خانه  > زندانیان  >  درخواست فدراسیون جهانی آموزش بین الملل برای آزادی فوری اسماعیل عبدی

درخواست فدراسیون جهانی آموزش بین الملل برای آزادی فوری اسماعیل عبدی

خبرگزاری هرانا ـ فدراسیون جهانی “آموزش بین الملل” طی ارسال نامه ای به رئیس جمهور و رهبر ایران خواهان آزادی فوری اسماعیل عبدی، “دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران” از زندان شد، متن این نامه را در ادامه بخوانید:

آقایان،

درخواست برای آزادی فوری دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران، آقای اسماعیل عبدی

من این نامه را به شما از طرف آموزش بین الملل (EI)، فدراسیون جهانی اتحادیه های آموزش و پرورش و انجمن های معلمان، به نمایندگی از بیش از ۳۲ میلیون معلمین و آموزشیاران حرفه ای آموزش و پرورش در ۱۷۰ کشور، می نویسم. ما می خواهیم شما به سرعت آقای اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران “آی تی تی ا”، را آزاد کنید.

کانون صنفی معلمان ایران عضو آموزش بین الملل است. ما هفتمین کنگره جهانی خود را در اتاوا، کانادا، از ۲۱ تا ۲۶ جولای برگزار می کنیم. “اتحاد برای آموزش و پرورش با کیفیت – آموزش بهتر برای یک دنیای بهتر” تم این کنگره خواهد بود.  بیش از ۱۵۰۰ نمایندگان سازمان های عضو آموزش بین الملل آرزوهای حرفه ای خود برای رسیدن به آموزش با کیفیت برای همه افراد جوان در سراسر جهان را مورد بحث قرا خواهند داد. آقای اسماعیل عبدی به عنوان نماینده در کنگره ثبت نام شده است.

بر اساس گزارش هایی که ما دریافت کرده ایم، آقای عبدی بدنبال اینکه از سفر او به ارمنستان جهت اخذ ویزای سفر به کانادا ممانعت به عمل آمد، در تاریخ ۲۷ ژوئن زندانی شده است. ما همچنین مطلع شده ایم که گذرنامه آقای عبدی در مرز ضبط شده بود و او را به بازگشت به تهران برای دیدار با دادستانی ارجاع داده بودند. پس از مراجعه به دفتر دادستان او دستگیر شد.

ما از این دیدگاه برخورداریم که بازداشت آقای عبدی و تلاش شما برای جلوگیری از او برای حضور در کنگره جهانی ما نشان دهنده نقض کنوانسیون های مختلف حقوق بشر بین المللی، از جمله میثاقهای حمایت از آزادی بیان و تشکل، و همچنین حق مسافرت، می باشد. ما همچنین از این دیدگاه برخورداریم که با جلوگیری از شرکت نماینده کنگره EI در جلسه هیأت حکام ما، شما مانع عملکرد دموکراتیک سازمان بین المللی ما نیز شده اید. ما از دبیر کل سازمان ملل متحد، مدیر کل سازمان بین المللی کار و مدیر کل یونسکو برای تماس با دولت شما در این مورد درخواست کرده ایم.

در انتها، با در نظر گرفتن اینکه آموزش و پرورش جهانی در صدر دستور کار جامعه بین المللی قرار دارد، هیچ دولتی که مایل به افزایش فرصت های آموزشی برای شهروندان جوان آن باشد، نباید بخواهد از حضور نمایندگان تدریس حرفه ای کشور خود برای شرکت در کنگره چهارساله آموزش بین الملل جلوگیری کند.

ما قویا از شما درخواست می کنیم که آزادی فوری آقای اسماعیل عبدی و تضمین حق او برای سفر به کانادا و حضور در هفتمین کنگره جهانی ما را فراهم کنید.

ارادتمند،

فرد ون لیون

دبیر کل

 

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید