خانه  > اصناف, زندانیان  >  نامه سه فعال صنفی به رئیس‌جمهور: مساله معلمان زندانی را حل کنید

نامه سه فعال صنفی به رئیس‌جمهور: مساله معلمان زندانی را حل کنید

خبرگزاری هرانا ـ چند تن از فعالان صنفی معلمان در رابطه با مساله معلمان زندانی نامه ای به رئیس جمهور نوشته اند. متن نامه را که حقوق معلم و کارگر منتشر کرده است، در ادامه می‌خوانید:

“به نام خداوند جان و خرد

فبشر عباد الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه

رئیس جمهور محترم!

بدون هیچ شک مطلعید که معلمان زندانی، به جرم پیگیری حقوق معلمان و دانش آموزان، و به جرم آنچه که بر اساس نص صریح قانون اساسی که حق طبیعی شهروندی محسوب می شود، پشت دیوارهای زندان محبوسند.

برما و همگان نیک روشن است که این معلمان دلسوز ترین افراد در نظام آموزش پرورش کشورند و اگر انتقاداتی به سیستم آموزش کشور وارد نموده اند از سر دلسوزی و به قصد اصلاح بوده است.

رسول بداقی، اسماعیل عبدی، علی اکبر باغانی، علیرضا هاشمی اکنون در زندان به سر میبرند و محمود بهشتی لنگرودی و تعدادی از فعالان صنفی در مرحله ی تشکیل دادگاه و منتظر صدور حکم وباوثیقه آزادند.

معلمان کشور بر مبنای شعار های انتخاباتی شما مبنی بر آزادی تشکل ها، همچنین بهبود وضعیت آموزشی و… به شما رای دادند .

وزیر محترم آ.پ با شعار تغییر فرهنگ امنیتی به امنیت فرهنگی به روی کار آمد،

اما آنچه امروز شاهدیم ، عمل نشدن شعارهای دولت محترم تدبیر امید در حوزه ی فرهنگ است .

محکومیت رسول بداقی به سه سال حبس پس از گذراندن ۶ سال حبس بدون مرخصی، موجبات نگرانی خیل عظیم فرهنگیان گردیده است.

رسول بداقی در حالی که در شش سال گذشته تمام مدت در زندان بوده و حتی یک ساعت هم مرخصی نداشته، به سه سال حبس دیگر محکوم شده است.

سوال ما اینست: “چگونه معلمی که در دیوارهای زندان محبوس است و ۶ سال تمام فریاد دادخواهیش شنیده نمی شود می تواند مجرم باشد؟

آیا زمان آن نرسیده که صدای مظلومیت بداقی و همسر و سه فرزندش را بشنوید؟

فرزندان کوچک بداقی دوساله بودند که پدرشان به زندان رفت و اکنون این دو دختر بدون اینکه طعم آغوش پدر را در قریب به هفت سال گذشته بچشند پا به نه سالگی گذاشته اند. ماههاست که این خانواده چشم به در دوخته اند و منتظر آزادی پدرشان هستند.

وضعیت اسماعیل عبدی نیز نگران کننده است چرا که عبدی ماههاست در بازداشت موقت به سر می برد. دبیر کل کانون صنفی معلمان پس از بازداشت در ۶ تیرماه بدون برگزاری دادگاه همچنان در بازداشت است .

او پس از گذراندن روزهای متوالی در سلول های انفرادی و بازجویی های طولانی اکنون ماههاست که بدون ابلاغ هیچ حکمی در اوین به سر می برد. همسرو سه فرزند خردسال اسماعیل عبدی بلاتکلیف هستند.

علی اکبر باغانی از دلسوزترین ومسؤلیت پذیرترین شهروندان این کشوراست. فرزندان باغانی برای دفاع از حرم میجنگند و پدرشان در زندان گوهر دشت هم بند سارقان و …. است.

خواسته ی بهشتی برگزاری دادگاه عادلانه با حضور وکیل و هیات منصفه است. که انتظار میرود مسؤلین محترم در قوه ی قضاییه به این موضوع توجه داشته باشند . زیرا این درخواست همه ی فعالان در تشکل های صنفی سراسر کشور میباشد.

ما از شما به عنوان رییس دولت میخواهیم برای یک بار هم که شده در این مسأله ورود کنید و مساله ی معلمان زندانی را حل نمایید.

ما خواستار آزادی سریع و بی قید و شرط آنها هستیم و از شما میخواهیم در این خصوص از هیچ تلاشی فروگذار ننمایید.”

امضا کنندگان:

اسکندر لطفی

رضا مسلمی

نبی الله باستان فارسانی

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید