خانه  > slide, اصناف  >  نسبت به سرنوشت کودکان کار و بازماندگان از تحصیل بی تفاوت نباشید؛ نامه ای از محسن عمرانی، معلم زندانی

نسبت به سرنوشت کودکان کار و بازماندگان از تحصیل بی تفاوت نباشید؛ نامه ای از محسن عمرانی، معلم زندانی

خبرگزاری هرانا – محسن عمرانی معلم محبوس در زندان بوشهر با انتشار نامه ای سرگشاده به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید خواستار توجه به وضعیت کودکان کار و بازماندگان از تحصیل شده است. او در قسمتی از نامه اش می گوید “بیاییم همه با هم به فرزندان و دانش آموزان خود مشارکت مدنی را آموزش دهیم و مسئولین را وادار کنیم که با جدیت صد چندان در زمینه حقوق کودکان محروم از تحصیل اقدام کنند.”

متن نامه محسن عمرانی را که برای نشر در اختیار هرانا قرار گرفته است در ادامه بخوانید؛

مدت زمانی ست که حقوق بشر در پای دیوار برجام قربانی شده و کمتر سخنی از آن به میان می‌آید.در حالی روزهای گذشته شاهد سفر رییس جمهور به سازمان ملل بودیم که حرف چندانی از حقوق بشر در میان نبود .حتی خبرنگاران نیز سوالی در مورد زندانیان سیاسی نپرسیدند تا آقایان با لبخندی بگویند که ما در ایران زندانی سیاسی نداریم ! البته شاید به حق می گویند و زندانیان ما امنیتی هستند، حتما معلمانی چون عبدی ، بهشتی ، باغانی و … و کارگرانی چون شهابی و ابراهیم زاده و سعید شیرزاد …و وکلای آزاده ای چون عبدالفتاح سلطانی و دیگر فعالان مدنی در حین مبارزه مسلحانه یا طراحی نقشه کودتا دستگیر شده اند! از زندانیان رجایی شهر که پنجاه و اندی روز از اعتصاب غذای آنها میگذرد چیزی نمی گوییم …

امیدواریم معلمان ما بخصوص فعالان صنفی با شاخه گلی در کلاسهای درس، یاد همکاران دربند خود را گرامی بدارند،معلمان دربند که دغدغه ای جز ساختن فردایی بهتر برای کودکان این سرزمین و ارتقا منزلت و جایگاه همکاران خود را نداشته و ندارند، معلمان زندانی که دلتنگ مدرسه و کلاس درس هستند…

و سخن پایانی اینکه بالاخره مهر ماه از راه رسید. کودکانی هستند که باید ساعت کار خود را با مدرسه هماهنگ کنند. امید آن داشتیم که همه کودکان، اول مهر بدون هر گونه دغدغه ای راهی کلاس درس شوند. اما با وجود تمام قول و وعده ها و بعضا اقدامات مسئولین، همه ما نیک می دانیم که کودکان بازمانده از تحصیل کم نیستند. در این فرصت، جهت تاکید چند باره به مسئولین و آگاهی بیشتر جامعه نسبت به وضعیت کودکان کار ،از تمامی افراد جامعه و به ویژه معلمان می خواهیم که نسبت به سرنوشت کودکان کار و کودکان بازمانده از تحصیل بی تفاوت نباشند.

بیاییم همه با هم به فرزندان و دانش آموزان خود مشارکت مدنی را آموزش دهیم و مسئولین را وادار کنیم که با جدیت صد چندان در زمینه حقوق کودکان محروم از تحصیل اقدام کنند.

محسن عمرانی – معلم زندانی بوشهری

  • تاریخ نگارش نامه مربوط به زمانی است که زندانیان رجایی شهر کرج در اعتصاب غذا به سر می بردند و همینطور رئیس جمهور ایران در مقر سازمان ملل سخنرانی داشت.

اطلاعات تکمیلی؛ محسن عمرانی متولد ۳۰ شهریور ۵۶ در روستای شاهیجان از توابع بوشکان شهرستان دشتستان استان بوشهر است. وی آموزگار رسمی مقطع دبستان ( پایه پنجم ) و با سابقه ۲۴ سال فعالیت است.

آقای عمرانی پیش تر در سال ۹۱ به دلیل دفاع از حقوق دو تن از معلمانی که در عسلویه مورد ضرب و شتم و اهانت قرار گرفته بودند برای مدت سه روز توسط اداره اطلاعات بوشهر بازداشت شد. وی پس از انتقال به بوشهر به فعالیت های صنفی خود ادامه داد.

آقای عمرانی در اردیبهشت ماه سال جاری برای تحمل یکسال حبس راهی زندان این شهر شد.

موارد اتهامی محسن عمرانی، موضوع مواد ۴۹۹ و ۵۰۰ از قانون مجازات اسلامی تحت عناوین عضویت در گروه های معاند نظام و فعالیت تبلیغی علیه نظام، مجموعاً شش سال حبس بود که در دادگاه تجدیدنظر استان با تلاش وکلا به واسطه فقدان ادله کافی ، از اتهام عضویت در گروه های معاند تبرئه شد.

اتهام دیگر وی مطالب و مقالات مطروحه در ایمیلها و رایانه شخصی بوده که بنابر تشخیص قاضی، به تحمل یکسال حبس بابت فعالیت تبلیغی علیه نظام و دو سال ممنوعیت از مشاغل آموزشی در آموزش و پرورش محکوم شد. حبس یکساله محسن عمرانی از تاریخ ۱۳ اردیبهشت در زندان بوشهر آغاز شد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید