خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  از آه مظلوم بترسید و شهناز اکملی را آزاد کنید / نامه زهرا ربانی املشی

از آه مظلوم بترسید و شهناز اکملی را آزاد کنید / نامه زهرا ربانی املشی

خبرگزاری هرانا – زهرا ربانی املشی، عروس آیت الله حسینعلی منتظری در نامه ای سرگشاده با عنوان «از آه مظلوم بترسید و شهناز اکملی را آزاد کنید» با تاکید بر اینکه دستگیری خانم شهناز اکملی مادر مصطفی کریم بیگی با هر انگیزه ای که باشد قابل توجیه نیست، به مسئولان قضایی یادآوری کرده “فرزندان این عزیزان در همین کشور و به دست افراد تحت امر کشته شده اند. اگر با آنان همدردی نمی کنید لااقل آزادشان بگذارید تا هرگونه که میخواهند سوگواری کنند”.

متن کامل این نامه که یک نسخه از آن در اختیار هرانا قرار گرفته را در ادامه بخوانید؛

“باسمه تعالی

دستگیری خانم شهناز اکملی مادر مصطفی کریم بیگی با هر انگیزه ای که باشد قابل توجیه نیست و امری نادرست است.

سال ۸۸ انتخاباتی انجام شد. مصطفی و دیگران به نتیجه انتخابات معترض بودند و اعتقاد داشتند که در انتخابات تقلبی صورت گرفته و درحفظ آرای آنان امانتداری نشده است. در اینگونه موارد طبق معمول همه جوامع دموکراتیک، مردم به خیابان می آیند و اعتراض می کنند. در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز مجوز چنین اعتراض هایی داده شده است. اصل ۲۷ قانون اساسی می گوید: « تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها بدون حمل سلاح,به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد ازاد است». در این حالت راه درست و منطقی این است که از ابزاری چون بازشماری مجدد استفاده کرده و درست و غلط بودن انتخابات بررسی شود و به معترضین اعلام شده و آنان را قانع کنند.

با معترضین در سال ۸۸ چه کردند؟ از انواع وسایل ضد شورش استفاده کرده و به جان مردم افتادند. حتی از اسلحه گرم استفاده شد و تعدادی در این صحنه حق خواهی جان خود را از دست دادند و کسانی با ماشین زیر گرفته شدند. این رفتار خشن با مردمی که هرگز سیاسی نبودند و کاری به نظام نداشتند و فقط سراغ رأی خود را می گرفتند نه شرعی بود و نه عقلانی.

یکی از کشته شدگان مصطفی کریم بیگی بود. مادر مصطفی یک شهروند عادی است فقط کافی بود که از طرف مقامات بالا از این مادر و دیگر مادران دل شکسته عذرخواهی می شد و ایشان آنقدر کریم بودند که عذرخواهی را بپذیرند. ولی به جای آن به رفتار ضد انسانی ادامه دادند و حتی از برگزاری مراسم بر سر مزار تک پسرش مانع شدند و اکنون به جای دلجویی در بندش کرده اند.

در اسلام آزار و اذیت مومن  حرام است و  شکستن دل انسان مومن که به تعبیر روایات، احترام او از کعبه بیشتر است، دارای آثار وضعی و جانبی فراوانی است و دلی که شکست به سادگی التیام نمی یابد و جبران آن بسیار دشوار است.

 مسئولین محترم قضایی؛

در حدیث قدسی آمده است که خداوند می فرماید: «انا عند المنکسره قلوبهم»: «من همدم قلب های شکسته هستم». انسان دل شکسته در پیشگاه خداوند دارای جایگاه ویژه و مورد توجه او می باشد. دعا و نفرین انسان دل شکسته خیلی زود اثر می بخشد.

امام سجاد(ع) در حدیث شریفی از قول پدرشان می فرماید: «یا بنی! ایاک و ظلم من لاتجد علیک ناصرا الا الله»: «پسر عزیزم! از ظلم و ستم به کسی که یار و یاوری جز خدا ندارد بپرهیز».

 مسئولین محترم قضایی؛

از نظر پیامبر اسلام(ص) اذیت و آزار مومن برابر با اذیت و آزار رسول خدا، و آزار رسول خدا برابر با اذیت خداوند می باشد و شخص آزار دهنده در تمامی کتب آسمانی و الهی از تورات و انجیل و زبور و قرآن، انسانی ملعون می باشد.

 آزردن دل دیگران چنان سنگین است که برخلاف بسیاری از گناهان که کفاره داشته و قابل جبران است کفاره ندارد و قابل جبران نیست.

 مسئولین محترم قضایی؛

فرزندان این عزیزان در همین کشور و به دست افراد تحت امر کشته شده اند. اگر با آنان همدردی نمی کنید لااقل آزادشان بگذارید تا هرگونه که میخواهند سوگواری کنند. این مادر بزرگوار را آزاد کنید و از آه برآمده از دل شکسته اش بترسید.

۲۰/۱۱/۱۳۹۵  زهرا ربانی املشی”

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید