خانه  > اعدام, اقلیت های دینی, اقلیت های ملی, زندانیان  >  شیوه اعدام ۱۶ بلوچ از ماجرای کهریزک کمتر نیست

شیوه اعدام ۱۶ بلوچ از ماجرای کهریزک کمتر نیست

خبرگزاری هرانا – محمد مرزیه دادستان زاهدان نیز روز شنبه چهارم آبان ماه ۹۲ از اعدام تلافی جویانه ۱۶ زندانی بلوچ خبر داد و بدون انتشار اسامی اعدام شدگان و جزئیات اتهاماتشان، اعدام شدگان را «از عناصر تروریستی گروهک‌های معاند نظام» معرفی کرد و به ایسنای سیستان و بلوچستان گفت: «این افراد صبح شنبه در پاسخ به اقدام تروریستی شب گذشته سراوان و شهادت مرزبانان، اعدام شدند.»

خانواده برخی از زندانیان اعدام شده نامه ای به آیت الله خامنه‌ای نوشته‌اند که مشروح آن که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است در زیر می‌آید:

بنام خدا

محضر عالیقدر حضرت آیت الله خامنه ایی مدظله العالی

سلام علیکم

رهبرا ! دیگر جان به لب رسیده است . می دانیم خود شکنجه دیده ای و درد کشیده ای و می دانی که در مقابل وصل برق به بدن کشیدن اتوی داغ بر بدن بستن وزنه به جاهای ظریف بدن آویزان کردن انسان به دست ها یا  پاها و غیره . طاقت انسان چقدر است ؟

رهبرا در زمان  زمامت کسی زندگی می کنیم که  آرزویش در دوران ستم شاهی رفع ظلم و دستگیری و شکنجه و کشت و کشتار به ناحق بود و این آرزوی همه بود بر این آرزو انقلاب کردید .

رهبرا همانا آرزو محقق شد و انتظار همان بود و و آنچه شد چیزی دیگر بود . شکنجه شدیدتر و دستگیری بیشتر و بدون دلیل و ابزاری برای تسویه حساب و نشان دادن قدرت به دیگران حبس های طولانی تر و کشت و کشتار و اعدام بی حد و حساب .

رهبرا در استان سیستان و بلوچستان صدای دادخواهی مردم به شما نمی رسد و نمی گذارند که به شما برسد کارگزارانت هم به دادخواهی مردم پاسخ نمی دهند تا صدای مردم بلند می شود با دادن رنگ و بوی مذهبی و قومی پیگیری عقیم می شود و ظلم و ستم و شکنجه در انتقام از دادخواهی بیشتر و دیگر همه قبول می کنند که نبایستی دادشان در آید و خود را برای دستگیری شکنجه و حبس و اعدام آماده و این را حق خودشان می دانند .

رهبرا اتهامات رسیده و پخته  برای دستگیری شکنجه و حبس و اعدام همیشه آماده است وهابیت، عضو گروه عبدالمالک، کمک به معاندین و وقتی در قبال دادخواهی اینها را مطرح می کنند و مسئولین هم پیگیری خود را عقیم می کنند .

رهبرا کار به جایی رسیده که :

۱ – برابر آنچه از گوشه و کنار می رسد و جای بررسی دارد یک نفر افغانی ۱۶ نفر بهترین فرزندان نظام را در مرز سراوان شهید می کنند و آن موقع کارگزاران نظام مقدس در استان سیستان و بلوچستان به قصد انتقام جویی از افغان اجنبی ۱۶ نفر از زندانیان بلوچ را حدود چندین ساعت بعد ازآن به مسلخ اعدام می برند و جانشان را می گیرند .

۲- معاون دادستان زاهدان بنام آقای سرگلزایی در مراجعه اولیای اعدام شدگان می گوید شما ۱۶ نفر از ما را کشتید ما هم ۱۶ نفر ازشما را کشتیم .

 رهبرا از منظر یک قاضی که نایب امام زمان و بر مسند عدالت تکیه زده است ما دیگر ایرانی نیستیم این است تعبیر یک قاضی و با این تعبیرات جان فرزندان ما گرفته می شود در اینجا فرزندان ایرانی توسط افغانی  شهید می شوند و در نهایت جان ۱۶ نفر ایرانی دیگر در انتقام جویی از افغانی گرفته می شود با این دیدگاه چگونه زندگی کنیم و این را به همه امور اجتماعی دیگر تعمیم دهید .

۳ – رهبرا وقتی جان بلوچ طبق شرحی که گفتیم ارزش ندارد وقتی می خواهند به تعداد شهدای سراوان تعداد ۱۶ نفر بلوچ اعدام کنند و نفر کم می آورند شخصی به نام حبیب الله ریگی شورکی را که برابر دادنامه تصویر پیوست به شماره ۸۹۰۹۹۷۵۴۱۶۱۰۰۸۲۹ محکوم به یازده سال حبس است را در حالی که مشغول به تلاوت قرآن است و امید آن دارد که امروزو فردا آزاد می شود برای تکمیل ۱۶ نفر به مسلخ می برند و اعدام می کنند این است ارزش جان بلوچ و اینکه اجازه نمی دهند صدای مردم به شما برسد .

رهبرا دیگر اصول نوزدهم و سی و دوم سی و ششم و سی و نهم قانون اساسی در بلوچستان ایران جایشان را با اصول  مسلم دستگیری شکنجه زندان و اعدام عوض نموده و صدایشان هم به جایی نمی رسد و اگر هم رسید … عضو گروه عبدالمالک اند به معاندین کمک کرده اند که فوری دادخواهی را متوقف می کنند .

رهبرا اینجا سیاه چال ها، زندان، شکنجه و اعدام در انتظار کسانی است که صدایشان در آید و فوری دستگیر و یا چندین سال از او خبری نمیشود و در نهایت با اتهاماتی بیان شده اعدام می شود .

رهبرا اعدام ۱۶ نفر از بلوچ ها در یک آن و با توجیه انتقام جویی از ماجرای کهریزک کمتر نیست آنجا دستور دادید بررسی کردن ابعاد پوشیده موضوع روشن شد .

دستور فرمایید اکیپ ویژه ایی جهت بررسی موضوع اعزام شوند و با زندانیان و شکنجه های داده شده به آنان صحبت کنند با خانواده اعدام شدگان ملاقات کنند و بررسی کنند . چرا فرزندانشان اعدام شده اند . با این پدیده تبعیض قومی و مذهبی مبارزه کنند و آنگاه با مسببین این حوادث برخورد و قاتلین آقای حبیب ریگی شورکی و دیگر فرزندان که بناحق اعدام شدند برخورد قانونی صورت پذیرد .

رهبرا چگونه بر حسین گریه می کنی در حالیکه شمرها و عبدالله بن زیادها را بر مظلومان حسین می گماری . چگونه از جگر سوخته زینب می گویی در حالیکه جگرهایی چون زینب را سوزاندی چگونه از علی اصغر و گلوی پاره شده اش می گویی در حالیکه علی اصغرها و رقیه ها را یتیم کردی امروز از شما چیزی نمی خواهیم چرا که تیغ بی عدالتی  مامورانت گردن فرزندانم را بریدند اما این را می گویم که به خداوند واحد القهار واگذارت می کنم ( ام شهیدین عبدالباسط و عبدالوهاب ریگی )

با تقدیم احترام

محمد رضا ریگی پدر اعدام شدگان عبدالباسط و عبدالوهاب ریگی

.عزیز ریگی نژاد شورکی برادر اعدامی حبیب الله ریگی شورکی

عبدالحکیم وکالت پدر اعدامی حامد وکالت

حبیب ملازهی  پدر اعدامی ناظر ملازهی

رونوشت

۱-      کمیسیون اصل نود قانون اساسی

۲-      جناب آیت الله لاریجانی آملی ریاست محترم قوه قضائیه

۳-      ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی

۴-      جناب اقای حجت الاسلام والمسلمین یونسی

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید