خانه  > زنان  >  به مناسبت ۴ آذر روز جهانی اعتراض علیه خشونت علیه زنان

به مناسبت ۴ آذر روز جهانی اعتراض علیه خشونت علیه زنان

خبرگزاری هرانا – وحید اصغری که از سوی دادگاه انقلاب به اتهام راه اندازی سایت‌های مستهجن، ضد دینی و سیاسی به اعدام محکوم شده است در سال ۸۷ همزمان با بازداشت جمعی از فعالین سایبری در یک پروژه امنیتی از سوی اطلاعات سپاه بازداشت شده بود.

این زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین به مناسبت ۴ آذرماه روز جهانی اعتراض علیه خشونت علیه زنان، نامه‌ای نگاشته که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است.

مشروح این نام در زیر می‌آید:

زنان به مرور پی می‌برند که دنیای آنان و کل جهان دنیای مردانه است. دنبال کردن این پرسش که چرا چنین است، منجر به شناخت علل و ریشه‌های خشونت علیه زنان نیز می‌شود.

مردان هنجار‌ها، قوانین و سرنوشت بقیقه دیگران را تعیین می‌کنند. در نظام مردسالاری زنان در شرایط سرکوب رشد می‌یابند. و اکثریت آن‌ها از انواع ظم‌هایی که در حقشان می‌شود و از پاپمال شدن حقوقشان بی‌خبرند و نا‌آگاهند.

به واسطه تعریف‌های کلاسیک (مردانه) از علم و آموزش بخش مهمی از تجربه مشترک از طیق جنسیت ساخته شده است. لذا نابرابری جنسیتی و خشونت علیه زنان امری طبیعی نیست. خود بخود و بصورت طبیعی و بدون دخالت اجتماع بوجود نمی‌آید و نتیجه و حاصل تعلیمات و هنجارهای اجتماعی است.

می‌توان گفت خشونت علیه زنان امری شخصی و خصوصی نیست و بعدی سیاسی دارد. به این صورت که از مطیع ساختن زنان به عنوان یک روش کنترل اجتماعی استفاده شده است.

تعییر چاره کار است.

اما دگرگونی به آسانی بدست نمی‌آید. توانمند سازی همه جانیه زنان به موقعیت رسیدن در موضع برابری بین مردان و زنان و رفع خشونت علیه زنان امری زمان بر و بسیار مشکل است.

٢۵ نوامبر ٩٢، ۴ آذر روز جهانی منع خشونت علیه زن را گرامی داشته و ضمن اعلام حمایت از حرکتهای هدفمند و برنامه وار جنبش‌های زنان بالا بردن آگاهی جنسیتی در جامعه در باره لزوم تغییر رویه‌های فرهنگی و اجتماعی، حذف قوانین و سنتهای ظالمانه و تبعیض آمیز علیه زنان و در ‌‌نهایت عدالت برای زنان را آرزومندم.

وحید اصغری بند ٣۵٠ اوین

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید