور ۳۰ شب از اجرای یک اثر حمایت میکند و در جایی دیگر ناگزیر به حذف میشود؟ نهادی که این حکم را صادر کرده کجای تئاتر ایران است؟ چرا مسئولیت این اتفاق را نمیپذیرد؟

وقتی در جشن گفت و گو “ممنوعیت اجرا” رخ میدهد، باید مسائل شخصی را کنار گذاشت و به جای ماهی گرفتن از آب گل آلود، خواستهها را بیان کرد  و از فرصت گفتوگو استفاده کرد.

به این فکر کنیم که تئاتر ایران چگونه در سالهای بعد از انقلاب حفظ شد و چه زحماتی برای آن کشیده شد. حرف بزنیم و شفافیت را طلب کنیم، خواستههایمان را مدون کنیم و سوال کنیم و برای رسیدن به جواب مناسب ایستادگی کنیم تا به ما توضیح دهند… تا به ما بگویند که ارتباط مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با این بگیر و ببندها چیست؟ نهاد مسئول کجاست؟ مصداق ممیزی چیست ؟

ما میخواهیم مسئولانه عمل کنیم.  اکنون اگر سکوت کنیم مسئولیم. اگر شتاب زده هم عمل کنیم مسئولیم. کسی که تئاتر را تحریم میکند به اندازه کسی که تئاتر را توقیف می‌کند مسئول است.  کنار هم باستیم که دست همه ما در حال و هوای این روزهای تئاتر ایران آلوده است.

فرصت را مغتنم بشماریم، حرف بزنیم و خواسته‌هایمان را مدون کنیم و تا گرفتن نتیجه مطلوب ایستادگی کنیم.»

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید