خانه  > اقلیت های دینی  >  نامه یک شهروند بهایی به محمدجواد لاریجانی

نامه یک شهروند بهایی به محمدجواد لاریجانی

خبرگزاری هرانا – محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران اخیرا با رد «هرگونه تبعیض و تضییع حقوق افراد به خاطر بهایی بودن» در ایران، اعلام کرد که افراد به صرف بهایی بودن در ایران محاکمه یا از تحصیل منع نمی‌شوند.

او در ادامه گفت: «مسئولان هیچ‌گاه به صرف بهایی بودن با پیروان این آیین برخورد نکرده‌اند، چراکه طبق قانون اساسی معتقدند هر شهروند ایرانی از حقوقی برخوردار است و نمی‌توان او را از حقوق مصرح در قانون اساسی منع کرد.»

این در حالیست که در سی و پنج سال پس از انقلاب جامعه جهانی بهاییان و فعالان حقوق اقلیت‌های مذهبی در ایران می‌گویند که بهاییان از تصدی مشاغل دولتی و تحصیل در دانشگاه‌ها محروم بوده‌اند.

در زیر نامه یک شهروند بهایی محروم شده از تحصیلات دانشگاهی را می‌خوانید:

سلام

به دبیر محترم ستاد حقوق بشر قوه قضائیه دولت جمهوری اسلامی

ای که نشسته بر اریکه قدرت ستاد حقوق بشر و هر از چندی برای خالی نبودن عریضه و صرفاً در جهت مطرح کردن خویش در صحنه سیاست، مصاحبه‌ای با رسانه‌های داخلی و خارجی و سایت‌های مختلف انجام می‌دهید و فرمایشاتی می‌فرمائید که مطمئن هستم خودتان هم آن‌ها را قبول ندارید تا چه برسد که هر فرد ایرانی و غیر ایرانی آشنا به وضعیت امنیت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی حاکم بر جامعه بهائیان ایران که از بدو تاسیس نظام اسلامی در ایران بر پیروان این آئین جهانی چه گذشته و می‌گذرد. آقای لاریجانی چگونه است که پیروان این آئین در کشوری اروپایی و امریکائی و استرالیا و کانادا و هندوستان و حتی در کشور همسایه یعنی پاکستان از حقوق شهروندی برابر و یکسان با پیروان دیگر ادیان و اقلیت‌های قومی برخوردارند ولی در کشور ایران که مدرس یکسان بینی انسان‌ها و برابری حقوق همه در برابر قانون به دنیای پهناور بوده و منشور جهانی حقوق بشر از زبان نیک اندیشان آن صادر شده، مورد بی‌مهری و تیر کینه جویانه مواجهند. یادآور می‌شوم که در طی سی و اندی سالی که از تاسیس نظام جمهوری اسلامی گذشته مسئولین نظام همیشه داعیه دفاع از مظلومان جهان را به رخ جهانیان می‌کشند و این در حالی است که خود مظلوم کشی می‌نمایند و مظلوم کشی مسئولین نظام شهره آفاق شده است.

جناب لاریجانی، آیا تا به حال شنیده‌اید که دولت یکی از کشور‌های مترقی که منشور جهانی حقوق بشر را قبول و امضاء نموده‌اند و برای انسان‌ها به صرف انسان بودن، نه به لحاظ رنگ پوست، ‌نژاد و عقیده و گروه ارزش قائلند، اعلام کنند که بهائیان آن کشور مخل نظم و یا مزاحم یک دولتی در گوشه‌ای از جهان پهناور باشند «فتفکرو یا اولی الابصار»

جناب لاریجانی شما امروز بر مسند قدرت احقاق حقوق بشر تکیه زده‌اید، پس بدانید و واقف باشید که چشم امید مظلومان جامعه ایران، اعم از بهائیان و مسلمانان و دیگر پیروان ادیان و مذاهب و اقوام مختلف ایرانی، به هر دلیلی، حتی خارج از منشور جهانی حقوق بشر و حقوق شهروندی باشد، به شما دوخته شده تا در مقابل بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌ها قد علم کنید، یعنی به پا خیزید و احقاق حق افرادی که مورد تبعیض و ظلم واقع شده‌اند را نمائید، نه اینکه هر از چندی بیانیه‌ای بدهید و مصاحبه‌ای بکنید و از خود سلب مسئولیت کنید و با این صحبت‌های اغفال کننده بخواهید فرد را در مقابل خدا و وجدانتان، همچنین در مقابل انسان‌های وارسته و آشنا به حقوق شهروندی و حقوق دانان مطلع و آگاه و با وجدان که دغدغه خاطرشان ایجاد جامعه‌ای به دور از تبعیض و کینه و برخورداری هر شهروند از حقوق مساوی است تبرئه کنید. آقای لاریجانی مطمئن هستم که در طی چند سالیکه شما بر مسند قدرت حقوق بشر اسلامی تکیه زده‌اید ده‌ها هزار بهائی به عنوان شاکی بر وضعیت تحصیلی دانشگاهی، دستگیری و شکنجه افراد سر‌شناس جامعه که هدفی جز خدمت به جامعه در سر نداشتند و پلمپ واحدهای کسبی بهائیان در شهرهای سمنان و تنکابن و همدان و دیگر موارد به دفتر شما آمده‌اند ولی «دست همه کوتاه و خرما بر نخیل»

جناب لاریجانی، بیائید پائین از روی آن صندلی غرور و تعصب، آن صندلی و آن میز شما را از مظلومان جامعه جدا کرده‌اند، آمار و آدرس تمام بهائیان ایران در اختیار وزارت اطلاعات است، جامه غرور و تکبر از تن برآرید و پیراهن خدمت و زهد و تقوی خالصانه بپوشید و علی (ع) وار به میان ستم دیدگان برویدو به حرف دل آن‌ها گوش کنید تا متوجه شوید که مسئولین نظام چه ظلم‌هایی در حق بهائیان مظلوم ایران روا نداشته‌اند و سپس برای رفع ظلم از مظلوم به پا خیزید، مطمئن باشید خداوند متعال به شما کمک خواهد کرد و موفق خواهید شد.

جناب لاریجانی امیدوارم از پشت آن میز غرور و تعصب و از روی آن صندلی که موقتی است فاصله گرفته باشید.

هم وطن عزیز، جناب لاریجانی می‌دانید در حال حاضر چه تعداد جوانان بهایی لایق و با استعداد صرفاً به خاطر ایمان به دیانت بهائی از تحصلات عالیه محرومند؟ ایا می‌دانید چه تعداد از بهائیان صرفاً به خاطر خدمت به هم نوعان و هم کیشان خود در زندان‌های ایران اسیرند؟ آیا می‌دانید چه تعداد از واحدهای کسبی بهائیان که تنها محل درآمد خانواده‌های آن‌ها و خانواده کارگران و کارمندان آن‌ها بوده صرفاً به خاطر ایمان به دیانت بهائی پلمپ گردیده‌اند. هم وطن گرامی آیا می‌دانید از بدو تاسیس انقلاب اسلامی چه ثروت‌هایی از بهائیان ایران مصادره گردیده؟ آیا خبر دارید چه تعداد از بازنشستگان ادارات دولتی نظام پهلوی، صرفاً به لحاظ بهایی بودن از دریافت حقوق بازنشستگی که حق مسلم آن‌ها بوده محروم شده‌اند؟ ریاست محترم حقوق بشر اسلامی ایران، آیا می‌دا نید مدارک دانشگاهی چه تعداد از افراد بهایی را صرفاً به خاطر صادق بودنشان در ابرازعقیده به آن‌ها ندادند و یا لغو مدارک تحصیلی بهائیان را صادر کرده‌اند.

هم وطن عزیز، آیا می‌دانید از ابتدای تاسیس انقلاب اسلامی چند نفر از بهائیان ایران به اتهام‌های واهی به جوخه اعدام سپرده شده‌اند؟

دبیر محترم حقوق بشر اسلامی، آیا می‌دانید در مدارس سراسر کشور بر فرزندان بهایی چه می‌گذرد؟

لاریجانی عزیز، آیا می‌دانید از ابتدای انقلاب اسلامی چند صد هزار بهایی در اثر فشارهایی که از طرف مسئولین نظام از طرق فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تحمیل شده و می‌شود، آواره کشورهای بیگانه شده‌اند.

لاریجانی عزیز به پا خیزید و به فریاد بهائیان مظلوم ایران برسید.

امیدوارم به خواندن این سطور که ذره‌ای است در مقابل مشکلاتی که بهائیان ایران پشت سر گذاشته‌اند از آن اتاق بیرون آمده باشید و به میان بهائیان و زندانیان بهائی بروید و از سر صدق بشنوید که چه گذشت بر ما.

نام نیکو گر بماند ز آدمی
به کزو ماند سرای زرنگار

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید