خانه  > سایر گروهها  >  سه نماینده مجلس خواستار آزادی روزنامه نگار مهابادی شدند

سه نماینده مجلس خواستار آزادی روزنامه نگار مهابادی شدند

خبرگزاری هرانا – “محمد قسیم عثمانی” نماینده بوکان، “جلال محمودزاده” نماینده مهاباد به همراه “عبدالکریم حسین زاده” نماینده نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به وزیر اطلاعات خواستار آزادی «صلاح الدین خدیو» روزنامه نگار و فعال مهابادی شدند.

متن این نامه که نسخه ای از آن در اختیار کردپرس قرار گرفته به شرح زیر است:

برادر گرامی جناب حجت الاسلام و المسلمین علوی

وزیر محترم اطلاعات

با سلام و احترام؛ همانطوریکه استحضار دارید حماسه ملی انتخابات اردیبهشت ماه در مناطق کردنشین با همت فعالان مدنی و نخبگان و با مشارکت و همراهی مردم وطن دوست این مناطق تحقق یافت و علیرغم تلاش جریانهای معاند برای کم رنگ شدن انتخابات، شاهد حضور حداکثری مردم بودیم و این حضور، دشمنان نظام را در این مناطق مایوس و همه دلسوزان را خرسند نمود.

در جنوب استان آذربایجان غربی نیز حضور نخبگان و فعالان مدنی بسیار موثر بود که یکی از چهره های شاخص جناب آقای صلاح الدین خدیو بود که اخیرا بازداشت شده است و صرف نظر از هرچیز انتظار می رود بعد ازحلاوت این انتخابات پرشور، رافت نظام در مورد ایشان در این مناطق پیش از پیش محقق گردد و دایره و عمق شمول این رافت بسط و گسترش یابد.

نظر به نقش ارزنده مشارالیه در انتخابات و اعتقاد ایشان به نظام و تفکر و نگاه اصلاح گرایانه ایشان  و نیز تمرکز ایشان به داخل برای حل مشکلات استان و کشور، خواهشمند است دستور فرمائید نسبت به رفع بازداشت ایشان اقدام وبار دیگر ظرفیت بالای نظام و قانون اساسی در مناطق کردنشین بیش از بیش محقق و ملموس گردد و یا این دستور موجبات خوشحالی فعالام مدنی مناطق کردشنین فراهم آید.

لازم به ذکر است که رفتاره های پان ترکیستی از جانب برخشی از شخصیتهای رسمی استان قطعا یکی از دلایل عکس العمل فعالان مدنی مناطق کردشین است که تدبیر جنابعالی و اداره کل اطلاعات استان آذربایجان غربی در جهت مهار تحریکات قومی می تواند در بهبود اوضاع و حفظ منافع ملی موثر واقع شود و که قبلا نیز اینجانبان در این خصوص با جضرتعالی مکاتبه محرمانه داشته ایم و اداره کل نیز اقدامات خوبی را در این جهت انجام داده است که جا دارد این اقدامات تکرار و تشدید شود. از بذل توجه و عنایت ویژه ای که می فرمائید کمال امتنان را دارد.

گفتنی است که پیشتر ۹۵ نفر از فعالا ن مدنی کرد در نامه‌ای به مسولان قضایی روند بازداشت “صلاح الدین خدیو” روزنامه نگار کرد را غیرقانونی خوانده و خواستار پایان دادن به آن شدند.

این روزنامه نگار روز سه‌شنبه ۱۳ تیرماه سال ۱۳۹۶ خورشیدی، توسط نیروهای امنیتی مهاباد بعد از ضبط کامپیوتر و لوازم شخصی‌‌اش بازداشت شد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید