خانه  > زندانیان  >  نامه سرگشاده زندانیان سراوان به مسئولان بازرسی کل زندانهای کشور

نامه سرگشاده زندانیان سراوان به مسئولان بازرسی کل زندانهای کشور

خبرگزاری هرانا – جمعی از زندانیان سراوان طی نامه ای از مسئولان بازرسی کل کشور درخواست رسیدگی به وضعیت زندانیان این زندان نمودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ جمعی از زندانیان سراوان طی نامه ای از مسئولان اداره کل بازرسی کشور خواسته اند به وضعیت زندانیان این زندان “بلاتکلیفی های طولانی مدت” و “مسابقه مرخصی رفتن رئیس دادگستری سراوان و دیگر قضات این دادگستری” و عدم پاسخگویی رسیدگی کنند.

متن نامه به شرح ذیل است:

نابسامانی و به هم ریختگی وضعیت دادگستری سراوان به ریاست محمد عزیزی پور ، نگرانی صد ها زندانی با خانواده هایشان را در برداشته و هیچ یک از مسولان قضایی سراوان به فکر سر و سامان دادن وضعیت دادگستری سراوان نبوده جز اینکه مسابقه مرخصی رفتن رئیس دادگستری آقای محمد عزیز پور و دیگر قضات این دادگستری به راه افتاده است.

از انجا که قاضی صادقی مهر در مدت دو ماه گذشته ۴۵ روز را در مرخصی سپری نموده و از آن طرف شعبه یک کیفری مدت هاست بدون قاضی بوده و ۱۱۴ نفر زندانی از این شعبه بلاتکلیف بوده و ۴۰ نفر از شعبه یک کیفری محکوم شده اند و منتظر حکم قطعی هستند، متاسفانه محمد عزیز پور رئیس دادگستری هیچ فکر و چاره ای در این راستا نکرده که این ۴۰ نفر بخاطر فرستادن حکم قطعی که محکوم شده اند در سرگردانی هستند و از مزایای مرخصی نیمه باز و راه باز نیز بی بهره اند.

اگر نگاهی به آمار ۵۴۰ نفری زندان حال سراوان داشته باشیم واضح هست ۳۷۵ نفر در حال بلاتکلیفی قرار دارند. از آنجایی که متهمین نباید بیش از یک سال در حالت بلاتکلیفی و یا بازداشت موقت باشند اما متاسفانه سالهاست که هیچ چاره ای برای این زندانیان دارای بلاتکلیفی اندیشیده نمی شود و متهمان به قتل که آخرین وضعیت بلاتکلیفی شان به ۲ سال در کتاب قانون و مجازات اعلام شده متاسفانه به ۴ سال و ۵ سال در حالت بلاتکلیفی قرار دارند.

پیشتر اعلام شده که چقدر از زندانیان بخاطر فشار وضعیت بلاتکلیفی و ظلم مسئولین قضایی دست به خودکشی و اعتصاب غذا زده اند ، وقتی خانواده های زندانیان به دادگستری مراجعه می کنند، یا رئیس دادگستری در مرخصی هست و یا قاضی پرونده. از آنطرف وقتی به دادستان سراوان آقای عزیزی مراجعه می کنند، ایشان می گویند دادگستری مستقل بوده و به بنده هیچ ربطی ندارد و بدین گونه هیچ رسیدگی به بلاتکلیفی زندانیان زندان سراوان نمی شود.

ما جمعی از زندانیان زندان سراوان از مسئولان و بازرسان کشور تقاضا داریم با بررسی این موضوع به این مشکلات رسیدگی کنند.

لازم به ذکر است پیشتر گزارشهای از “اقدام به خودکشی” برخی از زندانیان زندان سراوان بخاطر بلاتکلیفی های طولانی مدت منتشر شده بود.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید